1. שלום אצל לניר בגינה

איש העסקים נועם לניר המתגורר בישוב היוקרתי בני ציון שבשרון, אירח בגינת ביתו המרשימה, משלחת של אנשי עסקים שהגיעו מהאמירויות ומבחריין. 

נועם לניר ארכיון (צילום: אביב חופי)
נועם לניר ארכיון (צילום: אביב חופי)

2. הטאייוואנים בקיסריה

מיכאל כרסנטי - מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, והחברה לנכסי קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, יחד עם גיא גולדיג - סמנכ״ל חטיבת התפעול וראש מנהלת פארק העסקים שבקיסריה, אירחו בחמישי האחרון בפארק משלחת של בכירים משגרירות טאייוואן בישראל. בראש המשלחת עמד שגריר טאייוואן בישראל - פול צ'אנג (Paul Chang). האורחים הגיעו  ללמוד מהניסיון העשיר שהצטבר בפארק קיסריה הנחשב לאחד הגדולים והמתקדמים בישראל, ופועלות בו 230 חברות העוסקות בטכנולוגיות, בתחומים שונים. סיירו והתרשמו:

סגן השגריר - בנג'מין הונג (Benjamin Hong ), מנהל תחום המדע והטכנולוגיה - טינג אן וואנג (Ting-An Wang) והיועץ הכלכלי - סטנלי צנג (Stanley Tseng).

טינג אן וואנג, פול צ'אנג, מיכאל כרסנטי, בנג'מין הונג וסטנלי צנג (צילום: דניאל מנביץ')
טינג אן וואנג, פול צ'אנג, מיכאל כרסנטי, בנג'מין הונג וסטנלי צנג (צילום: דניאל מנביץ')

3. סיוע משמעותי מניו יורק

נוכח הגידול הדרמטי במספר המשפחות הישראליות הסובלות ממצוקה כלכלית, וממצוקות נלוות הקשורות למשבר הקורונה, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) הכריזה על מתן מענק חירום בסך 3.5 מיליון דולר (כ-11.4 מיליון ש״ח) שיועבר לישראל. המענק יופנה ברובו למתן סיוע למשפחות נזקקות בישראל, ויחולק בין מספר עמותות וארגונים ישראליים המטפלים בקבוצות החלשות ביותר, לרבות: ילדים ונוער בסיכון, ״עניים חדשים״, ועסקים קטנים הנאבקים לשרוד.

"ישראלים רבים ממשיכים לסבול מההשפעות ההרסניות של מגפת הקורונה, ועל כן ראינו חובה להעניק סיוע חירום מתוך רצון לענות על הצרכים הדחופים של הקבוצות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית", מסר אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA).

אריק גולדשטיין (צילום: באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק)
אריק גולדשטיין (צילום: באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק)

4. אקזיט מבלי להיפגש  

שלושה שותפים ישראלים, אחד מהם מתגורר באיטליה, הקימו תוך כדי הקורונה חברת סייבר חדשה, ומבלי שזכו להיפגש שלושתם פנים אל פנים זה עם זה, כבר הספיקו לעשות אקזיט מהיר ולמכור את החברה. 

רם יוניש הוא יזם סדרתי, אשר היה המנכ"ל ובין המייסדים של חברת Cymplify  שנמכרה לפני כשנה לצ'קפוינט תמורת סכום מוערך של כששה מיליון דולר. לאחר שסיים את עבודתו בצ'ק פוינט פנה אליו טל מלמד, מומחה בעל שם עולמי בתחום אבטחת אפליקציות המתגורר בעיר פירנצה שבאיטליה, עם רעיון להקים חברת סטארט-אפ שתפתח פתרון בדיקות אבטחה עבור מפתחים בסביבת הענן. שני המייסדים צירפו אליהם את איתי רוזנמן - לשעבר מנהל הפיתוח בישראל של פתרון האבטחה בענן של סיסקו (לשעבר קלאוד-לוק).

השותפים החדשים שלא הכירו לפני כן, הקימו יחד את CloudEssence - כאשר יוניש ורוזנמן המתגוררים בישראל מעולם לא פגשו פנים אל פנים את מלמד, שותפם ובעל הרעיון. 

בשבוע שעבר דיווחה CloudEssence כי בתוך כחצי שנה מיום הקמת החברה היא נרכשה על ידי חברת Contrast Security האמריקאית בסכום המוערך במיליוני דולרים, ומרכז הפיתוח שיוקם כתוצאה מהרכישה בישראל, צפוי לגייס 15 עובדים בשנה הקרובה.

