אחרי שפתח מסעדה נוספת בעיר בוסטון שבארצות הברית עם השותף איל הנדל"ן האמריקני-ישראלי רותם רוזן, מתפנה השף הבינלאומי המפורסם נוסרט' גקְצֶ'ה - הידוע יותר בכינויו 'סולט ביי' - לפתוח מסעדת דגל בבית המלון אשר בבעלותו באיסטנבול – ה'פארק האייט'. הוזמנו לטעימות, לפני כולם: הזוג החדש והמפתיע בהופעת בכורה בלאונג' - איל הנדל"ן התורכי - בארן סוזר, והדוגמנית הישראלית ניבר מדר.

פורת דיגיטלי
חברת 'סימנס אנרגיה ישראל', קיימה ביום חמישי האחרון אירוע השקה מקוון ללקוחותיה, שותפיה, העובדים ובני המשפחות, וזאת לרגל הנפקתה של 'סימנס אנרגיה' העולמית, והפיכתה לחברה עצמאית, יחד עם השקתה של 'סימנס אנרגיה ישראל'. באמנותי: הזמר חנן בן-ארי בהופעת און-ליין חגיגית.

אריאל פורת, מנכ"ל סימנס ישראל, בירך: "הימים האלו מזמנים התנסויות חדשות ואופציה לבדוק את המדיה הדיגיטלית, ולשלב גם את בני המשפחות בחגיגה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול למען ערבות הדדית, חיבור, סובלנות, חברות ומתן ייצוג לכלל קבוצות האוכלוסייה ואנחנו קוראים לכל שותפינו לפעול יחד אתנו להגברת האנרגיה החיובית בעם".

אריאל פורת  (צילום: אלכס קלימוביץ')
אריאל פורת  (צילום: אלכס קלימוביץ')

הבשורה של לפידות בערד

תחת מגבלות ובהתאם להנחיות נערך לאחרונה אירוע להשקת מרכז הדיאליזה החדש - לפידות-ערד. מדובר במרכז דיאליזה חדיש ומתקדם, אשר הושק על ידי קבוצת לפידות. המרכז החדש כבר פועל וקולט מטופלים, ומהווה בשורה של ממש לתושבי ערד והסביבה הזקוקים לטיפולי דיאליזה. הוא מאפשר להם להימנע מנסיעות ארוכות ומשהייה במרחבים ציבוריים שונים, ובכך גם מצמצם את רמת החשיפה שלהם ואת הסיכון להידבק בנגיף הקורונה. 

קרבתו של המרכז החדש לים המלח תאפשר למטופלי דיאליזה מכל רחבי ישראל ליהנות מחופשות בים המלח תוך שילוב טיפולי הדיאליזה במיוחד עבורם. בנוסף, בעתיד, ישתלב המרכז ברשת מכוני דיאליזה בינלאומית הנמצאים ליד מוקדים תיירותיים ובכך יסייע למשוך תיירות חוץ לים המלח. המרכז ינוהל על ידי ד"ר אלכסנדר שפר והאחות האחראית שרה בלאיש. הוא מצויד בציוד רפואי וטכנולוגי מהמתקדמים בעולם, מתוצרת החברה הגרמנית BRAUN.B, וחברת DWA, שאותן מייצגת קבוצת לפידות בישראל. בטקס ההשקה נכחו עמי לפידות, יו"ר ובעלי קבוצת לפידות, אילן לפידות מנכ"ל קבוצת לפידות, עו"ד ניסן בן חמו ראש עיריית ערד, דודי אוחנונה סגן ומ"מ ראש עיריית ערד ונציגי המרכז הרפואי שאלר ערד - חנוך אדלמן ויצחק גוטרמן.

 אילן לפידות ועמי לפידות (צילום: עין מצלמת עירית עשת מור)
 אילן לפידות ועמי לפידות (צילום: עין מצלמת עירית עשת מור)

עצמאים עם כהן
נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל - עו"ד רועי כהן, פגש בשבוע שעבר את מישל טרוני ודניס צ'רקוב אושיות הרשת הידועים בפעילותם למען בעלי חיים, אשר סייעו בחילוצו של כלב מהתעללות בעיר בת-ים. כהן ברך את השניים על העשייה למען ההולכים על ארבע וסיפר להם על מאבקו הארוך למען העצמאים בתקופת משבר הקורונה. מישל ודניס, עצמאים בעצמם, הביעו תמיכה במאבק והוסיפו כי ישמחו להעלות את המודעות לצורך לסייע לעצמאים והעסקים בישראל גם ברשתות החברתיות. כהן ביקש מהם להוביל את הסלוגן צדק צדק תרדוף! עבור העצמאים בישראל .

