1. ערבות הדדית

קרן הפילנתרופיה האמריקנית ע"ש הארי וג'נט וינברג, תעביר מענק חירום של ארבעה מיליון דולרים, לתמיכה בגופים המספקים שירותים חיוניים של אספקת מזון וציוד רפואי, לאוכלוסייה המבוגרת ולאוכלוסייה בסיכון בארה"ב ובישראל. בישראל יתבצע הסיוע במספר שלבים. בשלב הראשון יועבר סך כולל של כמיליון שקלים (250 אלף דולרים) לארגונים הבאים: איחוד הצלה, לקט, לתת, עמיגור ו-ועידת התביעות. בשבועות הקרובים הקרן תקבל החלטות לגבי הקצאות נוספות, ומתכננת לפתח גם תכנית תרומות לטווח הארוך יותר. בנוסף, הקרן מאיצה העברות כספים שסוכם לגביהן עוד לפני משבר הקורונה ומאפשרת הקלות שונות לעמותות שעובדות איתה.

קרן הארי וג'נט וינברג, היא מבין המייסדות של הפילנתרופיה הפרטית בארצות הברית, ומתמקדת במתן מענה לצרכים הבסיסיים של אנשים הסובלים מעוני. בשנת 2020 תעביר הקרן סכום כולל של כ-130 מיליון דולר לעמותות המספקות שירותים ישירים בתחומי דיור, בריאות, תעסוקה, חינוך ושירותים קהילתיים. הקהילות העיקריות שלמענן פועלת הקרן הן: בבולטימור, שיקגו, הוואי, ישראל, ניו-יורק, צפון-מזרח פנסילבניה, סן-פרנסיסקו ויישובים סמוכים.


חברת התקשורת סלקום נרתמה למען קשישים שאין להם קרובים המטפלים בהם, או שנקלעו למצוקת מזון, והחליטה להעביר אליהם ארוחות מוכנות. סלקום פנתה לחברת ההסעדה והקייטרינג "שולץ" - שמפעילה עבור החברה את חדר האוכל שלה בנתניה, אשר מטבע הדברים, אינו פעיל בימים אלו, ורכשה במקום, ארוחות לכ-1,500 קשישים. החברה גם דואגת להעברת הארוחות ישירות לבתיהם של הקשישים. 

קבוצת ריינהולד-כהן, המתמחה בקניין רוחני, ומשתפת פעולה עם מדענים מובילים בארץ ובעולם, מתגייסת למאבק בנגיף הקורונה. לאור הנסיבות והצורך הדחוף בפתרונות, השיקה הקבוצה את תוכנית CORONA RCIP לסיוע למיזמים, אשר מטרתם לפתח טכנולוגיות לטיפול ומניעת הדבקה של הווירוס. התוכנית תכלול הכנה והגשה של בקשה ראשונה מלאה לפטנט על טכנולוגיה כזו, במסגרתה תעניק הנחה של 75% על שכר הטרחה, לכל מיזם שייבחן ויימצא ראוי לכך. התוכנית תפעל עד לסוף חודש יוני 2020. ד"ר אילן כהן, שותף בכיר בקבוצת ריינהולד-כהן מסר: "אני מאמין ביכולת של גופי המחקר והתעשייה בארץ להביא לפריצת דרך בפיתוח דרכים לטיפול ומניעה של הדבקה ב- Covid-19.  יש לברך גם את רשות החדשנות אשר הזדרזה והחליטה להגיש סיוע למחקר ופיתוח בתחום זה".

אילן כהן (צילום: אייל יצהר)
אילן כהן (צילום: אייל יצהר)

חברת הביטוח דיווידשילד, וקבוצת פספורטכארד, תרמו שמונה מכשירי הנשמה בשווי של כ-200 אלף שקלים לאגודת 'עזרה למרפא', בראשותו של הרב אלימלך פירר, המספקת ציוד רפואי ושיקומי בהשאלה לכל אדם הנזקק לה.

