שלוש חברות פינטק ישראליות קיבלו משחר פרידמן - מנכ"ל מרכז החדשנות של חברת Visa  בתל אביב, הודעה משמחת לפיה נבחרו להשתתף בתוכנית המסלול המהיר שמפעילה החברה לתמיכה בחברות צעירות מתחום הפינטק. החברה הראשונה שנבחרה היא פייאם, שאותה ייסדו עומר רמוץ ואיתמר גובני. מדובר  בפלטפורמה לניהול הוצאות בכרטיסי אשראי לארגונים. באמצעות המערכת יכולים לאשר, לעקוב ולנהל ספקים, מנויים והוצאות עובדים במהירות ובקלות.

חברה שניה היא 'סורבה' המנסה לתת פתרון מהפכני לבעיה עולמית: הימנעות עובדים מיציאה לחופשה. החברה מייצרת תכנית פרסונאלית ואופטימאלית של מיקרו-חופשות שנותנת לגיטימציה, תמריצים ועידוד ללקיחת חופש, משפרת תחושה, מונעת שחיקה ומשפרת ביצועים בעבודה, תוך צמצום התחייבויות החברה בגין ימי חופש.

השלישית היא - מש שנועדה להוביל שינוי במרחב התשלומים הארגוני באמצעות תשלומים ללא כרטיס. ארגונים מבוססי פתרון התשלומים הארגוני של MESH נהנים מראות מלאה, שליטה ומידע רב המאפשר לתזמן, לנהל, ולהפחית הוצאות התשלום שלהם בצורה טובה יותר תוך מניעת כשלים בתשלום והבטחת המשכיות עסקית.  פרידמן אמר כי מגפת הקורונה יצרה אתגרים פיננסיים ללקוחות ולעסקים גם יחד. ניהול הכסף הופך להיות דיגיטלי וחברות פינטק הופכות להיות משמעותיות ביותר בתפקידן לעזור לבנות מחדש את הכלכלה העולמית. 

עומר רמוץ ואיתמר גובני (צילום: אור קפלן)
עומר רמוץ ואיתמר גובני (צילום: אור קפלן)

מיתר חברתיים 

משרד עורכי הדין הבינלאומי מיתר החל בשיתוף פעולה מרגש עם עמותת Helpi. מדובר בפלטפורמה דיגיטלית הפועלת בשיתוף משרד הרווחה ומאפשרת לעובדי חברות וארגונים להתנדב באופן נקודתי ולתרום לקהילה ללא התחייבות לטווח הארוך.  הצוות המשפטי במיתר מונה למעלה מ-400 עורכי דין ו-66 מתמחים, אשר יוכלו, במסגרת שיתוף הפעולה עם Helpi,  לתרום לקהילה באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית החדשנית של העמותה.

דנה יגור וליויאן סגל, העומדים בראש ועדת התרומות הפרו-בונו והמעורבות החברתית של משרד מיתר: "אנחנו מאמינים באחריות החברתית שלנו כארגון משמעותי, ובכך שהתנדבות היא דרך נוספת להגשמה עצמית של עובדי המשרד, היוצרת סיפוק, תחושת מחוייבות אישית ומעורבות חברתית."

דנה יגור  (צילום: תומר יעקובסון)
דנה יגור  (צילום: תומר יעקובסון)

ליויאן סגל (צילום: תומר יעקובסון)
ליויאן סגל (צילום: תומר יעקובסון)

החדש של כהן, דה-פריס, שטדלר ושות'
שלושה שותפים בכירים בקבוצת ריינהולד כהן – ד"ר אילן כהן, דוד דה-פריס וסבטלנה שטדלר –החליטו להיפרד מהקבוצה ולהקים משרד חדש – כהן, דה-פריס, שטדלר ושות' (Cohn, de Vries, Stadler &Co.). המשרד, שכבר עם הקמתו מונה כ-25 אנשי צוות, מטפל  בתיקי קניין רוחני פטנטים, מדגמים וסימני מסחר. שלושת השותפים סיפרו כי המשרד ישלב התנהלות עסקית עם מודעות חברתית ואחריות קהילתית ובכוונתם להמשיך במסורת של תרומה לחברה באמצעות מתן שירותים "פרו בונו", סיוע לבעלי צרכים מיוחדים והעצמת אוכלוסיות מוחלשות.

