בראשון בערב נערך 'וובינר' (סמינר רשתי) של הקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF , במסגרתו אירח יו"ר הקרן - תמיר גילת, את ד״ר ליאור מאיו להרצאה על תקווה, שכנות טובה והאתגר בטיפול בגידולי מוח סרטניים. ד"ר מאיו סיים את לימודי הדוקטורט שלו באוניברסיטת ת״א והמשיך לפוסט-דוקטורט ב'הרווארד מדיקל סקול'. הוא חזר לישראל בשנת 2016 בעקבות זכייה במילגת ״גשר״ של הקרן לחקר הסרטן בישראל – ICRF, שאיפשרה לו לפתוח את המעבדה לחקר מחלות מוח בביה״ס סגול למדעי המוח והפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. ד״ר מאיו גם מכהן כדירקטור-שותף במרכז לחקר תאי באוניברסיטת ת״א. מחקרו של ד״ר מאיו בתחום הסרטן מתמקד בתהליכים המאפשרים את שגשוג תאי הסרטן במוח, תוך שימוש בכלים חדשים ופורצי דרך על מנת לזהות מנגנונים לא ידועים לטיפול בסרטן המוח.

דונרשטיין אולימפי 
חברת רב-בריח הודיעה שתעניק חסות ותתמוך בגולשת קטי ספיצ'קוב - סגנית אלופת אירופה 2020 וסגנית אלופת העולם 2019, שתייצג את ישראל בתחרות גלשני הרוח במשחקים האולימפיים שייפתחו ביולי הקרוב בטוקיו. מדובר בהסכם חסות רב שנתי במסגרתו תתמוך החברה בספיצ'קוב גם בתקופת האימונים והתחרויות לקראת אולימפיאדת  פריז 2024. ספיצ'קוב מצידה תשתתף בקמפיינים של החברה, באירועים מטעמה, ובפעילויות למען הקהילה שהחברה מקדמת.

ספיצ'קוב אינה הספורטאית היחידה שרב בריח מאמצת. לפני כחודש הודיעה החברה על הארכת הסכם החסות שלה עם המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, שמתנהל מאז שנת 2017. כמו כן מעניקה רב-בריח חסות לטניסאית הצעירה לינה גלושקו שזכתה בשבוע שעבר בתואר אלופת ישראל בטניס. 

לדברי שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלי קבוצת רב בריח: "דווקא בשעה זו, שכל ענפי הספורט והספורט האולימפי בפרט, חווים נזקים כלכליים בשל משבר הקורונה, אני קורא לתעשיינים הישראלים לתמוך ולסייע כלכלית לספורט האולימפי בישראל שאינו משופע בתקציבים". 

שמואל דונרשטיין וקטי ספיצ'קוב (צילום: אביב חופי)
שמואל דונרשטיין וקטי ספיצ'קוב (צילום: אביב חופי)

זרעים של השבחה

חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד ((CanBreed, העוסקת בפיתוח והשבחה של זרעי קנאביס, הודיעה כי סיימה לפתח זני מכלוא קנאביס יציבים ואחידים, אשר לטענתה הם הראשונים מסוגם בעולם. החברה בראשות המנכ"ל עדו מרגלית, מבקשת להביא פתרון לבעיה העיקרית של תעשיית הקנאביס הלוקה בחוסר הדירות וסטנדרטיזציה, בשל היעדר יציבות גנטית בצמחים.

הסיבה שעד עתה לא ניתן היה לקבל הדירות בתוצרים בגידול קנאביס מזרעים, נעוצה בכך שכל זני הקנאביס הקיימים בשוק כיום הנם הטרוזיגוטים (לא יציבים גנטית) והכלאה בין שני זני קנאביס לא יציבים תיצור זרעים עם שונות גנטית גבוהה.

בנובמבר האחרון הודיעה קאנבריד כי במסגרת פרוייקט לפיתוח תכונת עמידות כנגד מחלת הקימחון, הצליחה החברה לבצע ולזהות עריכה בגנום צמחי הקנאביס ע"י שימוש ב-CRISPR-Cas9. בנוסף, החברה רכשה חווה חקלאית באזור סן דייגו שבקליפורניה בשטח של כ-14 דונם. בחווה מתוכנן לקום מתקן לייצור זרעי HEMP יציבים המיועדים לשוק האמריקאי. התפוקה ההתחלתית של המתקן צפויה להיות כ-12.5 מיליון זרעים בשנה והיא תגדל בהמשך לכ-50 מיליון זרעים בשנה.