הרב פירר תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר,פלאש 90)
הרב פירר תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר,פלאש 90)

חברת NESPRESSO החליטה להביע את תודתה לצוותים הרפואיים בבתי חולים, אשר נמצאים בחזית המאבק נגד נגיף הקורונה. החברה הקימה בימים האחרונים עמדות קפה עבור הצוותים הרפואיים של מחלקות למחלות מתפרצות בעשרה בתי חולים ברחבי הארץ בהן מטופלים חולי הקורונה. החברה סיפקה מכונות קפה ומגוון קפסולות של המותג.

לדברי מנכ"ל החברה, משה מרי, עמדות הקפה הן הדרך הצנועה של חברת נספרסו להודות להם. "בשמי ובשם כל החברה אנחנו מאחלים החלמה מהירה לחולים ובריאות מלאה לכולנו. נספרסו תמשיך לתמוך ולספק קפה איכותי בתקווה  שיקל ולו במעט על המשמרות הארוכות והעבודה הרבה ולעזור בדרכנו בתקופה מאתגרת זו".

תמונת ארכיון משה מרי, אורן רווח ותומר הורוביץ (צילום: שוקה כהן)
תמונת ארכיון משה מרי, אורן רווח ותומר הורוביץ (צילום: שוקה כהן)

חברת 'אספרסו קלאב' נרתמה אף היא למען הרופאים, הרופאות ושאר אנשי הצוות הרפואי, שעושים עבודת קודש בימים אלו. החברה העבירה לבית חולים השרון, אשר הוסב כולו לטיפול בחולי קורונה בלבד, מכונות קפה וקפסולות, על מנת שאנשי הסגל הרפואי יוכלו להתרענן מעט בין מטופל למטופל.

חברת S&P מעלות ועובדיה, החלו ביוזמת "עסקים למען צוותי הרפואה בישראל". במסגרת זו החברה מזמינה מזון מעסקים קטנים במטרה לתמוך בהם, ומעבירה את משלוחי המזון ישירות לחדרי מיון, על מנת להוקיר תודה ולשמח את הצוותים הרפואיים בישראל.

חברת כביסי (kVisi), לשירותי כביסה מקוונים בשילוב איסוף והחזרה לבית הלקוח, בראשות המנכ"לים - גל ודני זלזניאק, הודיעה על תרומה של שרותי כביסה ושליחתה עד הבית בחינם למאה רופאים שמתמודדים בחזית של משבר הקורונה - בשיתוף עם עמותת "אמץ רופא". 

עמותת "אמץ רופא" הוקמה בצל משבר הקורונה, על ידי קבוצת יזמות נמרצות, והיא מספקת עזרה בשירותים חיוניים לכ-400 רופאות ורופאים, הנמצאים בחזית המערכה נגד נגיף הקורונה.

גל ודני זלזניאק (צילום: אבי וידס)
גל ודני זלזניאק (צילום: אבי וידס)

2. משנים מוד ברשת 

בעמוד הפייסבוק של תנועת 'דרכנו',  פורסם כי חברי התנועה המבקשת לייצג את הקול המתון של רוב אזרחי המדינה, המודאגים - לנוכח הפגיעה המתמדת בערכי הדמוקרטיה, הקיטוב החברתי, וההקצנה בשיח, גייסו תוך חמישה ימים סכום של 42,000 ש"ח להקמת הדמוקרטTV בהובלתה של לוסי אהריש. 

מדובר בפיילוט של מיזם פורץ דרך של שידור חופשי, שאותו תוביל אהריש יחד עם אנשי תוכן ותקשורת נוספים , במטרה שיהפוך למיזם של שידור עיתונאי בועט ואמיץ.

בין חברי הועד המנהל של התנועה נמנים דוד שמחה - איש עסקים יזם חברתי ופעיל ציבורי, אלה גרא - עורכת דין ופעילה חברתית, אתי לבני - פעילה חברתית וסגנית יו"ר הכנסת לשעבר ועוד. 

לוסי אהריש (צילום: רפי דלויה)
לוסי אהריש (צילום: רפי דלויה)

יוסי לובטון, יו"ר קבוצת הפרסום פובליסיס, מתגייס למען חבריו המסעדנים ומציף בפייסבוק סוגיה: 

"חברים רבים שלי בענף המסעדנות נלחמים על חייהם בימים אלה. אחת הדרכים היא לעשות משלוחים דרך Wolt. למרבה הצער העמלה של 'וולט' אינה מאפשרת להם להתפרנס מפעילות המשלוחים. 'וולט' חייבת לגלות אחריות לחיי התעשייה ממנה היא מתקיימת, ולהפחית את העמלות עד שהמשבר הזה יחלוף".

