1.בני הזוג קאסי אריסון, בתה של שרי אריסון, וניב אלכסנדר, הפיקו במשותף סרט קולנוע תיעודי שבו מוצג סיפור מצמרר ומעורר השראה על חברות בלתי סבירה, משני צידי הגבול האלים שבין עזה ושדרות. הסרט  OTHER VOICES  עולה היום, שישי, לראשונה, בקולנוע בארה"ב ויהיה זמין לצפייה באופן מקוון, לפי דרישה. את הסרט ביים הקולנוען הניגרי-אמריקאי, אוזה אוימנדן, והוא צולם במשך שבע שנים. 

אוזה אוימנדן (צילום: צילום פרטי)
אוזה אוימנדן (צילום: צילום פרטי)

 2. חברת Fiverr הישראלית מצטרפת למותגים המובילים בעולם, ותערוך את הופעת הבכורה שלה על במת הפרסום העולמית הגדולה ביותר – גמר הסופרבול שיתקיים ב–7 בפברואר 2021. הנוכחות השיווקית של החברה, שאותה מוביל המנכ"ל מיכה קאופמן, באחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, מגיעה לאחר מספר ציוני דרך, הכוללים הנפקה מוצלחת בבורסת ניו יורק, מהלך מיתוג מחדש, השקעה בפרסום גלובלי של מגוון תשדירי טלוויזיה והשקת מגוון יוזמות טכנולוגיות מתקדמות. התשדיר של Fiverr בסופרבול, שבו צופים עשרות מיליוני אמריקנים, צפוי להיות משודר ברבע השלישי של המשחק, ולאחר שידור הבכורה במשחק הוא ישודר במגוון ערוצי שיווק במהלך השנה.

מיכה קאופמן  (צילום: עומר הכהן)
מיכה קאופמן  (צילום: עומר הכהן)

3. מעל 1,800 מנהלות ומנהלים ב'אינטל-ישראל' השתתפו לאחרונה בכנס פיתוח מנהלים, ראשון מסוגו, שהתקיים באופן מקוון. במהלך שלושת ימי האירוע התארחו עשרות מרצים מובילים מהתעשייה ומהאקדמיה, על מנת לנסות ולפצח את סדרי עולם העבודה החדש, שנכפה על כולנו בעקבות משבר הקורונה.

את הכנס פתחו מנכ"ל אינטל העולמית  בוב סוואן - שמאז הכנס הוחלט שיוחלף בפט גלסינגר, ומנהלי אינטל-ישראל - יניב גרטי, קרין אייבשיץ, דניאל בן-עטר ואורי פרנק. בכנס התארחו ד"ר מיקי הלברטל, ניב רסקין שראיין את דיוויד בלאט על ניהול וספורט, רוני קובן ועוד. 

יניב גרטי (צילום: יח''צ)
יניב גרטי (צילום: יח''צ)

4. עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), באמצעות קרן ברגמן ובשיתוף עם קרן ליי והסוכנות היהודית, ערכה בשני בערב, טקס חלוקת מלגות ע"ש פאולינה וד"ר אברהם ברגמן ז"ל, ל- 57 סטודנטים - חברי העמותה מכל הארץ, אשר לומדים לתארים ראשונים ושניים במגוון רחב של מקצועות. המלגות הינן בסך כולל של 115 אלף שקלים. הטקס בהשתתפות מקבלי המלגות, שהשנה מספרם הוכפל, נערך באמצעות אפליקציית זום, בעקבות מגבלות הקורונה. בטקס השתתפו: יו"ר איל"ן - רו"ח אהוד רצאבי; מנכ"ל העמותה - בועז הרמן; יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג; סטודנטים ובני משפחותיהם; וגם אודלי-ה פיטוסי, אשר לאחרונה נבחרה בתמיכה של 109 מדינות מהעולם, לנציגת ישראל בוועדת המומחים של ה- CRPD באו"ם בנושא אנשים עם מוגבלויות, גם היא ממקבלי מלגות איל"ן בעבר.

אהוד רצאבי (צילום: אייל פרידמן)
אהוד רצאבי (צילום: אייל פרידמן)

5. במשך יותר מ-20 שנה האדריכל אמנון רכטר עומד בחזית האדריכלות הציבורית בישראל. בימים אלו מוציא רכטר את הספר "חשוף", המספר את סיפור הקמתו ובנייתו של מגדל בית המשפט החדש בתל-אביב. הספר סוקר את תהליך בנייתו, ההיסטוריה שלו והקשר שנוצר בינו לבין משפט וצדק ובמקביל את תהליך האוצרות והיצירה של שש עבודות אמנות ייחודיות שמוצבות בו. הספר כולל שיחות ומאמרים מאת אמנון רכטר, עמוס גיתאי, דנה גורדון ועדי אנגלמן ומתמקד בתהליכי היצירה והבנייה עצמם ובדילמות הקונספטואליות, הפרוגרמתיות והאורבניות הכרוכות בתהליכים ארוכים ומורכבים אלו. 

אמנון רכטר (צילום: אור קפלן)
אמנון רכטר (צילום: אור קפלן)