1. פורר מבקר במד"א

ח"כ עודד פורר מסיעת "ישראל ביתנו", ביקר בראשון, בליווי ח"כ לשעבר מירב בן-ארי, במוקד השליטה הארצי של מגן דוד אדום בקרית אונו. 

המארח - מנכ"ל מד"א אלי בין, העביר סקירה על פעילות הארגון, לרבות מערך המתנדבים והעובדים הארצי, הכולל קרוב ל-30,000 חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה. ח"כ פורר הביע נכונות לסייע בקידומו של הפרויקט החדשני "מד"א בקהילה", שנועד לצמצם את כמות הפינויים לחדרי המיון, באמצעות ביצוע בדיקות רפואיות מתקדמות למטופלים בביתם, על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א, ובליווי מרחוק של רופאים מומחים. 

עודד פורר ואלי בין (צילום: דוברות מד''א)
עודד פורר ואלי בין (צילום: דוברות מד''א)

2. זינגר עומד בראש

רוברט זינגר נבחר כיו"ר מועצת הנאמנים (בהתנדבות) של ארגון "World ORT" באסיפה הכללית הרביעית של הארגון שנערכה השבוע.

בעבר שימש זינגר כמנכ"ל הארגון במשך כ-14 שנים, והוא האדם הראשון מאז אהרון סינגלובסקי (1940), אשר מילא תפקיד זה והמשיך לראשות מועצת הנאמנים.  זינגר בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה, כולל כמנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי במשך כ-7 שנים ותפקידים בכירים במשרד ראש הממשלה בישראל.

האסיפה הכללית הצביעה על מינויים נוספים לארגון החינוך העולמי:

בחירתו המחודשת של ד"ר קונרד ג'יילס כנשיא World ORT לכהונה שנייה של ארבע שנים. 

אלון שוסטר, שמונה בשבוע שעבר לתפקיד שר החקלאות בישראל, עזב את תפקידו במועצת הנאמנים. את שוסטר החליפה כנציגת ישראל (קדימה מדע) ענת פרידמן, יועצת תקשורת עם ניסיון של מעל 25 שנים בתפקידי ניהול בכירים בתחומי התקשורת, יחסי ציבור וההסברה בארץ ובעולם. בין היתר שימשה כדוברת משלחת ישראל באו"ם, דוברת במשרדי ממשלה שונים וכן דוברת של חברות מהמובילות במשק. בשנים האחרונות היא עומדת בראש משרד עצמאי לייעוץ תקשורת ואסטרטגיה.

רוברט זינגר (צילום: שחר עזרן)
רוברט זינגר (צילום: שחר עזרן)

ענת פרידמן (צילום: סיון פרג')
ענת פרידמן (צילום: סיון פרג')

3. חממת האופנה בקטלוג דיגיטלי

בראשון בבוקר התקיים במתחם התחנה בתל-אביב יום צילום לתצוגות אופנה של מעצבי Upcoming Designers של מפעל הפיס, בהשתתפות ארבעת המעצבים ניב קרן, נדיר שושני, דקלה עינת ואהרון גניש.

פרויקט "חממת מפעל הפיס לאופנה" הפך במהלך השנים לחלק משבוע האופנה בתל אביב ונחשב להצלחה. במסגרת הפרויקט, מזמין מדי שנה מפעל הפיס מעצבי אופנה ישראליים להגיש הצעות לעיצוב קולקציית הלבשה חדשה, הכוללת לפחות עשר מערכות לבוש. לאחר ביטול שבוע האופנה בשל הקורונה, המעצבים הזוכים חשפו את הקולקציה שעיצבו, והשתתפו ביצירת קטלוג דיגיטלי שיעלה לרשתות ולאתרים. דולין מלניק - מנהלת אגף התרבות במפעל הפיס הביעה את סיפוקה על יצירת חלופה ראויה לחשיפת הקולקציות והמעצבים .

דקלה עינת ודולין מלניק  (צילום: גיל חיון)
דקלה עינת ודולין מלניק (צילום: גיל חיון)

4. ערבות הדדית

רשת הקמעונאות "ויקטורי", וארגון הצלת המזון "לקט ישראל", חברו יחד לקראת חג השבועות במבצע משותף לחלוקת פירות וירקות לקשישים ולנזקקים. במסגרת המבצע, יתאפשר ללקוחות הרשת לתרום בקופה סכום של עשרה שקלים למימון העברת "סל ביכורים" ברוח חג השבועות באמצעות ארגון "לקט ישראל", לקשישים ולנזקקים. מנכ"ל רשת "ויקטורי" - אייל רביד, ומנכ"ל "לקט ישראל" - גידי כרוך, בירכו יחד על השקת המבצע. 

