1. מחשבה טובה בזום

עמותת 'מחשבה טובה', המנגישה טכנולוגיה לאוכלוסיות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, מזה 17 שנים, בהובלת המנכ"לית אורנית בן-ישר, קיימה בראשון האחרון את אירוע סיום התכנית הטכנולוגית לבני הנוער - 'אקוטק'. 

מדי שנה, בחודש יולי, מקיימת העמותה את אירוע הגמר של תוכנית ההעצמה הטכנולוגית לנוער. אל האירוע המתקיים בירושלים מגיעים מאות בני נוער מכל רחבי הארץ, שמציגים את המיזמים הטכנולוגיים שפיתחו במהלך השנה, בפני שופטים מקהילת ההייטק והעסקים. השנה, בשל המגבלות, הציגו בני הנוער את הפיתוחים וההמצאות באמצעות זום. בין ההמצאות שהוצגו: אפליקציה נגד בריונות ברשת, פח מחזור המפריד זבל, אפליקציה המחברת בין בני הגיל השלישי לבני נוער, צמיד לחרשים עם רטט ונורית אזהרה, וצמיד נגד הטרדות ולמצבי מצוקה. 

על חבר השופטים נמנו: עו"ד אילת טורם - שותפה במשרד עמית פולק מטלון, וחברה בוועד המנהל של העמותה; טליה גזית - אל"מ במילואים, מפקת ממר"ם לשעבר; ניל קורני - מנכ"ל סיטי בנק, וחבר בוועד המנהל של העמותה; ומורן דויצ'מן - מנהלת אחריות תאגידית בחברת 'מארוול'.

המיזם שזכה במקום הראשון בתחרות נקרא OLD SCHOOL , ופיתחו אותו בני נוער מיקנעם. זוהי אפליקציה שמחברת בין בני הגיל השלישי לבין בני הנוער גשר ואמצעי מפגש בין הדורות. 

איילת טרום  (צילום: APM)
איילת טרום  (צילום: APM)

ניל קורני (צילום: סיון פרג')
ניל קורני (צילום: סיון פרג')

טליה גזית (צילום: יח''צ)
טליה גזית (צילום: יח''צ)

2. רוכשים מאמנים ישראלים

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות - "בוחרים אמנות", בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו - ראש אגף קשרי ציבור במוזיאון, רכשו במהלך השנה עד כה, 15 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים, עבור אוספי האמנות של המוזיאון. עבודות אלו נוספו ל־13 עבודות שנרכשו במסגרת פעילות הקבוצה ב־2019. העבודות בשנים 2019–2020 נרכשו בסכום כולל של 621,000 ₪. עד כה רכשה הקבוצה 93 עבודות של אמנות ישראלית עכשווית עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות.

העבודות שנרכשו על ידי חברי קבוצת הרכישה ב־2019–2020, הן של האמניות והאמנים: אבנר בן גל, אורי ניר, אירית חמו, איתן בן משה, אלי סינגלובסקי, אלכסנדרה צוקרמן, אלי קופלביץ, אסף רהט, גיא רז, דב אור־נר, הילה טוני-נבוק, מורן קליגר, מיכה קירשנר, מעיין אליקים, נירית טקלה, נעמי סימן טוב, פורת סלומון, פנינה רייכמן, קרן רוסו, רונה יפמן, שוש קורמוש, ושחר יהלום. קבוצת הרכישה מציינת שנה שביעית של פעילות שמטרתה לגייס כסף לרכישת אמנות ישראלית לאוספי המוזיאון.

יעל בראון  (צילום: גיא יחיאלי)
יעל בראון  (צילום: גיא יחיאלי)

3. רובין לגופים 

'רובין', הסטארט-אפ מתחום הפנסיה והביטוח, בראשות המנכ"ל יוסי ירקוני, שגייס השקעות לפי ערך של 60 מיליון שקלים, חתם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם 'קבוצת אמן' הישראלית בראשות המנכ"ל בן פסטרנק. השת"פ נעשה במטרה לחדור לשוק העסקי ולבנות עבור גופים, עובדיהם ולקוחותיהם ביטוחים פנסיוניים באופן המותאם לכל גוף פרטנית ובהתאם לצרכי העמית. במסגרת שיתוף הפעולה, תשווק חטיבת הדיגיטל של קבוצת אמן, יחד עם חברת רובין, למאות לקוחותיה העסקיים בארץ, את פתרונות רובין, וכן תהיה אמונה על המשך אפיון, עיצוב ופיתוח האפליקציה והפלטפורמה. 

