במקביל לחגיגות יום הולדתה ה־73 של מדינת ישראל, ציינה נועה קירל בימים האחרונים, ב־10 באפריל, את יום הולדתה ה־20, ציון דרך עבור מי שפרצה לחיינו לפני שש שנים, בהיותה בת 14, ומאז הפכה לשם מוכר כמעט בכל בית בישראל. "גם בשנים שהייתי אנונימית חייתי את המוזיקה כל הזמן", אומרת קירל כעת. "גם כשלא הכירו אותי - שרתי, רקדתי, הלכתי לחוגים. זה היה תחביב שבשש השנים האחרונות הפך למקצוע עם צוות מקצועי ופרסום אינטנסיבי. בעשור האחרון אני עושה בדיוק את אותו דבר, רק שחצי ממנו כאנונימית, וחצי ממנו לעיני כולם. כמובן שהתבגרתי ואני יודעת יותר מה אני רוצה ומה לא, ופתאום אני מוכרת ואני מרגישה שגדלתי לעיני המצלמות. אני מרגישה שאני הילדה של המדינה שלאט־לאט גדלה יחד איתה".

נועה קירל (צילום: ערן לוי)
נועה קירל (צילום: ערן לוי)

בשנים האחרונות הספיקה קירל לגרוף שלל פרסים ותארים מכובדים, בהם זכייה שלוש פעמים ברציפות בקטגוריית האמן הבינלאומי הטוב ביותר בטקסי פרסי המוזיקה של MTV אירופה. לאחרונה היא זכתה לעוד הישג בקריירה שלה, כאשר במסגרת שבוע האופנה העניק מוטי רייף לכוכבת הפופ את פרס "שינוי אידיאל היופי". "אני לא אשכח את הפרס הזה לעולם, זה משהו ענק", היא אומרת עכשיו. "זכיתי בהמון פרסים, אבל הפרס הזה הוא מעבר לשיר, מוזיקה או הצלחה אישית שלי, אלא הוא על ההשפעה שלי על כל אותן הנערות והנשים שאני נותנת להן השראה וכוח. שילכו אחרי החלומות שלהן, שידעו שעבודה קשה משתלמת. הפרס הוא לא בהכרח על מודל יופי של גובה ורזון, כי אין יותר אידיאל יופי, אלא אידיאל של הצלחה וכישרון, בשביל להצליח לא צריך להיראות לפי מידות מסוימות. זה מדהים לקבל כזה פרס ולהבין שבגיל כזה צעיר יש לי השפעה על אחרים".
זמן קצר אחר כך שיתפת עם עוקבייך תמונות שלך בביקיני, מה שנחשב צעד חריג עבורך.
"אני נמצאת הרבה בצילומים מקצועיים, וכמעט שלא מצטלמת ביוזמתי. זה פשוט קרה, זה היה לגמרי ספונטני, היה לי זמן פנוי, הייתי בבריכה לכמה שעות, זה לא קורה לי הרבה, אין לי סיטואציות שאני משתזפת בבריכה, ופשוט צילמתי את עצמי. הרגשתי צורך כזה. לא ציפיתי שזה יטלטל ככה את הרשת".
היה קשר בין הצילום לקבלת הפרס?
"לא עמדו מאחורי הצילום הזה שום החלטה או יותר מדי מחשבה, ואין קשר לפרס שקיבלתי, פשוט הצטלמתי כי היה לי זמן. גם בשנה האחרונה אני מתאמנת המון, אז זה נתן לי עוד בוסט של ביטחון".
לפני כן היו לך בעיות של ביטחון עצמי?
"לא היו לי בעיות של ביטחון, ולא הייתה לי בעיה להצטלם כך גם לפני, אבל כשמתאמנים במשך שנה דברים טובים קורים לגוף ואהבתי את התוצאות שהגיעו בעקבות עבודה קשה. אני תמיד גאה בעבודה קשה".