מישל טרוני, רועי כהן ודניס צ'רקוב (צילום: הגר יהב)
מישל טרוני, רועי כהן ודניס צ'רקוב (צילום: הגר יהב)

המשאב האנושי | אלונה פריד אייל, סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל ישראל

אלונה פריד אייל (צילום: דוברות אינטל)
אלונה פריד אייל (צילום: דוברות אינטל)

"הקורונה שפרצה אל חיינו יוצרת "נורמליות חדשה" המחייבת התנהלות חדשה בעבודה. הדבר החשוב לנו ביותר הוא בריאות עובדינו ובני משפחותיהם. העברנו 90% מעובדינו לעבודה מהבית, עיצבנו מחדש תהליכים כמענה לצרכים, נתנו החזר הוצאות על טיפול בילדים, בונוס הערכה למי שהיה צריך להגיע למשרד, והונגשה תכנית ייעוץ אישית לטיפול במצבי מתח וחרדה.

שמרנו על קשר עם עובדינו. ברמה האישית: מפגשים וירטואליים בדגש על אמפתיה וחוסן. ברמה המשפחתית: המתנות השנתיות שניתנות לעובדים נשלחו ישירות לבתיהם. אירועי מחוברות הוסבו לעולם הוירטואלי, קורסי הקיץ וחדרי הכושר הוסבו לשיעורים בזום לכל המשפחה. ברמה הארגונית בנינו כלים אפקטיביים למנהלים שאיפשרו שגרת עבודה והתייחסות לחלקים הרגשיים - גם אם כולם בזום. בצומת המחבר בין יצירת ערך ומשמעות למחוברות עובדים, עודדנו את עובדינו להתנדב ולתרום לקהילה.

 עוד לפני משבר הקורונה, למחלקת משאבי האנוש ב'אינטל' היה תפקיד מרכזי כשותפה ומובילת תהליכים מערכתיים. השינוי הדרמטי גרם לנו להסתכל אסטרטגית על הצרכים המשתנים של העובדים, המנהלים והארגון, בהווה ובעתיד. אם בעבר העובד התאים עצמו לסביבת העבודה היום סביבת העבודה צריכה להיות מותאמת לאדם".

שיח אחדות | נעה באוער, סמנכ"לית שיווק, תגלית

נעה באוער (צילום: צילום פרטי)
נעה באוער (צילום: צילום פרטי)

 "מדינת ישראל בימי קורונה חווה את אחד המשברים הגדולים בתולדותיה ולמרות שההיסטוריה מלמדת שתמיד ידענו להתאחד כעם בזמן מלחמה ולגבור על כל מכשול, הפעם תמונת הניצחון נראית רחוקה. אנחנו חווים עייפות בגלל אורך המשבר והמציאות שאנו חיים בה והדרך מרגישה מדממת, בריאותית וכלכלית, מאתגרת ועוד ארוכה.

 הדרך הטבעית לקדם אחדות בתוך העם היא לפנות להנהגה אבל משבר האמון והבוז העמוק שקיים היום לא מאפשר זאת. מה שלא מגיע מלמעלה תמיד יבוא, בעל כורחו, מלמטה. לכן על מנת להשיג תוצאות הייתי חותרת לקדם כמה שיותר סיפורים אישיים, אותנטיים ומעוררי השראה מתוך העם, כולל שבירת סטראוטיפים. חרדי שידבר על חשיבות הדמוקרטיה; צעירה חילונית שמדברת על המסורת; ואפילו ״גיבורי מלחמה״, אבל לא רק במדים. ככל שנגיע ליותר אנשים בקצוות המושכים לכיוונם, נוכל להשפיע על אוכלוסיות רבות ולהסביר להם שכעם, רק כשנאחד כוחות, נצלח את התקופה הזאת יחד".