1. הוקרה להואנג

מנכ"ל חברת Nvidia  - ג'נסן הואנג, שהשלימה את רכישתה של חברת "מלאנוקס טכנולוגיות" הישראלית, זכה במדליית הכבוד למייסדים (IEEE Founders Medal) לשנת 2020. מדובר באות ההוקרה הגבוה ביותר למייסדי חברות, שמעניקה מזה 67 שנים אגודת מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה הבינלאומית (IEEE), הפועלת לקידום טכנולוגיות לטובת האנושות. המדליה הוענקה להואנג עבור הנהגתו מעוררת החזון של חברת  Nvidia ועל פיתוח המעבד הגרפי, המקדם את תעשיית המדע, הרפואה ומתדלק את מהפכת הבינה המלאכותית.

ג'נסן הואנג (צילום: באדיבות מלאנוקס)
ג'נסן הואנג (צילום: באדיבות מלאנוקס)

2. ביטוח הוט 

מנכ"ל מועדון הצרכנות 'הוט' - צביקה וילנאי, הודיע לאחרונה על הקמתה של סוכנות ביטוח חדשה מטעם המועדון. המהלך נעשה בשיתוף עם קבוצת הביטוח "הראל", בתום מספר חודשי משא ומתן בין שני הגופים. מעמד החתימה להקמת סוכנות הביטוח החדשה,  התקיים ב"בית ההנדסאי", במעמד דני הורנשטיין - יו"ר הסתדרות ההנדסאים ויו"ר מועדון הצרכנות הוט, רון וייסברג - מנהל העסקים של 'הוט סוכנות לביטוח', ושגיא יוגב-  המשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה לביטוח כללי בקבוצת 'הראל'.

דני הורנשטיין, שגיא יוגב, צביקה וילנאי ורון ויסברג (צילום: חן גלילי)
דני הורנשטיין, שגיא יוגב, צביקה וילנאי ורון ויסברג (צילום: חן גלילי)

3. הודו בזום

כנס "סיפורי Neev" השני, המפגיש בין מנהלי חברות ועסקים ישראליים והודיים, נערך  לאחרונה ביוזמת חברת 'מיוויה שירותים בינ"ל'  (( Meivia Global Services. הכנס נערך הפעם באמצעות אפליקציית זום, ובהשתתפות מנהלים ואנשי עסקים מהודו ומישראל העוסקים בהיי-טק, יזמות, ציוד רפואי, טקסטיל, כימיקלים, תשתיות, מים, מזון, ועוד.

מיוויה - חברה לייעוץ עסקי ואסטרטגי בינ"ל, המתמחה בשיתופי פעולה בין ישראל והודו, תכננה לערוך את הכנס בישראל, כהמשך לכנס "סיפורי ניב" הראשון, שנערך בנובמבר האחרון בבנגלור, ובמסגרתו ציינו  18 שנים להקמת החברה. החברה הוקמה על ידי שתי יזמיות הודיות -  שליני אלסרי ומנג'ירי ג'וואדקאר, המסייעות לחברות בהודו ובישראל לחדור לשוק, להקים שותפויות ולמנף את הפוטנציאל העסקי הנרחב. מזה כשנה, החברה מיוצגת בישראל על ידי אורית מנדלסון-שהם, ומסייעת לעסקים בישראל לפעול בהודו, ולעסקים מהודו בפעילותם בישראל. הדוברת המרכזית בכנס הזום הבינ"ל הייתה דנה קורש - הקונסולית הכללית של ישראל בבנגלור.

דנה קורש (צילום: יח''צ)
דנה קורש (צילום: יח''צ)

4. חופפים באבקה דחוסה

חברת 'לוריאל ישראל' בחרה סטודנטים מצטיינים שייצגו את ישראל בתחרות לחדשנות שיווקית - Brandstorm שמקיימת לוריאל הבינלאומית. השנה מתמקדת התחרות באתגר הקיימות – בניית עתיד ללא פלסטיק בתעשיית היופי. הזוכים שנשלחו לתחרות הבינלאומית הם: שחר ששון, אריאל סגל ונמרוד שרגא - סטודנטים לתואר ראשון בניהול מהפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב - הציגו פתרון מהפכני- שמפו בתצורה של גלילי אבקה דחוסה, שניתן לגרוס באמצעות מכשיר ייעודי רב פעמי. הצוות הזוכה, בהנחיית ד"ר עירית ניצן, חוקרת בתחום השיווק, ונורית הוד, ייצגו את ישראל בתחרות הגמר הבינלאומית שתיערך השנה באופן מקוון בחודש יוני, ויתחרו מול סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בעולם.

