1. נכט מאחורי הקלעים 

הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט התגייסה לטובת העובדים בענפי המוזיקה, שחוו פגיעה כלכלית קשה ביותר בעקבות משבר הקורונה. הקרן העניקה ליותר מ-700 נגנים, טכנאי תאורה, טכנאי הגברה, מנהלי הצגה ובק-ליינרים מכל רחבי הארץ, מענק מיוחד בגובה של כ-5,000 ש״ח לאדם. רבים מהעובדים הם 'פרילנסרים' או עצמאים, שאינם נהנים מרשת ביטחון סוציאלית או דמי אבטלה. המענק הועבר ישירות לחשבונות הבנק של העובדים בהתאם לקריטריונים שנקבעו. העקרונות למתן המענקים נקבעו בין השאר בהיוועצות עם אגף התרבות המחלקה למופעים של עיריית תל אביב-יפו, לאור מעורבותה הרבה של העירייה בתמיכה באמנים בעת משבר הקורונה, ובהכירה את צרכי העובדים בענף.

בחמישי בערב נערכה תחת הכותרת: 'מאחורי הקלעים', עצרת הזדהות עם תעשיית המוזיקה בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב שמשכה אליה המוני תומכים ואמנים רבים בהם: שלום חנוך, ריטה, אביב גפן, ישי לוי, דני סנדרסון ועוד. תמכו מאחורי הקלעים: ענבר ומריוס נכט, רותי ומשה קסטיאל, צביקה ואיילת ימיני, טלי יעקבי שהפיקה את הערב ועוד.

מריוס נכט (צילום: אביב חופי)
מריוס נכט (צילום: אביב חופי)

ענבר נכט ורותי קסטיאל (צילום: אביב חופי)
ענבר נכט ורותי קסטיאל (צילום: אביב חופי)

צביקה ואיילת ימיני (צילום: אביב חופי)
צביקה ואיילת ימיני (צילום: אביב חופי)

טלי יעקובי (צילום: אביב חופי)
טלי יעקובי (צילום: אביב חופי)

שלום חנוך (צילום: אביב חופי)
שלום חנוך (צילום: אביב חופי)

2. פרידמן חוזר לאוניברסיטה 

אוניברסיטת בר-אילן קיימה בשבוע שעבר את אירוע חבר הנאמנים הראשון לשנה זו. אירועי הגאלה והביקורים הרשמיים, הוחלפו השנה באירוע שהועבר בלייב, באמצעות אפליקציית "זום". 

אל מפגש חבר הנאמנים התחברו כמאה אנשי עסקים, יזמים ואנשי אקדמיה מהארץ והעולם. בין המשתתפים: שלמה זהר - יו"ר מועצת חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן; מייקל יסלזון - יו"ר חבר הנאמנים; פרופ' אריה צבן - נשיא האוניברסיטה; פרופ' מרים פאוסט - רקטורית האוניברסיטה; פרופ' שולמית מיכאלי; ד"ר שרון גולדמן - סגנית הנשיא למשאבים; כרמל שאמה הכהן - ראש עיריית רמת גן; פרופ' אהוד שפירא, חנן פרידמן - מנכ"ל בנק לאומי, בוגר האוניברסיטה, שלו הייתה זו הופעת בכורה בחבר הנאמנים. 

חנן פרידמן (צילום: דוברות הכנסת,יח''צ)
חנן פרידמן (צילום: דוברות הכנסת,יח''צ)

3. מתכונים דיגיטלים

לקראת חג השבועות, חברה פלטפורמת המתנות BUYME לשפים של המסעדות שאיתם היא עובדת בשגרה, כדי ליצור ספר מתכונים דיגיטלי, על טהרת המאכלים החלביים של חג השבועות.

ביחד עם השפים הופק, בסופו של דבר, ספר מתכונים, המכיל מתכוני גורמה - כולם כמובן ברוח שבועות. כל גולש שנכנס לאתר BUYME יכול להזמין לעצמו או ליקיריו, את ספר המתכונים בליווי ברכה אישית, ישירות למייל או לנייד - ובחינם. שיתפו מתכון: יובל בן נריה, ברק כהן, אסף גרניט, חיים כהן, אבי קונפורטי, שאול בן-אדרת, רן שמואלי ועוד רבים וטובים. 