נועה קירל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נועה קירל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

חולמת בלילה
קירל נולדה וגדלה ברעננה, בת לאמיר ואילנה, ויש לה שני אחים גדולים. הקריירה המוזיקלית שלה החלה בשנת 2015 כאשר הוציאה שיר בשם "מדברים", שנכתב בידי הראפר איזי וזכה להצלחה. אני מראיינת אותה בשיחת טלפון מלוס אנג'לס, שבה היא שוהה בימים אלה לטובת סבב פגישות לקידום הקריירה הבינלאומית שלה, כמו גם לטובת צילומי קליפים לאלבום הבינלאומי החדש שעליו היא עומלת בשנה האחרונה. זאת לאחר שבשנה שעברה חתמה על חוזה בינלאומי ארוך טווח בשווי מיליוני דולרים בחברת התקליטים אטלנטיק רקורדס, שמייצגת אמנים כמו אד שירן, ברונו מארס, קולדפליי, סיה ועוד.


בזמן הראיון היא נמצאת בארוחת הצהריים במסעדה בעיר יחד עם הסוכן שלה רוברטו בן שושן. על הקו נמצא איתנו גם איש יחסי הציבור של קירל, שיר פינטו, ונציגה מטעם צה"ל. "אני מתנצלת מראש אם תשמעי אותי אוכלת", אומרת לי קירל. "כשאני חושבת על זה, כל ראיון שלי נפתח כשאני אוכלת. זה פשוט לא אמיתי".
מה את אוכלת?
"סלט עוף ופסטה ממש טעימה, אני במסעדה של ישראלים".
למה דווקא מסעדה בבעלות ישראלים?
"הישראלים יודעים לבשל הכי טוב, בארץ יש את האוכל הכי טוב בעיניי, לא יעזור כלום".
מה האוכל הכי ישראלי בעינייך?
"סלטים בשפע ו'על האש'. מטבוחה, סלט חצילים, סלט ירקות, דגים של שישי. בחו"ל אין כזה אוכל".


"לכל מקום שתיקחי אותה בארץ או בעולם היא מחפשת רק מסעדה מזרחית עם סלטים, דגים ובשר", מוסיף פינטו. "היא לא בפלצנות".
בפברואר 2020 התגייסה קירל לצה"ל, והיא משרתת כיום בלהקה צבאית שהוקמה במיוחד עבורה, ובמסגרתה היא מופיעה בפני חיילים וחיילות. מאחר שנולדה רק עם כליה אחת, היא יכלה לוותר על הגיוס, אך בחרה להתגייס למרות זאת. "לא היה לי ספק שאני הולכת להתגייס, וידעתי שלמרות מצבי הרפואי אני אלחם על הגיוס כי זה היה לי מאוד חשוב", היא אומרת. "אני באה ממשפחה עם היסטוריה צבאית - סבא שלי היה תת־אלוף, אבא שלי היה לוחם בצבא. רציתי גם לתת דוגמה לילדים שאני יכולה להתגייס וגם לנהל קריירה במקביל, והצבא מבין את זה ותומך בזה. אני טאלנט בצבא, שזה מאוד עוזר לי. מבינים את הסוגיה, תומכים ומפרגנים, כמו שעכשיו יכולתי לטוס. כשהייתי במשא ומתן על החוזה שלי עם חברת התקליטים, לפני שהתגייסתי, והודעתי להם שאני הולכת להיות עכשיו שנתיים בצבא – בארצות הברית אהבו את זה שאני חיילת. זה סיפור לספר".

