המשורר, בני אלבז, יושב בגלות בארצות הברית אבל יש לו הרבה מה להגיד על מה שקורה בארץ.

שלום לאלבז. איך אתה מסתדר?
“האומנים שעשו מיליונים בארץ בוכים כמו ילדות קטנות. דוחה. צריך לעזור לאומנים ותיקים ששימחו שנים רבות את כלל הציבור ואזרחי ישראל בכל התחנות. להם צריך לעזור באמת. שיפסיקו לבכות כמו ילדות. ממש דוחה, שישתמשו בחסכונות שלהם. לא יקרה להם דבר! פשוט דוחה לראות את הבכיינים אללו שעשו מיליונים ומתנהגים כמו רעבים ללחם. ואת מי מאשימים תמיד? כרגיל, ביבי אשם, לא?".

נגד מי אתה מוחה?
“אביב גפן ושלמה ארצי ואת השאר את בטח מכירה".

ארצי וגפן סירבו להגיב.

בני אלבז (צילום: פלאש 90)
בני אלבז (צילום: פלאש 90)

> והשמועות טוענות שגפן, שלאחרונה חגג בר מצווה מלאת תמונות לבנו דילן, ניהל ריב קולני לעיני הסועדים הנדהמים במסעדת “טורקיז" בתל אביב. גפן ישב שם עם בנו ועם אמא שלו, נורית.

גם הפעם גפן סירב להגיב.

אביב גפן (צילום: אווה כרמלי)
אביב גפן (צילום: אווה כרמלי)

דילן גפן, נורית גפן (צילום: אווה כרמלי)
דילן גפן, נורית גפן (צילום: אווה כרמלי)

> הצרות הבריאותיות של שאול צירלין (“כפית סוכר") לא נפסקות.

צירלין, מה יהיה עם ההשתלה? זה עוד יהיה לפני סיום המגיפה?
“שני חכלילי, קיבוצניקית בת 40 מרביבים שלוקה בהנטינגטון, רצתה לתרום כליה כמתנת חיים למישהו. כל המדדים שלה כשרים לעניין, אך הוועדה דחתה את רצונה לתרום מטעמים אתיים. היא עשתה את כל הבדיקות בשביל לתרום, ואמה פנתה אליי וניסתה לשכנע שאעשה משהו. ניסיתי, ויוק. הוועדה דוחה. עברו כבר יותר משלוש שנים וחצי מאז התחלתי דיאליזה. אני הולך ונחלש מטיפול לטיפול, ובינתיים כלום לא מסתייע עבורי מבחינת תרומת כליה. זה מרוץ חיים נגד הזמן, ואני מקווה שהכליה תגיע לפני כלותי".

אורלי חכלילי, אמה של התורמת הנדיבה, שני עדיין מתעקשת?
“שני חולת הנטיגנטון זה ארבע שנים, בתפקוד של חצי משרה בבית הילדים בקיבוץ. ילדה מאושרת שמיועדת להמתת חסד בשווייץ כשתגיע העת, היא זו שתחליט על הזמן. חבל לה שאיברים בריאים ימותו יחד איתה. היא הייתה שמחה להעניק אותם עוד בחייה. מדובר במשאלת לב ונתינה אינסופית. התשובה שקיבלנו ממשרד הבריאות הייתה מגומגמת, לא ראויה במיוחד לאור המאמץ שהיא עשתה. הייתי מצפה שבימים כאלה היו משתמשים בסיפור הקשה שלה גם להעלאת המודעות של המחלה וגם לאפשר למישהו אחר לחיות חיים בריאים".

ממשרד הבריאות נמסר: “מדובר בצעירה אצילת נפש. אנו מביעים הערכתנו לרצונה לתרום. יחד עם זאת, נמצא שהתורמת אינה כשירה לעבור את תהליך התרומה. בשל צנעת הפרט וחיסיון רפואי אנו מנועים מלפרט מעבר לכך".

שאול צירלין (צילום: הרצליה הופמן, יח''צ)
שאול צירלין (צילום: הרצליה הופמן, יח''צ)