אילון אקון התארח ב"פולאו יו", תוכנית הרדיו של TMI

דייר "האח הגדול" איילון אקון, המודח הטרי שעזב את הבית בשבת האחרונה התארח בתוכנית הרדיו "פולאו יו" של TMI וחשף את הצדדים הפחות יפים של רמי ורד בבית שלא שודרו, הביע אכזבה גדולה מחברתו לבית, ימית אברמוב וחשף כי למרות שהיו חברים טובים, בחדרי חדרים צעק על יהודה יצחקוב.

איך מרגיש להיות מחוץ לבית? 
"אני כבר ארבעה ימים בחוץ, לאט לאט מתרגל וחוזר לאנשים שאהובים עליי בחיים והכי חשובים לי, גם לעריכת הדין. התחושה שהייתה פה הדחה לא פשוטה בכלל. אנחנו מדברים על שלושה מועמדים מתוכם שניים שיושבים על אותם הקולות ואחד שבעצם שנהנה מהתמיכה של השאר מתוך 12 מועמדים, הדחה מאד מצומצמת. להגיד לך שאני מופתע מההדחה? אני לא הופתעתי כי אני זוכר שבימים האחרונים שהלכתי בבית בכל רגע נתון שמעתי את שאר חברי החונטה אומרים אצביע לרמי. אם הייתה רשימת הדחה גדולה יותר היינו נמצאים במקום אחר".

אילון אקון, האח הגדול (צילום: מיכה לובטון)
אילון אקון, האח הגדול (צילום: מיכה לובטון)

אתה מצטער שחברת לקבוצה הזאת בדיעבד או שלם עם כל צעד שעשית?
"ראיתי את הפרקים עברתי על הפרקים עד הנקודה שיצאתי, אני לא מתחרט על החברות שלי לא עם יהודה לא עם ג'וזי ולא עם רונית, היינו שלישיה מאד קרובה היה לנו חיבור של נפש והגענו לעומקים ובאמת מחברים במובן הטוב. כשראיתי את הפרקים שלא נכחתי בהם ראיתי איזה דברים יפים ג'וזי ויהודה דיברו עליי וזה עשה לי טוב בלב. אני לא מצטער שחברתי אליהם, הייתי עושה אותו דבר. היו דברים שלא הסכמתי באופן שבו יהודה הציף את הדברים. אחרי שראיתי את הפרקים הבנתי כמה דברים חתכו וערכו. אני העברתי על יהודה ביקורות בחדרי חדרים, והיו פעמים שצרחתי עליו".

מה אמרת ליהודה?
"אמרתי לו שהוא לא יכול שכל דבר קטן יצית אותו, והוא לא יכול להתחרפן מכל דבר, והוא צריך להראות את יהודה של השלושה שבועות לפני, יותר רגוע ושליו, והוא לא יכול להיכנס למקומות האלה אבל כנראה בחרו לא לשדר כי זה לא הסתדר עם הנרטיב שרצו להראות, אבל אני את הביקורת שלי העברתי. היום אני יכול להגיד לך שאחרי שצפיתי בפרקים דבר מזה לא הציגו. ביקרתי אותו כמה פעמים ולא הראו את זה לא בשידור החי ולא בשידור המרכזי"

כל חבריו של יהודה הודחו מהבית אחד אחרי השני, הכתובת הייתה על הקיר, לא ראית את זה?
"אני לא באתי לשחק משחק באתי להיות איילון, החיבור שלי עם יהודה היה חיבור דרך העיניים ודרך הנפש ולקושש עוד קולות או לצאת מהגריל אני לא מוכן לבגוד בחבר או ללכת נגדו ובטח לא להיגרר לחרם או עליהום שעשו נגדו וגם עליי עשו."

יהודה יצחקוב, אילון אקון (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהודה יצחקוב, אילון אקון (צילום: צילום מסך רשת 13)

למה החרימו אותך?
"אנשים פסלו אותי על הסף לטענתם על מימיקה ועל זה שאני אשכנזי לבן. אבל מהדחה להדחה אתה צובר בטחון היום שאני מסתכל במראה וגם בבית שהסתכלתי במראה בכל לילה הייתי שלם עם מי שאני, ולא הפכתי את עורי, היו ניסיונות של דיירים להשפיע עליי שאעבור מכנה ואצא כנגד יהודה בפרהסיה, זה לא אני ולא האופי שלי."