נועה קירל (צילום: צוות מתגייסים מיטב)
נועה קירל (צילום: צוות מתגייסים מיטב)

איך מגיבים אלייך החיילים והמפקדים? בכל זאת את לא חיילת רגילה.
"אני חושבת שבשנה הזאת אנשים הבינו וראו את הפעילות שלי במדים. הופעתי בלי הפסקה בצבא, אני עושה תפקיד משמעותי והוא אינטנסיבי. אני נוסעת כל יום לבסיס אחר, מרמת הגולן ועד אילת, ומשמחת חיילים. זה מרגש וחזק. לפני שהתגייסתי כולם אמרו: מה היא תעשה, בטח יהיו לה פריווילגיות, והוכחתי שלא. אין דבר כזה פריווילגיות בצה"ל, ודווקא בגלל שאני מפורסמת אני אעשה יותר מאחרים. אני עפה על זה, אני שמחה שאני עושה תפקיד משמעותי ונהנית מכל שנייה ומכל רגע. זאת חוויה".
תקופת הקורונה פגעה כמעט בכל עולם התרבות הישראלי. את גם מרגישה שנפגעת?
"מבחינת קריירה זאת הייתה דווקא השנה הכי מוצלחת שלי, בעיקר כי חתמתי על החוזה הכי גדול של אמן ישראלי בעולם. נכון שהקורונה פגעה לאומנים רבים בפרנסה, אבל בעיקר במצב הנפשי. אם הייתי מפסיקה להופיע לגמרי, משהו היה נפגע אצלי ברמה האישית. זה מאוד קשה כשלוקחים לאמן את הבמה. אבל במקרה שלי זה הסתדר בצורה טובה כי אומנם עולם התרבות היה מושבת, וזה פגע בהכנסות גם שלי, אבל לא הפסקתי להופיע במסגרת הצבא בהמון בסיסים ברחבי הארץ, וזה שמר לי על המורל, והתזמון היה מושלם כי בתקופה הזאת החיילים היו צריכים את זה הכי הרבה. זה הרים אותם, נתן להם זמן להירגע וליהנות, הם היו סגורים בבסיסים שלהם חודשים בגלל הקורונה. זה הדבר הכי משמעותי שיכולתי לעשות בתפקיד שלי בצבא, וללא ספק גם נהניתי. כיף לדעת שאני עושה משהו משמעותי שאני יכולה לתרום בו הרבה".
איזו הופעה בצבא ריגשה אותך במיוחד?
"יש המון הופעות שריגשו אותי, אני רגילה להופיע על במות גדולות, על משאיות של צה"ל, רק אני לבד על הבמה מול החיילים, והכל בהתאם להנחיות וההגבלות, אבל יש בזה משהו שהוא כל כך מרגש, אני מגיעה לפעמים כמעט לדמעות. הייתה פעם אחת שהופעתי בבסיס חיל האוויר, וכששרתי את השיר האחרון של המופע, מטוס של חיל האוויר המריא מאחוריי. זה ריגש אותי מאוד. הבנתי איפה אני נמצאת, באיזה מעמד ובפני מי אני מופיעה".
בזמן שבנות גילך מתרגשות מטיול אחרי צבא, מה מרגש אותך?
"מרגש אותי להופיע מול קהל של 20 אלף איש, אבל חוץ מזה אני מגיל מאוד צעיר עובדת, אז פספסתי המון דברים שחברות שלי כן הספיקו לעשות. פתאום אני מתרגשת מדברים שטותיים כמו לעשות שופינג בקניון בחו"ל. זה מרגש אותי. אני לא יכולה לעשות שופינג מתי שאני רוצה, בטח שלא ללכת לקניון בארץ".
במבט לאחור יש משהו שאת מתחרטת עליו, שהיית עושה אחרת?
"אין שום דבר שאני מתחרטת עליו, באמת שלא. כל דבר נבנה ובנה את הדבר הבא אחריו. הדרך שלי אומנם נראית מהירה, אבל היא הייתה מאוד אטית ובהדרגה. תמיד היו מסביבי הורים וצוות תומך ששמר עליי בצורה נכונה ובריאה. אף פעם לא עשיתי משהו שלא רציתי, לא הכריחו אותי לעשות שום דבר, וזה ניכר בעבודה שלי. וזאת אחת הסיבות העיקריות שזה עובד, אני מכתיבה לעצמי את הקריירה שלי. יש לי צוות הכי טוב ומקצועי שיכולתי לבקש שמגשים את חלומותיי".
"זה פשוט ככה", מאשר פינטו. "כל הרעיונות הם שלה. היא חולמת בלילה, ואנחנו צריכים בבוקר לשבור את הראש איך להגשים את זה".
את לא מרגישה פספוס שלא גדלת כילדה רגילה?
"אני לא מרגישה פספוס בכלל, אני מרגישה שהגשמתי את עצמי בגיל צעיר, וזה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות. מעולם לא עניינו אותי מסיבות כיתתיות, פחות עניינו אותי דברים חברתיים, כל מה שרציתי זה לשיר ולרקוד, נולדתי כזאת, גם לפני שהתפרסמתי הייתי תמיד בוגרת, ידעתי תמיד מה אני רוצה. אני מרגישה שנולדתי לזה, אי אפשר להסביר את זה. הרווחתי את הילדות שלי ולא הפסדתי כי הגשמתי את החלום שלי בצורה בריאה כילדה בת 14".

