1. מוגרבי מציג את קונס 

ידידי מוזיאון תל אביב לאמנות נפגשו בראשון בערב לסיור טרום פתיחה, בתערוכת היחיד הראשונה בישראל, של אחד האמנים האמריקנים בני זמננו המשפיעים והמפורסמים בעולם - ג'ף קונס (Jeff Koons). 

קונס הוא כיום האמן החי שעבודותיו הן היקרות ביותר. מדי שנה הוא שובר שיאי מכירות של יצירות אמנות פרי עבודתו - ובשנת 2019 נמכר פסל הנירוסטה שעיצב - ה"ארנב", על-ידי בית המכירות כריסטיס, ב-91 מיליון דולר. בכך נקבע שוב שיא של מחיר עבור עבודת אמן חי. במקביל, מספר המבקרים בתערוכות שמקיים קונס ברחבי העולם שובר גם הוא שיאים.

קונס היה אמור להגיע לראשונה בחייו לישראל ולהשתתף בפתיחת התערוכה שלו במוזיאון תל אביב, אך עקב התפשטות נגיף הקורונה והתקנות העדכניות של משרד הבריאות בישראל, החליט ביחד עם המוזיאון, לדחות את הביקור למועד אחר, ובמקום זאת שלח סרטון עם ברכות שהוקרן בערב הפתיחה. 

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה שני בין מוזיאון תל אביב לבין אוסף מרי וחוזה מוגרבי, שעבודות מתוכו הוצגו במוזיאון לפני שנים אחדות בתערוכה "Wanted". בשעתו הוצגו במוזיאון, מתוך האוסף, עבודות של אמנים מודרניים אחרים ובכללם אנדי וורהול וז'אן מישל בסקיאט.

חוזה ומרי מוגרבי, טניה כהן עוזיאלי - מנכ"לית המוזיאון, ואוצרי התערוכה - דורון רבינא ושחר מולכו, קיבלו את פני הבאים בהם: ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי ורעייתו יעל, ממלא מקום שגריר ארצות הברית בישראל ג'ונתן שרייר, השר יואב גלנט ורעייתו קלודין, יצחק (בּוּזִ'י) הרצוג ורעייתו מיכל, אהוד ועליזה אולמרט, אביגדור יצחקי - יו"ר מפעל הפיס - נותן החסות לתערוכה, נדין בודו-טרכטנברג, איתן בן אליהו ורוית טרלובסקי, ולדימיר איביץ', חזי בצלאל, אלפרד וחוה אקירוב, יצחק ולינדה סגול, יו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון - עו"ד חיים סאמט ורעייתו ורדה, ורד רוזן, יגאל אהובי, יבגניה דודינה, דובי ואנה שיף, רמי מרדור, דוד ומיכל פורר, יגאל וציפי לנדאו, נילי קריב, דגנית חרל"פ, דני וג'נס גילרמן, רוני ויעל בראון, רוני בהרב, נעמי גבעון, מאיר ורות שטרית, אלכס ודיתי לנדסברג, הילה רהב, מירה צבילינגר, אלקס ואסתר הרטמן, שמואל האוזר, ענת ומוריאל מטלון, אברי דרנגר, חנה ובני פרי-זן ועוד. 

יצחק (בּוּזִ'י) ומיכל הרצוג (צילום: אביב חופי)
יצחק (בּוּזִ'י) ומיכל הרצוג (צילום: אביב חופי)

אביגדור יצחקי ו-ולדימיר איביץ' (צילום: אביב חופי)
אביגדור יצחקי ו-ולדימיר איביץ' (צילום: אביב חופי)

מוריאל וענת מטלון (צילום: אביב חופי)
מוריאל וענת מטלון (צילום: אביב חופי)

חוה ואלפרד אקירוב (צילום: אביב חופי)
חוה ואלפרד אקירוב (צילום: אביב חופי)

קלודין ויואב גלנט (צילום: אביב חופי)
קלודין ויואב גלנט (צילום: אביב חופי)

רוית טרלובסקי, איתן בן אליהו ו-ורד רוזן (צילום: אביב חופי)
רוית טרלובסקי, איתן בן אליהו ו-ורד רוזן (צילום: אביב חופי)

