מנכ"ל חברת הבנייה אזורים - רון אבידן, חנך בחמישי האחרון, תחת מגבלות הקורונה ובנוכחות מצומצמת, את מרכז המבקרים של פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN של החברות 'אזורים' ו'מגדל ביטוח'. מדובר במרכז אשר עוצב על ידי האדריכלית - דנה אוברזון, בהשקעה של כמיליון שקל, הממוקם בקומה ה-37 של מגדל 'ספיר' במתחם הבורסה ברמת-גן.

המרכז נועד להדגים את השינוי התכנוני והאורבני שיעבור מתחם הבורסה ברמת-גן בשנים הבאות, כאשר הפרויקט של אזורים ומגדל, צפוי לקום בצידו המערבי של המתחם כולו. במרכז המבקרים של הפרויקט הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות להקרנה ותצוגה, ביניהן כאלו שמאפשרות הקרנה תלת-מימדית של דגם מתחם הבורסה ברמת גן, בחדר הקרנה פרטי. כמו כן יש במרכז חדר אירוח רחב ידיים ויוקרתי, ומודל המדגים כיצד ייראה המקום לאחר השינויים. 

אל הטקס הגיע ראש עיריית רמת-גן - כרמל שאמה הכהן, אשר זכה לסיור במרכז יחד עם מלוויו: מהנדסת העירייה - סיגל חורש, וסגן ראש העיר - רועי ברזילי. חברת אזורים, אשר בונה את מגדל המגורים בפרויקט, החלה לשווק את הדירות בסוף חודש נובמבר, ולאחרונה דיווחה כי בתוך שבועיים שווקו כ-170 דירות בהיקף מכירות של 439 מיליון שקל. הפרויקט ממוקם על המגרש שבו עמד בית החרושת המיתולוגי לשוקולד של חברת עלית. במהלך ההשקה העניק אבידן לראש העיר דגם עשוי קריסטל של הפרויקט. 

ג'נסיס לפלוריסטם

חברת Pluristem Therapeutics Inc, המפתחת פלטפורמה מתקדמת של תרופות מבוססות תאי שליה, זכתה בחמישי האחרון בפרס בתחרות משותפת מטעם ג'נסיס (The Genesis Prize) ו-Start-Up Nation Central, לסטרטאפים המפתחים טכנולוגיות למאבק בנגיף הקורונה. הפרס הוענק, במסגרת טקס חגיגי שנערך בירושלים, למנכ"ל החברה - יקי ינאי, מידיהם של: נתן שרנסקי - חתן פרס בראשית לשנת 2020 ויוזם הפרס; פרופסור יוג'ין קנדל - מנכ"ל סטארטאפ ניישן סנטרל; וסאנה בריטבסקי - סגנית נשיא לקרן פרס בראשית. לאחר מכן, התקיים טקס רשמי דיגיטלי, בנוכחות נשיא המדינה - ראובן ריבלין. את הפרס קיבלה פלוריסטם בזכות תוכנית קלינית שיזמה לטיפול בחולי קורונה קשים הסובלים ממצוקה נשימתית חריפה, הכוללת טיפולי חמלה שבוצעו בישראל ובארה"ב, וניסויים קליניים המתקיימים בישראל, ארצות הברית ובאירופה. 

סאנה בריטבסקי, נתן שרנסקי, יקי ינאי ויוג'ין קנדל (צילום: נטשה קופרמן)
סאנה בריטבסקי, נתן שרנסקי, יקי ינאי ויוג'ין קנדל (צילום: נטשה קופרמן)

הראל אסטרטגית
אספן גרופ, בניהולה של צופית הראל, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, הודיעה לאחרונה על עסקה אסטרטגית להרחבת פעילותה, בעיקר בתחום המלונאות בישראל. החברה בשליטתו של רוני צארום חתמה על הסכם עם חברת הנדל"ן 'פאי סיאם', שבבעלות היזם שלמה דהוקי. במסגרת העסקה, תשקיע אספן גרופ סכום כולל של כ-405 מיליון שקל ב'פאי סיאם' תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון מניותיה המונפק והנפרע.

במקביל להשקעת 'אספן' ב'פאי סיאם', ישקיע דהוקי כ 37 מיליון שקל באספן, כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום. פאי סיאם עוסקת בייזום, תכנון, הקמה וניהול של נדל"ן מניב בישראל, בדגש על תחום המלונאות והדיור המוגן, ומתמקדת באזורי הביקוש, בעיקר בירושלים ובתל-אביב. 

שלמה דהוקי, רוני צארום וצופית הראל (צילום: תומר לוי)
שלמה דהוקי, רוני צארום וצופית הראל (צילום: תומר לוי)

 רם הפרזנטור

קבוצת  MORAZ  צמחי מרפא  בראשות היו"ר והבעלים דודי פלד, הפועלת בעולמות Wellbeing וה- Wellness , ומתמחה בפיתוח ובייצור מוצרים פרא-רפואיים וקוסמטיים, לטיפול בעור וטיפוחו, ומחזיקה בליין רחב של תוספי תזונה, בחרה בטניסאי לשעבר אנדי רם כפרזנטור. רם  צפוי להצטלם בחודש הקרוב לקמפיין רחב שיעלה ברשתות החברתיות ובנקודות המכירה, בהשקעה מוערכת של מאות אלפי שקלים.