נועה קירל (צילום: ערן לוי)
נועה קירל (צילום: ערן לוי)

אם היית אמא לילדה צעירה שחולמת על קריירה מוזיקלית, היית מעודדת אותה ללכת בדרכך?
"זה מאוד תלוי באופי. אותי אי אפשר היה לעצור, כיוונתי את זה לשם כל הזמן כבר מההתחלה. אם תהיה לי ילדה שאי אפשר לעצור אותה, אני אלך יחד איתה ועם החלומות שלה. אבא שלי תמיד סיפר לי שסבא שלו היה הולך אחריו בכל תחום, גם בדברים הכי קטנים".
איך את מתמודדת עם ביקורות?
"בהתחלה היה לי קשה מאוד, הרוב היה שלילי והייתי מאוד צעירה. באתי עם בשורה חדשה והבאתי משהו שונה, ולאנשים היה קשה לקבל את זה, לא הבינו ולא פרגנו, אבל באתי עם המון ביטחון, ובפנים ידעתי שמתישהו יבינו אותי. זה היה שלב קשה שחישל אותי. לא משנה מה אעשה - תמיד ימצאו מה להגיד. אבל אני מחושלת, צמחתי בזכות הביקורות. היום הרוב המוחץ זה תגובות חיוביות, ואני מקבלת המון אהבה והערכה למה שאני עושה, ולכן גם התגובות הרעות מתגמדות וכמעט לא מורגשות".

