זוכרים שליאורה סיפרה לכם על חופשת הפסח שהתפספסה לרב הראשי לשעבר יונה מצגר, אחרי שמארגן הנופש נעלם? ובכן, קבלו את המארגן והבעלים של ״פרלא טורס״, משה פרידמן - האיש שבמשך חודש ניסו עשרות נופשים ומאוכזבים להשיגו על מנת לדון בהשבת כספיהם האבודים.

פרידמן, אתה מודע לכל מה שכתבו עליך בפסח?
״בטח״.
ומה יש לך להגיד?
״לצערי, נפלנו עם מלון שחיפש לא לעמוד בהתחייבויות. למשל, כשהקונטיינרים עם המזון הגיעו לשערי המלון שבוע לפני הגעת האורחים ואחרי שהודענו להם כמה פעמים על כך - הם לא נתנו לנו לפרוק את הסחורה, אלא רק ביום בו האורחים מגיעים, משימה בלתי אפשרית, כי צריך לבשל שבוע מראש. לא נותרה לנו ברירה אלא לבטל, לצמצם נזקים ולשלם לאורחים בחזרה".
הכסף הוחזר לאורחים?
״חלק כבר הוחזר והשאר בימים הקרובים״.
כולם יקבלו את כספם?
“בטח, עד הגרוש האחרון".
אבל הנושה המרכזי של פרידמן הוא לא אחר מהשף יונתן רושפלד,  שבישל שם בשנה שעברה וטען לאחרונה שהאדם הראשון שרימה אותו בכסף היה חרדי. ליאורה נתנה לרושפלד את זכות הדיבור.
רושפלד, איתרתי את פרידמן, הוא טוען שהיו בעיות לוגיסטיות ושהוא יחזיר את הכסף עד הגרוש האחרון.
“לא היו שום בעיות. האיש רימה אותי, הוא נוכל ושפל. מעולם לא רימו אותי, והוא הצליח".

"לא סגרתי כלום". מאיר אדוני. צילום: אביב חופי
כמה כסף הוא חייב לך?
“הוא ניצל את תמימותי ולא שילם לאף אחד מאנשי, שעזבו משפחה ובאו לפסח לקרוע - אבל ממש לקרוע - את התחת. הוא גם לא שילם למשגיחים ולא שילם את כל הסכום לספק המוצרים הכשרים. בהתחלה הוא סיפר לי סיפורים שאנשים לא שילמו לו, כאילו שזה מענייני. אחרי זה הוא התנהל באופן שפל וטען שהרעלנו אנשים ושהאוכל היה זוועה. האיש שפל. ולכן גם מאיר אדוני, שעל פי הפרסומים סגר איתו, ביטל - כי הוא רימה גם אותו. לכן גם המלון ביוון לא נתן לו השנה לארח, הם קיבלו אינפורמציה מהמלון הקודם שם. אצלו כולם אשמים ורמאים, אבל הוא זה שלא משלם. הוא חייב לכל הצוות שעבד, כולל למשגיחים האומללים, והשנה הוא פרסם שמאיר יככב במטבח אצלו. יש לציין שמאיר ואני לא חברים והוא לא ידע על התרמית. הוא, בניגוד אלי, פחות תמים".
אתה יכול לדבר בסכומים?
“זה ממש מקרה מביש. לצוות הוא חייב 100 אלף שקל, ולי 60 אלף שקל. את הכסף כבר לא נראה, זה סכום שאני וחברי כבר קיבלנו כשכר לימוד מירא שמיים. בושה וחרפה".
הוא טען בפני שאנשים יקבלו את הכסף עד הגרוש האחרון.
“אני לא מאמין, אבל ימים יגידו. תנסי לדבר עם כל טובי הטבחים במדינה, כולל משגיחים, שפים, תמסרי להם שיונתן רושפלד נתן לך את הטלפונים שלהם. תראי על כמה אנשים טובים הוא בא לעבוד".
פרידמן, רושפלד טוען שאתה נוכל ושפל.
“שילמתי לו הרבה, והוא לא עשה כלום".
באמת?
“כן".
אתה חייב לו ולצוות ביחד 160 אלף שקל. אתה מתכוון לשלם לו?
“שטויות ושקרים".
הבנתי שיש גם חוב למשגיח כשרות בשם הרב פדווה.
“גם שקר. אתקשר אלייך מחר מהמשרד. יש לי הכל, שחור על גבי לבן".
מאיר אדוני, פרידמן פרסם שאתה תהיה השף שיבשל לאורחי הנופש בפסח, זה שהתבטל. ידעת מזה?
״הפרסום הוא על דעת עצמם בלבד. מה שנקרא wishful thinking".
פרידמן, אדוני טוען שהוא לא היה אמור לבשל בכלל ואין לו מושג מי אתה.
״מאיר אדוני ואני נפגשנו כמה פעמים וקבענו. הוא יכול להכחיש עד מחר. יש לי תמונות. קיבלת?״.
כן. תודה.
מהיח"צ של אדוני נמסר בתגובה על התמונות שבידי ליאורה: ״אנחנו נפגשים עם לא מעט אנשים. בין זה לבין עסקה סגורה הפער הוא גדול מאוד".