בתחילת החודש פתח השף מאיר אדוני מסעדה חדשה בירושלים הנקראת "ים", אחרי שסגר את "מזללה", "כתית" ו"דוניא", ונותר עם מסעדותיו מעבר לים "נור" בניו יורק, "לילה" בברלין ו"סילאן" בברצלונה. אדוני, שבדיוק כמו בעלי המסעדות בארץ ובעולם, נפגע כלכלית קשה מאז התפשטות המגיפה וההנחיות החדשות האוסרות על פתיחת המסעדות למעט שליחויות.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

כעת הוא מרים קול צעקה נגד החלטות הממשלה וקובע: "לעולם לא נקום מחדש". בפוסט נוקב שהעלה לרשתות החברתיות מבקר השף את המדינה שמפקירה את העצמאיים לבדם בשטח וכך כתב: "כמה עצוב שמדינת ישראל מפקירה את האנשים שבזכותם כלכלת ישראל קיימת. העצמאים באשר הם מכלל התחומים הם אילו שיוצרים מקומות עבודה, צורכים סחורות ומפרנסים מליוני שכירים שחיים ועובדים במקומות העבודה שאנו העצמאיים בונים, משקיעים ונלחמים יום יום על קיומם".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by meir adoni (@chef_meir_adoni) on

"אבל ברגעי משבר, מלחמה, פגעי מזג אויר או מגפה, ברגעים שעולמנו צונח לתהומות שאול שרובנו לא נצא מהם ונישאר עם חובות אינסופיים, המדינה ומקבלי ההחלטות שהם שכירים של מדינת ישראל וזכויותיהם מובטחות כולל אבטלה וכולל שלל זכויות אחרות, הם מפקירים אותנו ולא חושבים לרגע מה יעלה בגורלנו. באופן פרדוקסלי גורלנו הוא גם גורל רוב השכירים במדינתנו".

"אם אנחנו לא נתקיים ולו במינימום (קצבת דמי אבטלה) כמו כל אזרח עובד, לא יהיה עתיד כלכלי למדינתנו ואנחנו ועסקנו לעולם לא נקום מחדש. בתקווה שמישהו יתעורר שם ויבין שאנחנו גם אזרחי המדינה הזאת והיא צריכה להגן במינימום על חיינו ועתידנו. היום נעלה באופן מסודר וחוקי ברכבנו לכנסת נשאר ברכבים באופן אחראי ובטוח ונפגין אל מול האטימות הבלתי נתפסת של מקבלי ההחלטות".

מאיר אדוני  (צילום: אמיר מנחם)
מאיר אדוני (צילום: אמיר מנחם)