1. ויצמן נגד הקורונה בזום

לקראת סוף השבוע האחרון התקיים מפגש אונליין של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון - שמשון הראל, מבעלי 'אמריקה-ישראל', ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. למפגש המקוון, שנערך באמצעות תכנת ״זום״, הצטרפו מעל 200  ידידים. נשיא מכון ויצמן למדע - פרופ' אלון חן, עדכן אותם בהתפתחויות האחרונות בדבר התגייסות המכון למאבק בנגיף הקורונה. בין היתר, הוקמה במכון קרן חדשה לחקר הנגיף. המטרה היא לגייס לקרן החדשה 25 מיליון דולרים מתורמים בארץ ומרחבי העולם ולהשקיעם במחקר שיביא לתגליות ולפריצות דרך בדרך למיגור נגיף הקורונה, באמצעות חיסון או תרופה. האזינו בקשב: פרופ׳ מיכאל ושרה סלע, דיתה ברוניצקי, אברהם בן-נפתלי, אילנה ופסקל מנטו, גדעון וחנה המבורגר, סמי וטובה סגול, עו"ד אלון קפלן, שי טייטלבוים, פרופ' עדה יונת, עידו נחושתן, שלמה ינאי, גל מנגד, קארן שווק, גליה מאור, גיא מגן - מנהל נציגות הבנקאות הפרטית  של HSBC, שחר פרי, מהרטה וערן רון ועוד רבים אחרים.

גדעון וחנה המבורגר (צילום: אביב חופי)
גדעון וחנה המבורגר (צילום: אביב חופי)

טובה וסמי סגול (צילום: אוהד הרכס)
טובה וסמי סגול (צילום: אוהד הרכס)

2. מפגש המרפקים של בוסקילה ואדם

אבי בוסקילה, מנכ"ל "שראל" - חברה למוצרים רפואיים מתקדמים, "הצדיע" בלחיצת יד קורונית, למנכ"ל משרד הביטחון - אודי אדם, מפקדו לשעבר בצה"ל, שהגיע לישיבת עבודה בחברה. "שראל" היא כיום, ספקית הציוד הרפואי והתרופות המרכזית של מדינת ישראל. אל הישיבה הגיען בכירים נוספים ובהם תא"ל טל אהרון - ראש חטיבת הטכנולוגיה בצה"ל.  

אבי בוסקילה ואודי אדם (צילום: באדיבות שראל)
אבי בוסקילה ואודי אדם (צילום: באדיבות שראל)

3. ערבות הדדית 

יורי מילנר, אחד ממשקיעי הטכנולוגיה הנודעים בעולם, שהונו האישי מוערך בכ-3.8 מיליארד דולר, הודיע שיתרום בישראל שלוש מיליון מסכות מיגון, אשר יסופקו לאנשי צוות רפואי, כמו גם לארגונים המספקים שירותים חיוניים, שעובדיהם נדרשים עדיין להמשיך לעבוד במהלך הסגר. התרומה נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן פרנסיסקו, שלומי קופמן, ותועבר למגן דוד אדום, אשר יהיה אמון על חלוקת המסכות. 

יורי מילנר (צילום: Breakthrough Prize Foundation)
יורי מילנר (צילום: Breakthrough Prize Foundation)

עשרות מעובדי ענקית הגנת הסייבר 'צ'ק פוינט', החליטו לוותר על מתנת החג שלהם, ולתרום כל אחד מאות שקלים, לטובת עמותות המסייעות למאבק נגד הקורונה, וזאת באמצעות עמותת 'עיגול לטובה'. 

'הכשרה חברה לביטוח' בבעלותו של איש העסקים, אלי אלעזרא, נרתמת לסייע לקהילה, ותחלק מאות רבות של סלי מזון לחג הפסח. עובדי החברה התנדבו להרכיב בעצמם את סלי המזון, ואף ייקחו חלק במאמצי החלוקה. את הפעילות מרכזת 'קרן החסד' של הכשרה, שהוקמה לפני כשנה וחצי ביוזמתו של שמעון מירון - מנכ"ל הכשרה ביטוח. הקרן דואגת בין היתר לחלוקת סלי מזון פעמיים בשנה - בראש השנה ובפסח - לעמותות, ארגונים, משפחות ונזקקים, ומתוקצבת בסך של מאות אלפי שקלים מדי שנה. 