כבר גילית שימית שמה אותך להדחה?
"גיליתי את זה בדיעבד, זה מאד הפתיע אותי, אישתי סיפרה לי לראשונה, קיבלתי ממנה תחושה שהיא מאד אוהבת אותי והיו לה שיחות עמוקות ומשמעותיות איתי ועם יהודה. אני לא יודע מה גרם לה ללכת עם הבחירה האומללה הזאת, ואיפשהו אני מאוכזב כי לא צפיתי לזה, יש לי אכזבה מזה אבל אני זוכר לה דברים טובים ושיח נחמד שהיה לנו, אבל העמדה שלי להדחה על ידה זה פגע בי מאד ואני בספק  אם היא הייתה עושה זאת אם הייתה הדחה פומבית"

מה אתה חושב על רמי ורד?
"על רמי גיליתי ששמונים אחוז מהקללות והאיומים שאמר בבית בכלל לא שודרו, כשאדם מפגין אלימות מילולית אין לו מקום בבית".

רמי ורד, לינור סביניק, יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)
רמי ורד, לינור סביניק, יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)

זה מוזר שאתה אומר את זה כי היית חבר של האדם שהכי הפגין את זה בבית
"אם תסתכלי היטב תראי שיהודה לא קילל, לא איים, לא קילל אימהות ולא עשה אצבע משולשת. אם מישהו סבור שהייתה אלימות מיהודה הוא מוזמן לבוא להראות, לעומת זאת אני יודע כי הייתי שם שרמי כן הפגין אלימות מילולית וכן איים וקילל קללות איומות. קללות על אימהות. הרבה מהדברים הוא אמר לא בפנינו, כל האיומים של 'אני אתפוס אותו ואטיח אותך על הקיר, אני אדרוס אותו לשבבים', זה דברים שאחרי זה למדתי מסרטונים שהראו לי. 'אמא שלהם היא מ...' צילמו לי קטעים שלו אומר את הדברים האלו. היו סימנים של אצבע משולשת שהוא עשה לי פעם אחת, 'אמא שלך ככה, אמא שלך אלימה ופחדנית' וכו'. אני טוען שהרבה מאד מהדברים הושמטו ולא הוצגו ומרגיש באיזשהו מקום שנעשה כאן עוול".

הנה תגובה קשה מאחת העוקבות שלנו שרושמת 'איילון היית על תקן נגרר', קשה לך לשמוע את זה?
"כבר שמעתי את זה, ואם הם רואים את זה ככה את העובדה שעמדנו על שלנו והלכנו עם הדרך שלנו זה בסדר זה שלהם. לא הכל שודר ויש דברים שלא ראו, בין היתר ביקורות שהעברתי על יהודה בכמה הזדמנויות. אני מאד שלם עם הדרך שלי כמות התגובות הטובות שאני מקבל הן רבות".

איך היה המפגש עם אשתך?
"היא באה לאסוף אותי מנווה אילן חיבקנו אחד את השני דקות ארוכות. היה לי שוק אחרי 43 ימים שלא ראיתי אותה וכולם בבית ידעו כמה הדר קרובה אליי, כמה אני אוהב אותה וכמה היא חסרה לי. פתאום לראות אותה זה העביר לי צמרמורת בגוף. הנסיעה הבייתה הייתה מלווה בדמעות שלה כמובן, ומילים חמות ועוטפות וכמה אני גאה בך. ולאט לאט הגיעו עוד מעגלים של המשפחה הקרובה. היה לי מאד מרגש לראות אותם ולחזור לאנשים שאני הכי אוהב בעולם."

אילון אקון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אילון אקון (צילום: צילום מסך רשת 13)

יש תוכניות למנף את דקות התהילה? 
"נכנסתי כאיילון העורך דין ואני יוצא כאיילון העורך דין, אני חוזר לדברים שאני אוהב לליטיגציה לעריכת הדין וללקוחות שלי וזה כרגע מה שאני משקיע את מיטב מרצי"

מי יזכה?
"יהודה או ג'וזי, וזאת בחירה מהלב, ג'וזי אני מת על הבן אדם הזה אנחנו התחברנו"