יוסי לובטון (צילום: אביב חופי)
יוסי לובטון (צילום: אביב חופי)

מעצבת האופנה דורין פרנקפורט משתפת את חבריה ולקוחותיה: 

״בימים אלה אני מודה לטכנולוגיה שמסייעת לנו גם בזמן בידוד; מאפשרת לקיים קשר חם - וירטואלי אמנם, אבל חם - עם המשפחה הקרובה, החברים, וכן כן, גם איתכן ואיתכם. בנוסף, היא מאפשרת להמשיך לעבוד יום-יום עבור בית האופנה העצמאי שלנו. למפעל שלנו מגיע כיום רק צוות חנות האונליין - בתורנויות, ותוך שמירה על כללי הזהירות וההנחיות. אני מאמינה שהעתיד לפנינו - וגם אם יהיה שונה, נמצא דרך יפה להמשיך ליצור, לייצר, לפרנס, ולשמור על סביבה טובה יותר לכולנו״.

3. בעזרת השף

השף-קונדיטור מיקי שמו, מבעלי רשת "קונדיטוריית שמו":

"בעקבות הקורונה, נאלצתי לסגור את הסניפים שלנו שנמצאים בקניונים. למזלנו, נשארנו עם סניפי רחוב שנשארו פתוחים, אך בשל הוראות משרד הבריאות כמעט ואין אנשים ברחובות. לכן, הוספנו שרות משלוחים בתקופה הזו.

העבודה ירדה באופן משמעותי. אנחנו עובדים בסניפים לפי כללי הוראות משרד הבריאות, שומרים על מרווחים וכל מה שנדרש. אנחנו עדים לביקוש גדול יותר של עוגות שמרים, עוגות בחושות ועוגיות, ופחות עוגות קרם וקצפות. כמו כן, יש גידול משמעותי בצריכת הלחם.

הקורונה 'תפסה אותנו' גם בתקופה רגישה, לקראת חג הפסח. לאחר שיקולים רבים, החלטנו להכשיר את המפעל לפסח, להמשיך לעבוד ולנסות לתת לאנשים את אווירת החג במידת האפשר. אני מרגיש שזו מחובתי ממש. מייחל לימים טובים ובריאים!!!

חמישה מוצרים שתמיד יהיו אצלי בבית בשעת חירום:

קמח, שמן, סוכר, שמרים וחמאה.

מהמוצרים האלו אדאג ללחם טוב ומשהו מתוק לקפה:)"

מיקי שמו (צילום: זהר שטרית)
מיקי שמו (צילום: זהר שטרית)

עם מי יש לך עסק

שם העסק- איילת רביב, פתרונות שיווק יצירתיים 

בעל העסק- איילת רביב

על העסק בקצרה- ניסיון של מעל עשור במגוון הפקות, אירועים עסקיים ואירועי בוטיק למגזר העסקי. בין לקוחות העסק: החברה המרכזית למשקאות - קוקה קולה, מבשלות בירה ישראל - אירועי בוטיק ואירועי חוצות, חברת הקוסמטיקה kB pure, קבוצת קרולינה למקה (אורבניקה, הודיס, טופ טן), ה. שטרן, אינפיניטי - חטיבת רכבי יוקרה - קרסו, אירועי בוטיק לאנשי עסקים, השקות מוצרים, מסיבות עיתונאים, ועוד.

מלווה לקוחות ומותגים באופן אישי

ידועה בכך שאני אישית מעורבת בכל הפקה משלב הפיצוח הקריאטיבי  ועד ההפקה בפועל. 

המוטו שלי: תמיד לעשות יותר ממה שהלקוח דמיין שאפשר, להבטיח ולקיים. 

איילת רביב  (צילום: עדי סגל)
איילת רביב (צילום: עדי סגל)

אירוע (צילום: בנק יהב- תמר מצאפי)
אירוע (צילום: בנק יהב- תמר מצאפי)