טהור ופשוט
בישראל נדמה שקירל כבשה כל יעד אפשרי, כולל תפקידים של שופטת  בריאליטי המוזיקלי "גוט טאלנט ישראל" ופרזנטורית לקמפיין של +yes, השקת בושם ומוצרים לשיער על שמה, בהם שמפו "כיף", והשקת ליין משקפי שמש לסופר־פארם וקולקציית בגדים ל"טרמינל X". כעת קירל נושאת עיניים לקריירה בינלאומית לא רק בעבודה על אלבום בינלאומי ראשון, אלא גם במסגרת תפקיד שקיבלה בסרט קולנוע הוליוודי שמפיקה חברת ההפקות פיקצ'רסטארט. 
איך צפוי להישמע האלבום הבינלאומי?
"הוא יהיה שונה לגמרי, קשה להסביר, צריך לשמוע אותו. השפה היא אחרת, אז היא מוציאה ממני סאונד אחר מבחינת שירה. זה לא יישמע מנותק מנועה, כי זאת עדיין אני, אבל אחר, כי אני נשמעת שונה כשאני שרה באנגלית. אני מאוד מתרגשת לעשות משהו שונה; זה מאתגר אותי ליצור ולכתוב בשפה אחרת".
כרגע את חיה על הקו, אבל זה בטח רק עניין של זמן עד שתעזבי את ישראל.
"אי אפשר לדעת מה יקרה, כרגע ללא ספק אצטרך לחיות הרבה בחו"ל, אבל הכל לאט ובהדרגה. ישראל היא מדינה קטנה, והספקתי בשנים האחרונות לעשות המון דברים. תמיד צריך לחשוב איך להמציא את עצמך מחדש. זאת הסיבה שאני רוצה להתפתח עכשיו בזירה הבינלאומית".
את בכלל מעכלת את מה שצפוי לך מבחינת קריירה בינלאומית?
"אני עוד לא מעכלת את מה שקורה לי, אבל לוקחת בפרופורציות כל דבר. אני תמיד אומרת לעצמי: יש עוד הרבה עבודה, וזה שומר עליי. ככה אני עוטפת את עצמי, והרגליים שלי תמיד על הקרקע. זה הדבר הכי חשוב: להיות בן אדם טוב, להעריך כל דבר. אלה הערכים שגדלתי עליהם. אפשר בקלות להיות במקום שלי ולאבד את זה, ראינו המון דוגמאות לאנשים שהצליחו ואיבדו את זה לגמרי".
מפחיד אותך לאבד את זה מרוב הצלחה?
"ברור שזה מפחיד אותי, אני לא אתן לזה לקרות ואני תמיד אעבוד קשה. אני מאמינה שאם עובדים קשה ומאמינים, אין דבר שלא ניתן לעשות. זה נשמע קלישאה, אבל זה באמת נכון. כדי להצליח צריך שילוב של המון דברים, אבל בעיקר הערכה וצניעות, ככה לימדו אותי בבית: להיות עם רגליים על הקרקע ולהודות ולהעריך כל דבר".

נועה קירל (צילום: ערן לוי)
נועה קירל (צילום: ערן לוי)

מאז ספטמבר 2018 מנהלת קירל מערכת יחסים זוגית עם הזמר־יוצר והדוגמן יהונתן מרגי והיא בטוחה שגם המרחק הגיאוגרפי הנוכחי לא יפריד ביניהם. "הדבר המדהים בזוגיות שלנו הוא שהכל קורה לנו במקביל", היא אומרת. "הוא אומנם התגייס לפניי, אבל אנחנו עושים את אותו תפקיד בצה"ל, וגם נשתחרר בערך באותו זמן. אני אשתחרר בפברואר, והוא גם עם הפנים לחו"ל בדיוק כמוני. אנחנו נראים בני זוג שכביכול חיים לעיני המצלמות, אבל אנחנו לא מפרסמים המון דברים ביחד, אנחנו שומרים על זה פרטי ודיסקרטי. בעיקר שומרים על זה בריא, טהור ופשוט".
לא היית מעדיפה בן זוג מתחום אחר לגמרי? לא פשוט להביא את העבודה הביתה.
"אנחנו משתדלים לא לדבר על עבודה כשאנחנו נפגשים, לכל אחד יש את הדרך שלו בקריירה. גם כשאנחנו כן מדברים על עבודה, למזלי אנחנו רוצים את אותם דברים, והוא יכול להבין את מה שאני עוברת, וכיף שיש מישהו מהעולם שלי שיכול להבין אותי. זה משהו שלעתים קשה להכיל. זה הדבר שהכי מתאים לי כרגע בזוגיות, לא יודעת איך הייתי מתמודדת עם מישהו שלא מבין מה שאני עוברת".

