1. עיצוב וחדשנות מהמכללה למוזיאון

בשני בערב נערך אירוע חנוכת תערוכה חדשה במוזיאון ישראל בירושלים, בשיתוף בית הספר לעיצוב ולחדשנות במכללה למינהל. בתערוכה, אשר הביקור בה יהיה אך ורק בתיאום מראש, עד שהמוזיאון יפתח מחדש את שעריו, מוצגות 70 הדמיות לעיצוב מחדש של חללי הלימוד ב-13 בתי הספר בעיר הבירה, ממזרח ומערב ירושלים: וזאת במטרה לקרוא תיגר על עיצוב בית הספר המסורתי תוך בחינה של כל מוסד על פי צרכיו. 

מתוך שלל העיצובים המוצגים, עתידים לבחור במחלקת החינוך של העירייה, שלושה עיצובים אשר יועתקו למוסדות הלימוד. הגיעו להתרשם מהעיצובים: ראש עיריית ירושלים - משה לאון,  מנכ"ל מוזאון ישראל - פרופ' עידו ברונו, נשיא המכללה למינהל - פרופ' יורם רבין, מנהל ראש אגף הנוער בעירייה - אלדד שלתיאל, מנכ"ל המכללה למנהל - רפי גמיש, ועוד שורה של מעצבי פנים ואנשי חינוך.

אלדד שלתיאל, עידו ברונו ויורם רבין (צילום: עידן גרוס)
אלדד שלתיאל, עידו ברונו ויורם רבין (צילום: עידן גרוס)

 רפי גמיש ומשה לאון (צילום: עידן גרוס)
 רפי גמיש ומשה לאון (צילום: עידן גרוס)

2. ילקוט מהסופר

איציק אברכהן - מנכ"ל שופרסל, והרב יעקב גלויברמן - יו"ר עמותת 'יד ביד', הוציאו לדרך את מבצע ההתרמה השנתי למען פרויקט "ילקוט לכל ילד", במסגרתו ייתרמו עשרת אלפים ילקוטים חדשים, לילדים למשפחות מעוטות יכולת. ציבור לקוחות השופרסל יוכל לתרום בקופות הסניפים, סכום של עשרה שקלים לטובת הפרויקט. בילקוטים שיחולקו תהיינה גם ערכות של מכשירי כתיבה.

איציק אברכהן והרב יעקב גלויברמן (צילום: יהודה כהן)
איציק אברכהן והרב יעקב גלויברמן (צילום: יהודה כהן)

 3. היופי של איביי

בשבוע האחרון, הגיעה לסיומה שותפות חברתית של עובדות ועובדי מרכז המחקר והפיתוח של eBay ישראל בנתניה והפעם עם המיזם gorgeous. המיזם אותו הקימו איילת בן צור ואתי לשם פועל למען איסוף מוצרי איפור וטיפוח אישיים והעברתם למקלטים לנשים נפגעות אלימות ובתים חמים לנערות מקריית שמונה ועד אילת.

כחלק מקמפיין איסוף תרומות של הממיזם לשנת 2020 אספו עובדות  eBayמאות מוצרי טיפוח ואיפור שלהן אשר ר רוכזו במשרדי החברה ומשם נשלחו לצורך הרכבת ערכות הטיפוח והיופי שהועברו לנערות ולנשים בסיכון בכל רחבי הארץ.

איילת בן צור ואתי לשם (צילום: גורג'ס)
איילת בן צור ואתי לשם (צילום: גורג'ס)

4. ברנע מציג 

וועידת העסקים והמסחר ישראל-יוטה, התקיימה לאחרונה, באופן מקוון כמובן, ובהפקה משותפת של מכון היצוא, משרד המושל של יוטה, הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס, ולשכת המסחר ביוטה - שהיא הארגון הכלכלי המוביל המדינה. במהלך הועידה התקיימו מפגשים שדנו בנושאים מהותיים בתעשייה כמו טכנולוגיות מים, ביטחון והגנת סייבר. מושב מיוחד שהוקדש לתחום מדעי החיים והרפואה התקיים בהובלתו של אסף ברנע - יו"ר מדעי החיים במכון הייצוא, ומנכ"ל סנארה ונצ'רס. בפני המשתתפים הוצג  הסטרטאפ הישראלי 'מיי הום דוק' הפועל תחת סנארה ונצ'רס, ומפתח מכשיר למתן שירותי רפואה מרחוק.

אסף ברנע (צילום: שחר תמיר)
אסף ברנע (צילום: שחר תמיר)

5. מאמינים בך בזום

גם בימי הקורונה, ממשיך הבנק הבינלאומי ביישום תכנית הדגל שלו: "מאמינים בך", למען מעורבות קהילתית. השבוע התקיימה במסגרת התכנית, סדנה בנושא "דיני חוזים וקניין רוחני לעסקים קטנים ובינוניים" לקבוצת נשים מעמותת "עסק משלך". את הסדנא העביר באופן מקוון באמצעות זום חיים צבי-רז - מנהל קשרי הקהילה בבנק. 

חיים צבי רז (צילום: הבנק הבינלאומי)
חיים צבי רז (צילום: הבנק הבינלאומי)

6. ברוך מזמין בווטסאפ

פיצה האט - רשת הפיצריות המונה 92 סניפים בפרישה ארצית, מציגה שירות הזמנות דרך אפליקציית הוואטספ. השירות החדשני מאפשר לבצע את מהלך ההזמנה מתוך אפליקציית הוואטספ וללא מעבר לאתר חיצוני. שמוליק ברוך - מנכ"ל 'פיצה האט ישראל', הביע ביטחון כי השרות  החדש והחדשני ישמש את קהל הלקוחות זה הקיים ואחרים שיצטרפו - ויאפשר לו ליהנות מחוויית הזמנה קלה ומהירה.

שמוליק ברוך (צילום: רפי דלויה)
שמוליק ברוך (צילום: רפי דלויה)

7. קונטנטו פותח סדנא

בצל מגבלות הקורונה וביטול החתונות והאירועים, המעצב דרור קונטנטו החליט שלא להיכנע למציאות החדשה, ומשיק קורס תפירה ותדמיתנות שיתנהל בהתאם למגבלות. קונטנטו ישיק במקביל, סדנאות העשרה בסטודיו, בנושאים שונים כגון: סדנת שיבוץ, סדנת סטיילינג וכו'.

דרור קונטנטו (צילום: דביר כחלון)
דרור קונטנטו (צילום: דביר כחלון)

אופטימי

ד"ר אסף אברהמי מנכ"ל חשבשבת

"נמל תל אביב, שש בבוקר, וכשאני רץ - מה יותר רחוק יותר כחול. שלוש ריצות שבועיות של 15-20 ק"מ, מפגישות אותי עם השמיים, הגלים והקצף (שימו לב איך הוא קופץ לגובה בתמונה הזאת שצילמתי השבוע). לים אין קורונה ולספורט אין תחליף, במיוחד אם יש לנו (ויש לי) כוונה להישאר בריאים".

אסף אברהמי (צילום: ינאי יחיאל)
אסף אברהמי (צילום: ינאי יחיאל)

אופטימי, ד''ר אסף אברהמי (צילום: פרטי)
אופטימי, ד''ר אסף אברהמי (צילום: פרטי)