יוסי ירקוני ובן פסטרנק  (צילום: יח''צ)
יוסי ירקוני ובן פסטרנק (צילום: יח''צ)

4. ליים מעגלים

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת הקורקינטים החשמליים Lime וארגון 'לתת' בראשות המנכ"ל ערן וינטרוב. מעתה, בלחיצת כפתור, יוכל כל רוכב להירשם לתוכנית "גיבורי Lime", ולעגל את סכום נסיעתו לשקל הקרוב, וההפרש ייתרם לארגון 'לתת', המסייע לנזקקים.

ערן וינטרוב (צילום: שלומי מזרחי)
ערן וינטרוב (צילום: שלומי מזרחי)

5. תפסו ג'וב

סבב מינויים בקבוצת דלק -

תמיר פוליקר מצטרף לקבוצת 'דלק' בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי (CFO). ברק משרקי - סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, יכהן בתפקיד משנה למנכ"ל, ורו"ח תמר רוזנברג תקודם לתפקיד מנהלת הכספים וחשבת ראשית. עידן וולס - מנכ"ל קבוצת דלק, ברך את פוליקר על הצטרפותו לצוות המנהלים הבכיר של הקבוצה.

תמיר פוליקר  (צילום: יח''צ)
תמיר פוליקר (צילום: יח''צ)

עידן וולס (צילום: רון קדמי)
עידן וולס (צילום: רון קדמי)

Start-Up Nation Central הפועלת לחיזוק וקידום תעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית הכריזה על שורה של מינויים וקידומים בארגון: אורי גבאי - עד כה סמנכ"ל אסטרטגיה בחברה, קודם לתפקיד מנכ"ל-משותף; צ'יקו מנשה - עד כה סמנכ׳׳ל שיווק ותקשורת, קודם גם הוא לתפקיד מנכ"ל משותף; אייל גולדמן - מונה לתפקיד סמנכ"ל תקשורת ומותג, ואריטה מצוף -מונתה לדירקטורית בכירה ומנהלת מערך השיווק ב- SNC.

אורי גבאי  (צילום: באדיבות Start-Up Nation Central)
אורי גבאי (צילום: באדיבות Start-Up Nation Central)

צ'יקו מנשה (צילום: באדיבות Start-Up Nation Central)
צ'יקו מנשה (צילום: באדיבות Start-Up Nation Central)

אסף מיכאלי, לשעבר סגן בכיר לממונה על שוק ההון, מונה לסמנכ"ל ביטוחי תאונות אישיות, חיים ובריאות בחברת AIG 

אסף מיכאלי (צילום: ארכיון לפ''מ)
אסף מיכאלי (צילום: ארכיון לפ''מ)

קבינט

תומר סמרקנדי, מנכ"ל קרן אייסף - הקרן הבינלאומית לחינוך

כולנו בסיכון מווירוס הקורונה , אולם יש כאלו הנפגעים ממנו יותר: סטודנטים ללא גב חזק אשר הם ו/או בני משפחותיהם איבדו את עבודתם. מניתוח שפרסם אגף הכלכלנית הראשית באוצר עולה כי העובדים שפוטרו ונפגעו הכי קשה במשבר היו בעלי השכר הנמוך, כלומר – אלו שמלכתחילה הגיעו מנקודת פתיחה מאתגרת. כך, סטודנטים אשר לא יכולים לשלם שכר דירה וחוזרים לבית ההורים, ללא מחשב וחדר משלהם ללמידה, ללא אינטרנט מהיר וללא הכנסה, עם דאגות קיומיות בסיסיות, יתקשו ללמוד כנדרש. לפיכך, על הממשלה ומוסדות הלימוד להיערך לפתיחת שנת הלימודים תוך מתן דגש על אותם סטודנטים מבטיחים המגיעים עם כל הרצון והיכולות אולם זקוקים לתשתית והזדמנות שווה לזו של חבריהם לספסל הלימודים הווירטואלי: מחשב לכל סטודנט, תשתית אינטרנטית ומלגות תמיכה וקיום לסטודנטים שמשרתם נעלמה!

תומר סמרקנדי (צילום: ליאת מנדל)
תומר סמרקנדי (צילום: ליאת מנדל)