במרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטה העברית, HUJI Innovate, התבשרו השבוע כי יקבלו תרומה כספית משמעותית בסך של 11.5 מיליון שקל מקרן אספר הפילנתרופית מקנדה (Asper Foundation) ומשפחת אספר, התומכים במיזמים שדוגלים ביזמות וחדשנות ברחבי העולם. כספי המענק יסייעו ל-HUJI Innovate להרחיב את הפעילות מעבר לתמיכת המדינה. כמו כן, בעזרת הכספים הללו המרכז ישיק את "פרס אספר לחדשנות" (שווי הפרס 35 אלף דולר) שיוענק מדי שנה, ויהיה ממוקד במיזמי אימפקט העונים על מטרות הפיתוח של האו"ם SDG, בהובלת סטודנטים וחוקרים מתוך האוניברסיטה. 

בראש קרן אספר עומד לאונרד אספר. נשיאת הקרן, גייל אספר, קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית בשנת 2014. למשפחה היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה ותמיכה באוניברסיטה העברית. החל משנות השמונים, ראש המשפחה ישראל אספר ז"ל נבחר לכהן בחבר הנאמנים של האוניברסיטה וסייע בהקמת מרכז אספר ליזמות בבית הספר למינהל עסקים של האוניברסיטה. מרכז אספר ליזמות תומך במחקר אקדמי בנושאי חדשנות ויזמות, ומספק בעשרים השנים האחרונות פלטפורמה לכנסים, מוקד להעצמת חדשנות, העברת קורסים אקדמיים ולא אקדמיים וכן מנוע צמיחה למספר תוכניות אקסלרטור.

הבנות ושלום בבנק
בנק לאומי לישראל הודיע השבוע על חתימת הסכם מזכר הבנות עם הבנק הוותיק ואחד המובילים בבחריין – "בנק לאומי לבחריין", (National Bank of Bahrain- NBB), וזאת בהמשך להסכמי שתוף פעולה נוספים שחתם הבנק עם בנקים מובילים באיחוד האמירויות. בלאומי לישראל אומרים שההסכם שנחתם מניח את התשתית שתאפשר ליישם, הלכה למעשה, יחסים כלכליים בין ישראל לבין בחריין, וזאת בעקבות הסכם השלום ההיסטורי שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות.

ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר דירקטוריון לאומי, סיכם: "ההסכם מהווה בשורה חשובה למשק ולציבור בישראל ונועד בראש ובראשונה לתרום לבניית היסודות עליהם יצמחו שיתופי פעולה רחבי היקף בין המגזרים העסקיים בישראל ובבחריין. אני סמוך ובטוח כי הסכם זה, והסכמים נוספים שצפויים להיחתם בהמשך, יתרום לחיזוק הכלכלות, השכנת שלום, וקירוב הלבבות של עמי שתי המדינות והאיזור כולו".

ד''ר סאמר חאג' יחיא (צילום: סטודיו סרור)
ד''ר סאמר חאג' יחיא (צילום: סטודיו סרור)

VOD הצגה

 חברת HOT והתיאטרון הלאומי 'הבימה' בשיתוף פעולה ייחודי לטובת ענף התרבות והיוצרים בישראל: חברת HOT תעלה בשירותי ה-  VOD שלה אפשרות לצפות בשלל הצגות חדשות של התיאטרון הלאומי 'הבימה', ובכללן כאלה שטרם הועלו על במת התיאטרון בשל משבר הקורונה. המהלך נועד בין היתר במטרה לסייע כלכלית לעולם התרבות ולשחקנים, וחלק מן ההכנסות ייתרמו לעולם התרבות . את הפרויקט יזם ניב יעקובי - איש עסקים ישראלי-אמריקאי שאמר: "בהיעדר פעולה יצירתית מצד הממשלה לסייע לעולם התרבות, המצב דרש פעולה מקורית ייחודית של הסקטור הפרטי והחיבור בין HOT להבימה נראה לי טבעי ומתבקש. אני מקווה ששיתוף פעולה זה יישא פרי שבסופו של דבר יסייע לענף התרבות".

ניב יעקובי (צילום: Josef pall )
ניב יעקובי (צילום: Josef pall )

הבחירות של שמחון

שלום שמחון - שר החקלאות לשעבר, ובעלי 'יקב שמחון', הזמין את חברי הפייסבוק שלו לבחור את עיצוב הבקבוק של ה'גוורצטרמינר 2020' של יקב הבוטיק המשפחתי, המשקיף על גבעות הגליל המערבי. 

תורכיה פינת צפון תל אביב
יקי כביר - מבעלי מסעדות סרפינה ו-TYO, בתל-אביב, ממשיך במלוא הקצב למרות הנסיבות, והודיע לחבריו ברשת כי גם בתקופת הקורונה הוא לא מפסיק לחשוב, לחלום ולהגשים. במסגרת זאת הוא הכריז על פתיחתה בקרוב של מסעדה חדשה בשם 'מאריס', על טהרת המטבח התורכי האותנטי, בצפון תל אביב. 

ערבות הדדית משפטית | עו"ד גרמי לוסטמן, מנהל שלוחת DLA PIPER בישראל

 עו''ד גרמי לוסטמן (צילום: איל יצהר)
 עו''ד גרמי לוסטמן (צילום: איל יצהר)

ב-DLA PIPER מוצמד לכל עורך דין "יועץ פרו-בונו" אשר מסייע לו לבחור מבין תוכניות ההתנדבות השונות, כאשר המטרה המרכזית היא שעורך הדין יתנדב למען נושאים שמעניינים ומספקים אותו באופן אישי. בהמשך, כדי לבדוק את יעילות התרומה, הפירמה מפעילה מנגנוני ניטור ובקרה פנימיים שבודקים האם ההתנדבות הצליחה להביא לשינוי אמיתי בקרב יעדי ההתנדבות. מזה מספר שנים, ההתנדבות שלי מתקיימת בדרום אפריקה, שם העברתי קורס למשפטנים צעירים בנוגע לכללים משפטיים באזורי סחר מיוחדים.

לצד זאת, בישראל, בחנוכה האחרון, החלטנו לפעול בכל נר של חנוכה למען אוכלוסיות מוחלשות ונתמכות. בין הפעילויות: תרומת חבילות שי למרכז 'מיכאל לוין' המסייע לחיילים בודדים לחיילים בודדים בכל הנוגע לדיור, תמיכה, צרכים פיזיים וסיוע במזון לפני הצבא, בזמן השירות ואחרי; תרומה לאקדמיה לחינוך "יחד ישראל", מרכז חינוכי לצעירים עם מוגבלויות; תרומת כ-500 חבילות מתוקים לעמותת "מאיר פנים" המעניקה סיוע בתחום המזון באווירת מסעדה; תרומת מאות סופגניות לקשישים הנתמכים בעמותת "יד לקשיש", המספקת הזדמנויות תעסוקה לאלפי קשישים מהעיר ירושלים; ותרומה לארגון "הצל ליבו של ילד" שעוזר לילדים הסובלים ממחלות לב קשות במדינות מתפתחות.