עירית ניצן, שחר ששון, נמרוד שרגא ואריאל סגל (צילום: אסף לוי)
עירית ניצן, שחר ששון, נמרוד שרגא ואריאל סגל (צילום: אסף לוי)

5. הרי גליל בלייב

במסגרת השקת יין 'יראון' רוזה החדש, של יקב 'הרי גליל', הגיעה מיכל אנסקי לביתו של המעצב ינאי פרישר-גוטמן  לסדנת בישול בלייב. השניים בישלו את מנת הפסטה וריקוטה המפורסמת של מיכל לשבועות ,דיברו על בישול ועל עיצוב, וענו לשאלות הצופים. 

מיכל אנסקי, ינאי פרישר גוטמן (צילום: עמרי סילבר)
מיכל אנסקי, ינאי פרישר גוטמן (צילום: עמרי סילבר)

קבינט

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל:

"אין ספק שמגיפת הקורונה זעזעה את ענף הטקסטיל, בסקטור האופנה וגם בענף עיצוב הבית. ולמרות הקשיים שהמשבר מביא איתו, יש הזדמנות נדירה לשמר את נקודות האור, ולהאיץ תהליכי שינוי אסטרטגיים שנדרשו בתעשייה מזה זמן. משבר הקורונה חשף את חולשות הענף בצורה קיצונית, וכעת כבר לא מדובר על היכולת להתאים עצמך לעולם חדש, אלה על צורך הישרדותי. גם הצרכן הישראלי, שבאופן יחסי למקבילו בעולם נהג לקנות בצורה מסורתית, נאלץ לעבור לאונליין. המשבר הבריאותי מציף בעוצמה גם את סוגיות איכות הסביבה. הממשלה תיטיב לעשות אם תסייע לתעשייה המקומית להתאים את עצמה לעולם החדש, דרך עידוד מעבר לטכנולוגיות אוטומטיות, דיגיטליות, וירוקות המאפשרות לייצר רק את מה שנמכר ולא למלאי אינסופי, שלא ברור אם יימכר. בנוסף, חשוב שהמדינה תעניק סובסידיות, ואולי אף מענקים אחרים לעידוד ייצור מקומי. בכך נרוויח תעשיית אופנה מקומית ובינלאומית משגשגת ונייצר מקומות עבודה לאלפי נפגעי משבר הקורונה."

רונן סמואל (צילום: אתר החברה)
רונן סמואל (צילום: אתר החברה)

עסק קטן

איתי הוכברג, מנכ"ל חברת הבת ח.י. נדל"ן, מקבוצת ח.י.  ממליץ על "שי במים"- מרכז להידרותרפיה ורכישת מיומנויות מים לכל הגילאים.

בעל העסק: שי דננברג, הידרותרפיסט בכיר

מיקום: רחוב התע"ש 14, מרכז חאן בבא, כפר סבא

ההמלצה: "מדובר במתחם יחיד מסוגו בישראל, אשר תוכנן ונבנה תוך הקפדה ומחשבה על צרכי המטופלים ועל חוויות טיפול ולמידה מיוחדים.

במרכז מטופלים ומשוקמים ילדים ומבוגרים ובעלי נכויות, מוגבלויות והפרעות קשב וריכוז. בנוסף מוצעים במרכז שיעורי שחייה למבוגרים, ילדים ותינוקות וחוגי התעמלות שיקומיים במים למבוגרים. "שי במים" מבחינתי, הוא דוגמה לעסק עם שליחות, בעל לב רחב פועם, המשלב בין חומר לרוח. 

איתי הוכברג (צילום: איתי אבן)
איתי הוכברג (צילום: איתי אבן)

שי דננברג (צילום: אדיר לוטן)
שי דננברג (צילום: אדיר לוטן)