אלי אלעזרא (צילום: ראובן קסטרו)
אלי אלעזרא (צילום: ראובן קסטרו)
תמונת

משרד עורכי הדין 'נשיץ ברנדס אמיר' מתגייס למאבק בנגיף הקורונה ופותח קו חירום, ללא עלות, לסיוע למפעלי תעשייה. מחלקת איכות הסביבה והרגולציה התעשייתית במשרד, תעניק ייעוץ 'פרו-בונו' למפעלים חיוניים ולמפעלים שנותנים שירותים קיומיים, שזקוקים לייעוץ רגולטורי בנושאים הקשורים לפעילותם במסגרת משק לשעת חירום. בנוסף, יעניק המשרד ייעוץ ללא עלות למפעלים, בנושא הקלות רגולטוריות בתחום איכות הסביבה ותעשיה - בעקבות המשבר.

חברת 'דלק ישראל' מתגייסת ותורמת 20,000 כוסות קפה למען עובדי ומתנדבי מד"א, אשר יחולקו בסניפי 'מנטה' הפרושים בכל רחבי הארץ.  בועז צ'צ'יק מנכ"ל דלק ישראל: "בצל משבר הקורונה שפקד את הארץ, אשר מעמיד את מערך החירום הלאומי בחזית המלחמה בנגיף הקורונה ימים כלילות, החלטנו לתרום את חלקנו ולהתגייס למענם במחווה צנועה ומפנקת של קפה טוב לדרך, בתקווה לימים טובים יותר במהרה".

דורון הלפרן, מנכ"ל יבואנית הפלדה, "הלדור", נפגש עם הרב אלימלך פירר, ותרם סלי מזון למשפחות נזקקות, בשווי כולל של 120,000 ₪. 

חברת 'אלקטרה מוצרי צריכה' תרמה מאות חבילות מזון לפסח, באמצעות  עמותת 'חיי אדם' מבאר שבע שעוזרת לנזקקים.

'קרן המעו"ף שלך לגמלאי', שבה חברים למעלה מ-50 אלף גמלאים מרחבי הארץ, הקימה סיירת של 30 עובדים, אשר במהלך היום מקיימים שיחות טלפון לגמלאים ברחבי הארץ, לשאול לשלומם ולבדוק האם הם זקוקים לעזרה כל שהיא. עד ערב הפסח חברי הסיירת ייצאו לבתי הגמלאים ויעניקו להם עוגה מתוקה וכשרה לפסח שתונח על סף דלתם, על מנת להעניק קצת חום, תקווה והרגשה שיש מי שחושב עליהם בכל רגע נתון.

4. משנים מוד ברשת

ג'ודי ניר מוזס השיקה ערוץ 'יוטיוב' חדש. את הסרטון הראשון שהעלתה הקדישה ניר-מוזס לעוול שנגרם לעצמאים ששילמו במשך שנים מיסים מלאים ולא מקבלים מענה מספק מהממשלה בימים אלו. 

ג'ודי ניר מוזס (צילום: צילום מסך יוטיוב)
ג'ודי ניר מוזס (צילום: צילום מסך יוטיוב)

יזמית הנדל"ן החרדית חני הורוביץ, יו"ר ובעלי 'קבוצת הורוביץ', פרסמה פוסט בעקבות האירועים האחרונים בעיר בני ברק: "כאחת שביום יום נפגשת עם יותר חילונים מחרדים, אבל מוקפת במשפחה חרדית ענפה, ומנהלת בית חרדי - מעולם לא חשתי שנאה מגזרית מכל אותם עשרות אלפי חילונים, מכל השכבות, שאיתם נפגשתי במשך השנים. אך נראה שיש מיעוט שנושא שנאה תהומית ורק ממתין לשעת כושר... הציבור החרדי מנהל אורך חיים צנוע והגון, המסתפק במועט ומקדש את הערכים שלו. זה הציבור הממושמע ביותר במדינת ישראל, שנשמע למנהיגיו ושם במרכז חייו תורה ומצוות. זה ציבור שה- DNA שלו מושתת על "נעשה ונשמע" , ומקדים רצון השם לתאוות הגוף. אני נדהמת וכאובה לראות את גל השנאה שמכה את התקשורת ומרעיל את דעותיהם של רבים וטובים... 