עדו מרגלית  (צילום: תובל מרגלית)
עדו מרגלית  (צילום: תובל מרגלית)

חבילות מהכרם

לרגל חגיגות ה-100 להיווסדה של חברת המשקאות "הכרם", ולציון סוף השנה האזרחית ותחילתה של שנת 2021, שיגרו בחברה מגוון מארזים מפנקים לבתיהם של 180 עובדי החברה. המארזים הורכבו מארבע קופסאות שונות. וכללו מארזי סילבסטר; ערכות קוקטייל; קפה טחון מבית ואסקובי - חברת הקפה של הכרם, עם מקינאטה ועוגיות; יין של יקב 'ברבדו' עם שתי כוסות; חלות ופמוטים; מגוון בירות: באדוויזר, בלו מון, צ'רי שוף, מלכה, ולונדון פרייד; וצנצנות פיצוחים. חברת הכרם, אשר הוקמה בשנת 1921 ע"י ישראל אפשטיין ונותרה במשך כל שנות קיומה בבעלות המשפחה, הינה מהחברות הוותיקות והגדולות בישראל בתחום ייבוא, שיווק והפצה של משקאות חריפים, יינות ובירות. במשך השנים צמחה חברת הכרם מעסק משפחתי קטן, לחברה המעסיקה כיום כ- 180 עובדים, עם מחזור מכירות שנתי של כ- 300 מיליון שקלים.

 ההישג של ברק

עמותת ׳עלם׳ יצאה בקמפיין עם חברת צ׳רידי לגיוס המונים לטובת המשך פעילות העמותה. בימים האחרונים  ציינו ב׳עלם׳, בראשות נשיאת העמותה נאוה ברק, המנכ"לית ענבל דור קרבל, וחברי הנהלת הארגון, הישג לא מבוטל עם גיוסו של סכום נכבד בסך כולל של  5,371,321 שקלים.

נאוה ברק וענבל דור קרבל (צילום: ברק כהן)
נאוה ברק וענבל דור קרבל (צילום: ברק כהן)

המשאב האנושי | קרן הלפרין, סמנכ"לית משאבי אנוש, בחברת הריטייל-טק, NAMOGOO (נמוגו)

קרן הלפרין (צילום: מיה כרמי)
קרן הלפרין (צילום: מיה כרמי)

עם פרוץ הקורונה ובמהלך הסגר הראשון הצלחנו להסתגל בקלות לעבודה מהבית שכן כחברה טכנולוגית גלובלית, ממילא עשינו שימוש רב בכלים לעבודה מרחוק. מרגע שחלחלה ההכרה כי הקורונה היא אירוע שיימשך תקופה ארוכה הבנו שהיכולת הטכנולוגית היא פן אחד בלבד מהפנים הרבות של המציאות החדשה. לעובדים התווספו אמנם שעות איכות רבות עם בני המשפחה אך הם התקשו למצוא פינה שקטה שתאפשר להם להתרכז בעבודה, שיתוף הפעולה ביניהם הפך לחד ממדי ורצף שיחות הזום התיש רבים מהם. קליטת עשרות עובדים חדשים שגייסנו בתקופה זו היוותה גם היא אתגר מיוחד בהעדר היכרות אישית עם העובדים הוותיקים. 

 לאור כל זאת, החלטנו לשנות את דפוסי התקשורת ושיתוף הפעולה בין העובדים ולהפוך אותם ליותר נגישים ואישיים. בין הצעדים שיישמנו: הקמת אתר פנימי 'קמפוס נמוגו' לשיתוף מידע ומסמכים בין העובדים, עובדים ותיקים קלטו עובדים חדשים עם סרטוני וידאו משעשעים שהעמיקו את ההיכרות הבין אישית החל מיום העבודה הראשון; צמצמנו את מספר המשתתפים בכל שיחת זום על מנת לשמור על ערנות ומיקוד ואנו משתדלים אף לצמצם את מספר השיחות הללו. המנהלים אף מעודדים את העובדים לצאת להפסקות במהלך ימי העבודה בבית ולהימנע מרצף אינסופי של שעות עבודה.