קבוצת יוניון ממשיכה לחזק את פעילותה בתחום הרכב החשמלי. הקבוצה הודיעה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הרכב הסינית GEELY, במסגרתו תייבא לישראל את הרכבים של המותג הסיני. יבוא מותגי GEELY ו-GEOMETRY ייעשה באמצעות חברת חדשה שמקימה יוניון בשם 'גיאו מוביליטי', אשר צפויה להתחיל בשיווק הרכבים בשנת 2022. הסכם שיתוף הפעולה נחתם בשבוע שעבר, במסגרת טקס מקוון, בהתאם לרוח התקופה, שנערך בו זמנית בתל אביב ובהאנגז'ו שבסין. בטקס השתתפו: אן קונג'וי - נשיא Geely Holding Group ונשיא ומנכ"ל Geely;  נאן שנגליאנג - מנכ"ל Geely International;  ג'ורג' חורש - מייסד ויו"ר קבוצת יוניון;  רן דנאי - מנכ"ל קבוצת יוניון רכב; רוקסן חורש - מנכ"לית יוניון טק-וונצ'רס; ובכירים  נוספים משני הצדדים.

חנוכת מרכז החדשנות בחיפה
בשני נחנך בחיפה, בין פאבים ובתי הקפה של רובע הנמל, מרכז אינבנטק  IN-VENTech.  ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם ומ"מ ראש העיר נחשון צוק, ליאור חנוכה מ"מ מנכ"ל היי סנקר ונמרוד אלמיש מנהל מרכז אינבנטק גזרו את הסרט בהשקת במתחם החדשנות החדש, שמצטרף לתנופת ההיי-טק בעיר ויעניק תמיכה לחברות סטראט-אפ ישראליות בעיקר בתחומי מדיקל וספנות. העיריה השקיעה במהלך כ-15 מיליון שקלים  במטרה להפוך את חיפה לבירת סטארט-אפ חדשה ולמשוך אליה חברות ויזמים על מנת להשאירם בעיר הנמל. כזכור לאחרונה הודיעה חברת אפל על קביעת המטה החדש שלה בחיפה זאת לצד הענקיות הוותיקות בעיר: אינטל, גוגל ומיקרוסופט.

ליאור חנוכה, עינת קליש ונחשון צוק (צילום: ראובן לוי)
ליאור חנוכה, עינת קליש ונחשון צוק (צילום: ראובן לוי)

הנדל על הסט
יועז הנדל - שר התקשורת, ומנכ״לית HOT, טל גרנות גולדשטיין, נפגשו לאחרונה על סט הצילומים של סדרת הלהיט של HOT – 'שבאבניקים'. במסגרת הביקור, ערכו השניים שיחה פתוחה  יחד עם ״השבאבניקים״ - אבינועם (דניאל גד), דב לייזר (עומר פרלמן), מאיר (ישראל אטיאס), גלדיה (אורי לייזרוביץ׳) ודבורה (מאיה ורטהיימר) ויוצר הסדרה אלירן מלכה .שר התקשורת הדגיש את חשיבותן של הפקות מקור ישראליות בימי הקורונה, כתנאי הכרחי להמשך קיומה של תעשיית התרבות.

מאיה ורטהיימר, יועז הנדל, טל גרנות גולדשטיין, ישראל אטיאס, עומר פרלמן, דניאל גד ואורי לייזרוביץ' (צילום: רפי דלויה)
מאיה ורטהיימר, יועז הנדל, טל גרנות גולדשטיין, ישראל אטיאס, עומר פרלמן, דניאל גד ואורי לייזרוביץ' (צילום: רפי דלויה)

תפסו ג'וב 

>רות שהם, ראש אגף אסטרטגיה והתעצמות במערך הסייבר הלאומי מונתה למנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה. שוהם מילאה תפקידים בכירים ב-IBM ישראל, באגף המודיעין וביחידה 8200. בין היתר כראש מנהלת המעבר של היחידות הטכנולוגיות לנגב בדרגת אלוף משנה. שוהם פעילה במיזמים שונים לשילובן של נשים בתעשיית ההי-טק והסייבר וכן יזמה תכניות למען הרחבת המגוון בקרב אוכלוסיית המפתחים בהיי-טק בדגש על יוצאי הפריפריה. היא תחליף בתפקיד את עמית שטרייט, המנכ"ל היוצא של האוניברסיטה הפתוחה שניהל אותה ב-11 השנים האחרונות.