אין זה סוד שהציבור החרדי מפעיל עשרות עמותות שלא מבדילות בין דתי לחילוני ומסייעות לכל דיכפין, עזר מציון, עזרה ומרפא, לב לאחים ועוד... עמותות שדואגות לחולים, פגועי נפש, דלי יכולת ונדכאים, מכל השכבות ומכל המגזרים.

החינוך החרדי הוא מופת ודוגמא, וגם חילונים רבים מודעים לכך. לא אחת שמעתי מחילונים שהם שולחים את ילדיהם לחינוך דתי כי הם לא מרוצים מהחינוך החילוני. 

ועכשיו, כשהם מוכים וכואבים וסופרים את חוליהם ומתיהם בארץ ובעולם, זה הזמן להשיב להם, לחבק אותם ולסייע להם, ולא להסית נגדם!

נכון, לקח להם קצת זמן להבין את הדברים, החרדים לא חשופים לכלי התקשורת השונים כמו הציבור הכללי, ועדיין יש מיעוט שלא מתנהג כראוי, כמו שיש בתל אביב, בפתח תקווה ובעוד מקומות רבים, רק שהתקשורת לא מתמקדת בזה כי זה לא מביא מספיק רייטינג... יותר כיף להשמיץ חרדים... 

צריך להבין שישנן משפחות של עשר נפשות ויותר, מצטופפים בבתים קטנים, עם פעוטות וילדים רכים, סובלים עוני ומחסור עוד יותר מתמיד בעקבות התקופה הקשה, מנסים ככל יכולתם להתמודד ולהישמע לכללים, וכאות הוקרה מקבלים קיטון של שנאה מיותרת... 

אין טלוויזיה, אין 'פליי סטיישן', אין חצר גדולה, אין מרפסת מרווחת ולפעמים גם אין מספיק אוכל... 

אני קוראת לכל מי שיכול, לסייע, לשלוח משחקים, צעצועים וכל מה שיכול לעזור... לחבק את הציבור החרדי ולתת להם כתף ולעזור להם לעבור את התקופה הבלתי אפשרית הזו".

עם מי יש לך עסק

שם העסק: Mixology Team 

הבעלים: דימה וגבי גרשטור 

מספר עובדים : משתנה בהתאם לעונה 

על העסק בקצרה:

חברת Mixology Team  אוטוטו מסכמת עשור של פעילות. פעילות החברה מתרכזת בשני מישורים: האחד, אספקת שירותי בר מלאים תוך שימוש בשלל מותגי אלכוהול, ציוד בר מתקדם, כח אדם מיומן ואנרגטי וטכניקות עבודה מרשימות; השני, שירותי מיקסולוגיה וקוקטיילים לאירועים ברמה בינלאומית.

Mixology Team נחשבת לחברה פורצת דרך בעולם שירותי הבר ומצליחה להביא את עולם המיקסולוגיה והקוקטיילים המורכב והמרתק אל קהלים רחבים הן באירועים מקצועיים ואירועי קונספט (פסטיבלי קוקטיילים וכו') והן באירועים יום יומיים שכולנו מכירים (חתונות, השקות וכו')  

בין לקוחות החברה נמנות חברות ההפקה המובילות בענף האירועים ושלל לקוחות פרטיים שכן החברה משמשת כספק הבית של שירותי הבר באולם האירועים TERMINAL (מקבוצת 'הבאר של סבא') ובאולם האירועים "Ray", שם שיתוף הפעולה הקולינרי עם שף יונתן רושפלד מאפשר לנו לייצר חדשנות קולינרית ולאתגר את עצמנו על בסיס יומי. 

בשלוש השנים האחרונות פרצה Mixology Team  את גבולות ארצנו וסיפקה את שירותיה בכל הגלובוס כולל אירועים במקסיקו, המאלדיביים, מיאמי, לוס אנגלס, קרואטיה, סיציליה ואפילו במרוקו.  

דימה וגבי גרשטור (צילום:  Mixology Team)
דימה וגבי גרשטור (צילום: Mixology Team)

 (צילום: Mixology Team)
(צילום: Mixology Team)