2. חווית הבידוד של אריסון

אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון שיתפה את חבריה בפייסבוק בחוויית הבידוד שעברה בעקבות שהות קצרה ברומא: "הייתי ברומא במשך 48 שעות כשהתפרצה הקורונה בצפון איטליה, ומיד חזרתי הביתה לישראל. נכנסתי לבידוד ביתי והשלמתי 14 יום לפי הוראות משרד הבריאות. הייתי בבידוד לבד בדירה שלי בתל אביב. זה לא היה פשוט, אבל מיד החלטתי שאקח את הזמן הזה בצורה חיובית. עשיתי ספורט, אפילו קפצתי בחבל, משהו שלא עשיתי מאז שהייתי נערה. עשיתי קורס רוחני באינטרנט, למדתי, קראתי, עשיתי מדיטציה, ציירתי (אראה לכם ציור שאני ממש אוהבת בפוסט הבא) והשארתי את הסדרות לערב. אבל הכי חשוב, בכל פעם שעלה בי פחד, שעמום, תסכול – ניקיתי את עצמי אנרגטית ומה שהכי עזר לי בתקופה זו, זה שני דברים: שיטת הו'אופונופונו והאזנה לתדרים ביוטיוב. ניקיתי את הרעשים החיצוניים ונכנסתי שוב לשקט ולאיזון פנימי. זה לא היה תמיד קל, אבל מאוד מבורך. מאחלת בריאות לכולנו". 

שרי אריסון (צילום: שחר עזרן)
שרי אריסון (צילום: שחר עזרן)

3. הכח הנשי של ברק-לנדס

כ-150 נשים וגברים המתעניינים ביזמות, התכנסו בשבוע שעבר במתחם Facebook Playground בת״א, באירוע לרגל יום האישה הבינלאומי בסימן יזמות וסטרט-אפ, שארגנה עמותת ProWoman.

העמותה הוקמה לפני שמונה שנים במטרה לקדם נשים לעמדות מפתח ולגשר על פערים מגדריים. היא מפעילה תכנית מנהיגות נשית ב-12 אוניברסיטאות ברחבי הארץ. האירוע לרגל יום האישה, התקיים בשיתוף עם ארגון הבוגרים של 'תגלית אקסל' והתארח בו גם מיזם 'מירמבה' להעצמת נשים מאוגנדה, שהעמיד דוכן עם מוצרים מעשה ידיהן. באירוע התקיים שיח על יזמות נשית. כמו כן התקיימו הרצאות קצרות של נשים מעוררות השראה בהן שיתפו בתהליך שהן עברו, באבני דרך משמעותיות בקריירה וכן בטיפים ליזמיות בתחילת דרכן. לאחר ההרצאות נערך פאנל יזמיות בהנחיית נשיאת העמותה אסתר ברק-לנדס שעסק ביזמות נשית ובהתמודדות עם האתגרים ביזמות לרבות הקמת משפחה בשילוב עם הקריירה המקצועית. בין המשתתפות היו: עדי סופר תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל, רונה שגב - שותפה מנהלת ומייסדת קרן הון סיכון TLV PARTNERS, ניצן כהן-ארזי שותפה מייסדת וסמנכ"ל תפעול בג'ולט, רונית כהן - צלמת ספורט ומייסדת חברת ORRO PHOTOGRAPHY, ונועה דנון - מנכ״לית ויזמת משותפת בסטראפ EverAfter AI.

רם לנדס ואסתר ברק לנדס (צילום: אביב חופי)
רם לנדס ואסתר ברק לנדס (צילום: אביב חופי)

 4. שיוויון לנשים בשידור חי

וועידת She economy - הועידה הכלכלית הראשונה לפתרונות לשוויון כלכלי לנשים, נערכה השבוע בחסות בנק דיסקונט. עקב הנחיות משרד הבריאות, הועברה הועידה בשידור חי בקהילות הפייסבוק של הבנק, ושל "עוברות ושוות" – ממוזיאון הרצלילנבלום שבתל אביב. הובילו את הועידה: יהודית בן לוי - מומחית למגדר ויוזמת האירוע, עדינה בר שלום - כלת פרס ישראל ומייסדת המכללה החרדית ירושלים, ענת קלדרון - מנכ"לית קפיטל, נטע גרנות - מנהלת החדשנות באסם-נסטלה; פרופ' דפנה קריב - מנהלת המחלקה ליזמות וחדשנות במכללה למנהל ושירלי גורן - אחראית שיווק ופרסום בבנק דיסקונט.

עדינה בר שלום (צילום: ראובן קסטרו)
עדינה בר שלום (צילום: ראובן קסטרו)