בזמן שישבתם בסוכה או טיילתם ברחבי הארץ, מחשבתה של השחקנית אניה בוקשטיין לא נחה והיא החליטה לשתף אתמול (שני) בתחושות שלה בנוגע למאסרה של נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה בעקבות החזקת סמים. בוקשטיין שיתפה את עוקביה באינסטגרם וכתבה: "נעמה יששכר לא יוצאת לי מהראש ואסור לנו לזנוח אותה. מהרגע הראשון שקראתי על מעצרה של נעמה ברוסיה היה ברור שמשהו בסיפור הזה מסריח אבל רק עכשיו אנחנו מבינים שזה לא רק מסריח, זה חמור".



"נכון, בתיק שנעמה שלחה בבטן המטוס היו סמים, פחות מעשרה גרם, לכאורה עשתה שטות ויש לזה מחיר - אבל בשום פנים ואופן לא מחיר של שבע וחצי שנות מאסר. פה, ועכשיו זה ברור לכולם, קורה משהו אחר ומסוכן הרבה יותר", מסבירה הזמרת. היא לא חסכה בביקורת כלפי בכירי הממשלה ואמרה שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שאזרחית ישראלית תהפוך לבת ערובה במשחק אכזרי של אינטרסים זרים. היא הוסיפה גם על זיקתה לרוסיה וכתבה: "אני נולדתי במוסקבה, המשפחה שלי עלתה לכאן בתקווה שפה מכבדים ונלחמים על זכויות אדם".


אניה בוקשטיין (צילום: רפי דלויה)
אניה בוקשטיין (צילום: רפי דלויה)

"נעמה חגגה השבוע יומהולדת בכלא הרוסי, אחרי חצי שנה שהיא עצורה בלי יכולת לתקשר עם משפחתה, לשוחח בטלפון ובקושי להחליף מכתבים. אני לא מפסיקה לחשוב עליה ולדמיין כמה כוחות נפש צריך כדי להחזיק מעמד. אני מפצירה בראשי המדינה שלנו, אל תתנו לתקדים הזה לעבור. עשו מה שצריך כדי להחזיר את נעמה הביתה. אנחנו חוגגים עכשיו את חג הסוכות, מוקפים במשפחות שלנו. כולי תקווה שאת החג הבא נעמה תחגוג עם משפחתה".

 

בוקשטיין לא היחידה שהביעה את תמיכתה בשחרור נעמה יששכר וגם המגישה אופירה אסייג שלחה מסר מחזק הישר מהטיול המשפחתי ביפן וכתבה באינסטגרם: "נעמה יששכר, הלב שלי איתך מתוקה שלי! מה שקרה לך זה סיפור לא נורמלי ולא נתפס. אני מתה לחבק אותך ולומר לך שיש בי תחושה ואמונה חזקה שכבוד נשיא המדינה וראש הממשלה לא יוותרו עד שיחזירו אותך הביתה למשפחה שלך בישראל. כל המדינה מאחורייך יום יבוא ותקראי ותדעי שאת לא לבד אהובה שלנו". 

אופירה אסייג (צילום: אור גפן)
אופירה אסייג (צילום: אור גפן)