4. נפלאות סופהשבוע

רונית אטד - מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, אפרת דובדבני - מנכ"לית מרכז פרס לשלום, ועדי סופר-תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל, היו בין השופטות בהאקתון מיכל סלה לפיתוח מוצרים טכנולוגיים מצילי חיים שנערך בבית הנשיא

עדי סופר-תאני, אפרת דובדבני ורונית אטד (צילום: מרק ניימן, לע''מ)
עדי סופר-תאני, אפרת דובדבני ורונית אטד (צילום: מרק ניימן, לע''מ)

ברביעי בערב נערכה פרמיירה לסדרה "עוד ניפגש" בבית מקאן בתל אביב. מדובר בסדרת דוקו-ריאלטי  שתשודר בכאן 11, הנכנסת לקרביים של מערכת היחסים המורכבת בין האוכלוסייה החילונית לאוכלוסייה החרדית בישראל. את הסדרה הפיקו שירה מרגלית ואלעד קופרמן.

אלעד קופרמן (צילום: שלומי יוסף)
אלעד קופרמן (צילום: שלומי יוסף)

החברים של שון קופלר - בנם של עירית שטראוס ולאון קופלר, חגגו לו יום הולדת בשישי בצהריים, ביקב ויתקין.

לאון ושון קופלר (צילום: רפי דלויה)
לאון ושון קופלר (צילום: רפי דלויה)

קבינט

אורי בורוס, מנכ"ל ומייסד שותף Bler Systems

"עולם היזמות וההייטק בישראל מושפע מאוד מהתפשטות מגפת הקורונה. על מנת שישראל תמשיך להיות 'סטארט-אפ ניישן' למרות המשבר, על הממשלה הבאה, לתת דגש על קידום יזמות וסטארט-אפים העוסקים בהתמודדות כנגד הקורונה. העזרה צריכה להינתן בתמיכה בהוצאות מו"פ, ותמריצים לפיתוח טכנולוגיות העוסקות בהתמודדות עם הנגיף. כיום, הממשלה בישראל נותנת תמריצים והקלות רק לחברות שכל עובדיהן ישראלים. אך מה עם חברות ישראליות, הרשומות במדינה, משלמות מיסים ומעסיקות גם עובדים מחו"ל?  לא ייתכן, שחברות הייטק ישראליות רבות, פונות לסיוע מהממשלות השונות באירופה ובארצות הברית. על הממשלה הבאה בישראל, להירתם למען היזמים הישראלים, ללא קשר לכמות המועסקים מחו"ל או בארץ".

אורי בורוס (צילום: יח''צ)
אורי בורוס (צילום: יח''צ)

עסק קטן 

יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה - חברה בינ"ל המפתחת ומייצרת עדשות אופטיות בטכנולוגיה מתקדמת

שם העסק: אולה - סטודיו לניפוח זכוכית

בעלת העסק: אולה ברנר

מיקום: מושב אביעזר

"הסטודיו של אולה" הוא סטודיו אינטראקטיבי לניפוח זכוכית, והוקם על ידי האמנית בוגרת בצלאל אולה ברנר. הסטודיו מעניק הזדמנות נדירה להתוודע לעולם ניפוח הזכוכית. מי שעובר את הסדנה אצל אולה מבין עד כמה מדובר בפעילות מאתגרת ולא פשוטה, משום שצריך לשלוט ולפסל בזכוכית בחום של 1,200 מעלות, כשהזכוכית נוזלית. אני ממליץ בחום להגיע לשם עם כל המשפחה או לקחת לשם צוותי עובדים לסדנה חווייתית. מדובר במקום מקסים של אמנות ייחודית שמעוררת את היצירתיות.

יגן משה (צילום: שמיר אופטיקה)
יגן משה (צילום: שמיר אופטיקה)

אולה ברנר (צילום: מ''ל 1)
אולה ברנר (צילום: מ''ל 1)