טל מלמד, רם יוניש ואיתי רוזנמן   (צילום: צילום מסך)
טל מלמד, רם יוניש ואיתי רוזנמן (צילום: צילום מסך)

5. הקונספט החדש של זידלר

שלום זידלר - יו"ר ובעלי קבוצת ויסוצקי חנך בשבוע שעבר את ה-T-LAB. מדובר בחנות קונספט חדשה של ויסוצקי, המשתרעת על פני 120 מ"ר, וממוקמת ברחוב החשמונאים  בתל אביב. החנות עוצבה מתוך חשיבה חדשנית על עולם התה, וכוללת בר משקאות שחולטים במקום - מבוססי תערובות תה מיוחדות, שייקים, מארזי מתנות, ותצוגה של אביזרים וכלים ייחודיים המשלימים חווית תה משובחת. הפרזנטורית של ויסוצקי – השחקנית-זמרת  אניה בוקשטיין, הגיעה לברך ולהתרשם. 

אניה בוקשטיין ושלום זידלר  (צילום: יח''צ)
אניה בוקשטיין ושלום זידלר (צילום: יח''צ)

 בכירים מתחסנים | אירית בן דב, מנכ"לית מילובר

מפעלים חיוניים כמו מילובר, בעלי השפעה ישירה על המשק והציבור, חייבים לתפקד על הצד הטוב ביותר בכל עת, וכמנהלת של ארגון כזה אני רואה חשיבות רבה לחזרה מהירה לשגרה.

החיסונים יסייעו לכולנו – גם כאזרחים פרטיים וגם כמגזר עסקי, לשוב להתנהלות יומיומית, לקיים פגישות עם לקוחות וספקים, לתרום להמשכיות העסקית ולהבריא את המשק.

סוגיית החיסונים נוגעת לכלל העובדים ולחברי הנהלת 'מילובר' באופן אישי, מאחר ויו"ר החברה, און ברזילי, נפטר מקורונה. כך, שתחושת האחריות שאנו מרגישים כלפי מיגור מהיר של המגפה גבוהה אף יותר.

יתרה מכך, ביולוגיה, הזנת הציבור ובריאות הציבור, הן חלק מנושאי הליבה של החברה, עובדה שמחייבת אותנו להיות בחוד החנית של חיסוני הקורונה וכמנהלים לשמש דוגמא אישית.

אירית בן דב (צילום: רוני יסעור אלפסי)
אירית בן דב (צילום: רוני יסעור אלפסי)

המשאב האנושי | אלה פרץ מנהלת משאבי אנוש בבזק אונליין 

מציאות העבודה החדשה בתקופת הקורונה חייבה אותנו לבצע שינויים והתאמות רבים על מנת להמשיך לעמוד ביעדיה העסקיים של החברה תוך המשך דאגה לשביעות רצון גבוה ורווחת העובדים גם בעבודה מרחוק. 

מתוך תפיסה לפיה עובד טוב הוא עובד שטוב לו, היה חשוב לנו לבחון לאורך התקופה את מידת שביעות רצונם של העובדים מהבית, על ידי שימוש  בסקרי חווית עובד שנשלחו לעובדים אחת לרבעון.  באמצעות סקרים אלו בחנו את תחושותיהם של העובדים ביחס לאינטראקציה ושמירת הקשר עם המנהל הישיר, הגיבוש הצוותי, מידת המוטיבציה והתנאים הפיזיים בעבודה מהבית. 

תוצאות הסקר סייעו לנו להבין כי ככל שגיל העובד/ת עולה כך רמת המוטיבציה לעבוד מהבית עולה ובהתאמה גם תחושת המסוגלות והערך העצמי. אוכלוסיות שונות כגון הורים מעדיפים לעבוד מהבית היות והדבר מאפשר להם יותר גמישות ומרחב הורי. אוכלוסייה בגיל הצעיר יותר שמה דגש רב יותר על ההווי החברתי והקשר האישי ולשם כך המשכנו להשקיע בפעולות  שונות לשימור המוטיבציה בקרב העובדים מהבית כגון "הוקרה עד הבית" לעובדים מצטיינים, סבב ביקורי בית בהפתעה של המנהלים, קבלת שבת שבועית בזום ועוד. כך זיהינו מודל עבודה לאוכלוסיות מסוימות שיוכל להמשיך גם לטווח הארוך,

בד בבד יצרנו מודל עבודה היברידי המשלב בית ומשרד חדש, אשר מיטיב הן עם העובד והן עם המעסיק ומאפשר לצלוח את אתגרי התקופה.

אלה פרץ (צילום: באדיבות בזק אונליין)
אלה פרץ (צילום: באדיבות בזק אונליין)