רות שהם (צילום: עודד קרני)
רות שהם (צילום: עודד קרני)

 >התעשיין אבי ברנמילר (68), מייסד ומנכ"ל  חברת האנרגיה ברנמילר-אנרג'י, נבחר לתפקיד נשיא לשכת הסחר ישראל-ברזיל, ובכך הפך לנשיא השישי שלה מאז הקמת הלשכה בשנת 2000.

הלשכה פועלת לקידום שיתוף פעולה עסקי וטכנולוגי בין ישראל לברזיל ויש לה קשרים עם שמונה לשכות מסחר הפזורות באזורים בעלי אינטרסים כלכליים ותעשייתיים שונים. ברנמילר, לשעבר מנכ"ל סימנס CSP ו'סולל בונה', אמר עם מינויו לתפקיד: "אני נרגש על בחירתי למינוי זה ומודה על ההזדמנות המשמעותית שנפלה לחיקי לקדם את המשך שיתוף הפעולה העסקי בין ישראל לברזיל. כנשיא חברה פעילה בברזיל, אני מרגיש שאנחנו נמצאים בפרק זמן מדהים לשיתוף פעולה עמוק בין המדינות. אני מצפה לתמוך בחדירת טכנולוגיות ייחודיות ישראליות במגזרים כמו אנרגיה, מים וחקלאות לשוק הברזילאי, הן בשימוש בטכנולוגיות והן בפוטנציאל לייצור מקומי של טכנולוגיות אלה".

אבי ברנמילר (צילום: אתר החברה)
אבי ברנמילר (צילום: אתר החברה)

>חברת 'אורה סמארט אייר' מקבוצת 'מרחביה אחזקות והשקעות' הבורסאית, דיווחה על מינויו של ארתור שטרק לוועדה המייעצת של החברה. בתפקידו האחרון כיהן שטרק כנשיא חברת Bed Bath & Beyond ( מחברות הקמעונאות הגדולות בארה"ב). בנוסף על כך הוא מכהן כיו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית - ארגון הגג שכולל מעל ל-50 ארגונים יהודיים מובילים וביניהם AIPAC, הפדרציה היהודית, ADL ועוד.

ארתור שטרק (צילום: Sam Johonson)
ארתור שטרק (צילום: Sam Johonson)

אלוף (מיל') אודי אדם - לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון, מונה לנשיא עמותת "מדור לדור". בתפקידו האחרון בצה"ל שימש אדם כמפקד פיקוד הצפון, ולאחר מכן מונה למנכ"ל משרד הביטחון. עמותת "מדור לדור" הינה תנועה חברתית-קהילתית, של יהדות הקווקז (היהדות ההררית), המעודדת השתלבות מיטבית בחברה הישראלית, על ידי פיתוח מענים חברתיים-חינוכיים לילדים, בני נוער, צעירים, וקשישים, בפריסה ארצית. פעילות העמותה נועדה לחזק ולשמר את המורשת וערכי קהילת היהודים ההרריים בחברה הישראלית. 

אודי אדם  (צילום: יורי יאיר איפראימוב)
אודי אדם  (צילום: יורי יאיר איפראימוב)

המשאב האנושי | רחלי ברוך-חיק - סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת SafeBreach

רחלי ברוך-חיק (צילום: ארתור פורר)
רחלי ברוך-חיק (צילום: ארתור פורר)

"ממש בתחילת הסגר הראשון, היינו בעיצומו של סיבוב גיוס הון ותוכניות גדילה, ואז העולם נסגר. חוסר הוודאות הכלכלית הובילה אותנו בסייפבריצ׳ - סטארט-אפ בתחום הסייבר, המפתח פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים, לחשב מסלול מחדש. בחרנו להאמין בעובדים שלנו ולבנות יחד איתם את צורת העבודה החדשה, שהשתנתה והתפתחה משבוע לשבוע. גילינו שעם שקיפות ותקשורת רצופה עם העובדים, אפשר לא רק להתמודד עם מצב קיצוני בצורה טובה, אלא גם להשתדרג. יישמנו תהליכי גיוס עובדים דרך הזום ולמדנו לעשות תהליכי on-boarding מרוחקים לעובדים חדשים. פתחנו ערוצי זום ייעודיים לכל צוות וכך הם יצרו לעצמם מקבילה וירטואלית לחלל עבודה, ולמדנו גם לעשות הפעלות וירטואליות עם ערך מוסף לכל החברה.
כיום עברנו לעבודה היברידית: חלק מהעובדים עובד מהבית וחלק מהמשרד, במטרה לתת גמישות ותמיכה מרביים ולאפשר חיבור בינאישי ועבודת צוות". 

קרדיט צילום: ארתור פורר