אייל רביד וגידי כרוך (צילום: יח''צ)
אייל רביד וגידי כרוך (צילום: יח''צ)

Visa Foundation, שהוקמה על ידי חברת VISA הודיעה על מענקים בסך 8.8 מיליון דולר (מתוך עשרה מיליון דולר ייעודיים) לתמיכה בארגוני סיוע הומניטריים מובילים, המסייעים להתמודדות עם נגיף הקורונה ברחבי העולם.

 המענקים הם חלק מהתחייבות כוללת של Visa Foundation  לתמוך בסכום כולל של 210 מיליון דולר בהתאוששותה של אירופה מהמשבר, כאשר 10 מיליון מתוכם מיועדים לארגוני סיוע ברחבי העולם. עיקר הסכום - 200 מיליון דולר, נועד לתת מענה לצרכים ארוכי טווח של העסקים הקטנים בעולם.

בחברת ההייטק הירושלמית 'לייטריקס' החליטו לציין את חג השבועות ואת יום ירושלים באופן מיוחד: החברה שלחה לכל אחד מ- 350 עובדיה, שעדיין עובדים מבתיהם, שני בקבוקי בירה שאותם רכשה ממבשלת הבירה הירושלמית "בירה שפירא", יחד עם מארז גבינות וריבות, וכמובן – מסכת מגן ממותגת. 

5. בנטוב מציג חדשנות

חברת האחזקות אריאלי קפיטל, המנוהלת על ידי אריק בנטוב, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם 'מפעלי רמת הנגב' במועצה האזורית רמת נגב, להקמת מרכז חדשנות לתחומי האג-טק שיפעל בתחומי המועצה. המהלך נועד להרחיב ולמצות את הפוטנציאל הכלכלי של החקלאות המשגשגת באזור, ואת יכולות המו"פ החקלאי שפותחו בו במשך עשרות שנים.  

אריק בנטוב (צילום: אריאלי קפיטל )
אריק בנטוב (צילום: אריאלי קפיטל )

קבינט 

גיל מילר, מנכ"ל אלאלוף ספנות

"ממשלת ישראל חייבת לסייע בהגברת תהליכי היצוא והיבוא למדינת ישראל. חייבים להבין שמדינת ישראל היא “מדינת אי”, וככזו היא מבודדת, מבחינת תנועת סחורות מכל עבריה. לכן, כ-96% מהסחורה שמגיעה לישראל עוברת דרך נמלי הים וחשוב לתמוך בהם דווקא בעת הזו. אסור לשכוח שלאור איסורי הטיסות לחו"ל, מהירות הסגירה של עסקאות יצוא ויבוא חדשות הוא איטי מבעבר, ולמרות זאת העולם לא עוצר והצריכה העולמית ממשיכה לגדול. לכן - בד בבד עם הסרת המגבלות – המדינה צריכה לפעול ולבטח סיכונים בקרב נותני האשראי הגדולים במשק, כך שלא יחששו להזרים הלוואות לכל יצואן ויבואן שנאבקים היום על כל שקל. כמו כן המדינה חייבת להקל על הליכי הרגולציה ביבוא, ובניית מסלולים מהירים בתהליכים מול רשויות המכס. בנוסף, המשך ההשקעה בפיתוח הנמלים הקיימים והחדשים והאצת פרוייקטים תשתיתיים סביבם, תיתן גם היא דחיפה משמעותית לטובת היציאה מהמשבר".

גיל מילר (צילום: יח''צ)
גיל מילר (צילום: יח''צ)

עסק קטן

זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר

שם העסק- מספרת "blue"

בעל העסק- אילן דן

מיקום- טרכטנברג 18, ראשלצ. 

המלצה-  יש שתי תכונות חשובות בבחירת ספר: מקצועיות ויצירתיות. אילן מצטיין בשתי תכונות אלו. 

דוגמה נהדרת ליצירתיות היא ההחלטה של אילן לפתוח את המספרה בכל יום שני בערב עד חצות. 

מדובר בפתרון נהדר לאלו מאיתנו שעובדים ברוב שעות היום ולא רוצים לבלות במספרה בימי שישי. התור הקבוע שמוזמן במערכת מראש לימי שני בשעות הלילה המאוחרות מסייע לי וסוגר לי את הפינה. 

זיו רוזן ואילן דן (צילום: יובל דן)
זיו רוזן ואילן דן (צילום: יובל דן)