אילן כהן, סבטלנה שטדלר ודוד דה-פריס (צילום: תמר מצפי)
אילן כהן, סבטלנה שטדלר ודוד דה-פריס (צילום: תמר מצפי)

גלי רדיו לעיצוב וחיטוב

בחברת 'אומגה-מדיקס' השיקו לאחרונה את ליין המכשור החדש של EmbraceRF של חברת  InMode הישראלית. מדובר במכשור מתקדם ומהפכני המבוסס גלי רדיו, שנועד לעיצוב וחיטוב הפנים והגוף ללא ניתוח, לתוצאות טבעיות ומראה צעיר וזוהר.

 אירוע ההשקה התרחש באופן מקוון כיאה לרוח התקופה. במטה החברה, נכחו: חברי הנהלת "אומגה-מדיקס" המשווקים את ליין המכשור בהם  מנכ"ל החברה - אילן כרבאסי, והסמנכ"לית - אורית קאופמן; רוני איתן - מנהל שיווק אזור אירופה ומזרח תיכון של חברת ImMode; וד"ר טל נחליאלי - מומחה בכירורגיה פלסטית, שהדגים לכולם בלייב את הטיפולים החדשים.

אילן כרבאסי (צילום: סתיו ממון)
אילן כרבאסי (צילום: סתיו ממון)

חיסון | אורית בנבנישתי, מנכ"לית  קבוצת תיגבור  

אורית בנבנישתי (צילום: מורג ביטן)
אורית בנבנישתי (צילום: מורג ביטן)

שמחתי שנמצא חיסון לקורונה ואני סומכת על האישורים של ה- FDA  ושל מערכת הבריאות של מדינת ישראל. מבחינתי החיסון מבורך ואני בעד להתחסן. אמליץ לסובבים אותי להתחסן. כולם רוצים חזרה לנורמליות ולחיים שלפני הקורונה, וזה יתאפשר בזכות חיסון של האוכלוסייה והמשך שמירה על הכללים כגון היגיינה, ניקיון, התו הסגול, כי כולנו יחד בעבודה משותפת ובאחריות משותפת יכולים להחזיר את מדינת ישראל לעולם של שפיות. אני מאמינה שככל שרמת ההיענות של הציבור להתחסן תהיה גבוהה יותר כך יוכל המשק העסקי על כל מרכיביו ותחומיו לחזור לשגרה מהר יותר. 

המשאב האנושי | עדילי הררי מנהלת משאבי אנוש בחברת נגב אקולוגיה 

עדילי הררי (צילום: דניל אסתריקין)
עדילי הררי (צילום: דניל אסתריקין)

"נגב אקולוגיה מתמחה בפיתוח וביישום פתרונות לשימור ולשיפור איכות הסביבה. החברה נמצאת בצמיחה עקבית, תוצאת מסירות ומחויבות של 250 עובדיה, המהווים פסיפס אנושי מייצג לכלל גווני קשת החברה הישראלית. משבר הקורונה שפקד את העולם ואותנו בתחילת 2020, זימן לנו אתגרים חדשים רבים, בראשם דאגה לבריאותם וביטחונם של העובדים, יחד עם מחויבות למצבם הכלכלי. לצד זאת נגב אקולוגיה כחברה המספקת שירותים חיוניים לקהילה, חייבת הייתה למצוא פתרונות לשמירה על תפוקות גבוהות מחד, ובריאות העובדים והלקוחות מאידך.

אגף משאבי האנוש במשבר זה, גילה יצירתיות גבוהה וגמישות, כמענה לצרכי העובדים: החלטנו עקרונית שלא לפגוע מהותית בתנאי העסקתם של העובדים; פיתחנו מענה לליווי עובדים הנמצאים בבידוד בדגש על עובדינו הנמצאים בקבוצת סיכון; השקענו בקשר בין העובדים לחברה בדרך של פעילויות רווחה ייעודיות; הקפדנו על תקשורת, שקיפות ושיתוף באופן שוטף; בנינו כלים פיננסיים - בדמות הלוואות ומענקים; הצענו סיוע וליווי מקצועי לבני משפחות העובדים; והתחלנו בשדרוג מערך הלמידה מרחוק.

היום במבט לאחור, וכשניתן להתחיל לנתח את תוצאות הפעילויות שלנו, לא פלא שקבלנו החלטה להמשיך ולפעול בדרך דומה ואף משופרת כדרך קבע, גם לעת שמשבר הקורונה יחלוף. זאת משום שהפנמנו שהעובדים, ורק העובדים הם אלו שעושים את ההבדל, והופכים את תקופת הבלבול, לתקופה של לבלוב".