דודי פלד ואנדי רם (צילום: יח''צ)
דודי פלד ואנדי רם (צילום: יח''צ)

נפלאות סופהשבוע 

>רינת קליין מנכ"לית 'סלוצקי אפיקי תקשורת' והעורכת הראשית בהוט 8, שמחה על שורה של זכיות בטקס פרסי פורום היוצרים,  ובכלל זה פרס 'הסרט הטוב של השנה' שהוענק ל״מראה״ של רענן אלכסנדרוביץ' ולירן עצמור.  כמו כן הוענקו פרס 'הסרט הטוב עד שישים דק' ופרס המוזיקה, ל'אנדגראונד בלט' של לינה צ׳פלין; ופרס העריכה למוריס בן מיור ושאולי מלמד על ״להאיר את יוסי״.  בעקבות הזכיות פרסמה קליין פוסט נרגש שבו בירכה את כל היוצרים והמשתתפים בתחרות, על סרטים נפלאים.

רינת קליין (צילום: אור גפן)
רינת קליין (צילום: אור גפן)

> מאיה שניידמן אושיית אינסטגרם מצליחה בתחום אופנה ולייפסטייל, ובתם של מוקי ורונית שניידמן, חגגה את יום הולדתה במסיבה מצומצמת ומושקעת מאוד באווירת הכריסטמס. 

 בכירים מתחסנים | צחי ברוורמן- מזכיר הממשלה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל 

צחי ברוורמן (צילום: סיון פרג')
צחי ברוורמן (צילום: סיון פרג')

"גם אני התחסנתי וקורא לכולם להתחסן! גם אני התחסנתי. לא מתוך פחד, אלא מתוך תקווה וערבות הדדית. תקווה לחזור לחיים השפויים שהיו לנו טרם פרצה לחיינו המגפה ששינתה כל הרגל, כל דרך חיים, כל פעולה בסיסית בחיינו. אחרי שנה שהעולם כולו מצוי במלחמה קשה, השבוע הגיע האור בקצה המנהרה. מדינת ישראל נמצאת נכון לשעה זו, במקום הראשון בעולם במתחסנים לנפש. זהו הישג ענק בזכות מאמציו הכבירים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעבד על כך לילות כימים מול מנכ"לי חברות התרופות. זה הישג שיחזיר אותנו לחיים הנורמליים להם אנחנו רגילים ומצפים כל יום מחדש. אנחנו נמצאים בסוף המנהרה החשוכה, ימים לא פשוטים עוד לפנינו, אך האור הגדול כבר מאיר עלינו ומסמן לנו את דרך היציאה מהחשיכה. אל לנו להיכנס לשאננות, עלינו להמשיך ולהקפיד על שמירת ההנחיות. כך נשאיר את הקורונה מאחורינו ונצעד לעידן בריא, אנושי וכלכלי. החיסון הוא זכות לאומית וחובה אנושית. ביחד ננצח!"

 המשאב האנושי | קובי נודלמן– סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש, דואר ישראל

קובי נודלמן (צילום: דוברות דואר ישראל)
קובי נודלמן (צילום: דוברות דואר ישראל)

"הקורונה זימנה לדואר ישראל אתגר משולש: ראשית, כתשתית חיונית עלינו להמשיך ולספק שירות רציף למיליוני לקוחותינו מדן ועד אילת, החל ממסירת מכתבים וחבילות ועד הפעלת שירותי אשנב בכ-1,400 נקודות שירות, גם כאשר שליש מעובדי האשנב נמצאים בבידוד. שנית, מחויבותנו לשמור על בריאותם וביטחונם של 5,500 עובדי החברה, ושלישית הצורך לשמור על קשר עם כלל העובדים בארגון בפריסה ארצית רחבה, ובתקופה שרבים עובדים מרחוק.

 לצד אלו, ישנן הזדמנויות חדשות, ולמשאבי אנוש יש תפקיד קריטי ביצירת גאוות יחידה, חיבור לעובדים והבנת צרכיהם, תוך דגש על הסביבה הבריאותית והמשפחתית בה שהם נמצאים. בחסות הקורונה הבנו שלעבודה מהבית יש יתרונות לעובד ולארגון, החל מהתייעלות ארגונית, גמישות וקיצור תהליכים, דרך מעבר מואץ לדיגיטל ולעבודה מרחוק. עובדים שעבדו מהבית חשו מוגנים, יכלו לשהות עם ילדיהם הקטנים, וראינו ירידה בהיעדרויות מהעבודה, לצד עליה בשביעות הרצון של העובדים ובתפוקות. 

 בעקבות הקורונה העמקנו את פעילות התקשורת הפנימית, שכוללת מידע רחב יותר לעובדים ועדכונים, משלוח מסרוני תמיכה יומיים, וקשר עם עובדים מבודדים וחולים. בנוסף, שלחנו לכל עובדינו ערכת עידוד הביתה, ואנו מעבירים סדנאות, הכשרות והרצאות בזום".