נועה קירל, יהונתן מרגי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נועה קירל, יהונתן מרגי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מתי דואט
איזו תכונה הכי ישראלית בעינייך?
"ישירות וחוצפה ישראלית, אבל במובן הטוב של המילה. הישראלים מגיעים לאן שהם מגיעים בכל העולם בזכות החוצפה הישראלית. כשאני פה, אני רואה את התרבות האמריקאית. יש בה משהו מאוד רגוע. הכל באיזי פה באמריקה, כל אחד עושה רק את התפקיד המיועד שלו. הישראלים עובדים מהר, כל אחד יכול לעשות כמה תפקידים במקביל. יש משהו בעבודה הקשה ובהתמדה שהן מאוד ישראליות בעיניי. היכולת לדחוף את עצמך קדימה ולהגדיל ראש".
אומרים שהנשים הישראליות הכי יפות. את מסכימה עם זה?
"נשים ישראליות הן מאוד יפות בגלל כל החיבורים בין העדות - מרוקאים, תימנים, אשכנזים - והשילוב הוא חזק ושונה. במקביל אין ספק שאנחנו מתקדמים בארץ גם מבחינת אופנה, קוסמטיקה, יש לנו הכל מהכל, המדינה שלנו קטנה, והיא מתקדמת. אבל אני חושבת שהישירות הישראלית, ישר לפנים ולא מתנשא, היא יתרון אדיר, וזה מה שיפה בנו".
מה השיר הכי ישראלי בעינייך?
"לא פשוט לבחור, יש המון, השתתפתי במשדר יום הזיכרון וביצעתי את השיר 'אין לי ארץ אחרת', ודווקא היום כחיילת על מדים אני מבינה יותר את משמעות השיר הזה".
מי האמן הישראלי האהוב עלייך?
"זה הכי קשה בעולם, אבל אני אלך על מישהו שהוא מאוד ישראלי בעיניי, שלמה ארצי. יש משהו יציב בקריירה שלו לאורך השנים. אני מאחלת את זה גם לעצמי. במוזיקה שלו הוא גם מספר סוג של סיפור, ויש בזה משהו מאוד ישיר, ישראלי".
איזו דמות בארץ או בעולם היית שמחה לפגוש לקפה, ומה היית שואלת אותה?
"אני אבחר מישהי מהעולמות שלי, ביונסה, כי יש לי המון על מה לדבר איתה. אני גם לוקחת ממנה השראה, היא אישה חזקה. הייתי שואלת אותה איך מחזיקים קריירה ארוכת טווח, איך מתמודדים עם הצלחה בינלאומית, עם חוסר פרטיות, זה הרבה להכיל, אני מכירה את זה מישראל, אבל איך זה כשבעולם אין מקום שאפשר להסתובב בו בלי שיכירו אותך? זה משהו שאני רוצה שיקרה לי, ואני מרגישה מוכנה. אה, וגם הייתי שואלת אותה מתי דואט".
איך זה מרגיש לראות את דגל ישראל בחו"ל?
"להסתובב בעולם ולראות את דגל ישראל זה מסב המון גאווה וסיפוק. אנחנו מדינה קטנה, והצלחנו לחלחל ולהשאיר חותם בכל מקום בעולם. אני פוגשת את זה בהקשר האישי כשיש לי המון פגישות עם אנשים חשובים וגדולים בארצות הברית, רובם יהודים וקשורים לישראל, חלקם מדברים עברית וחלקם לא. המדינה שלנו קטנה, אבל יש לנו השפעה מטורפת בעולם בהמון תחומים".

נועה קירל (צילום: מיכל חלבין)
נועה קירל (צילום: מיכל חלבין)

השבוע נחתה קירל בארץ לרגל חגיגות יום העצמאות. כשאני שואלת אותה היכן תופיע בערב יום העצמאות, היא פונה לסוכן שלה ושואלת: “איפה אני מופיעה, רוברטו?" והוא עונה: "הלו"ז שלה כל כך עמוס שהיא לא זוכרת אירועים פרטיים ברדינג ובחיפה".
מה את מאחלת למדינת ישראל?
"אי אפשר להתעלם מהשנה שעברה, מהקורונה לא רק בארץ, אבל כל השנה הזאת הייתי בארץ ואני מאחלת שנחזור לשגרה בצורה הכי בריאה שיש. שאנשים יקבלו את חייהם חזרה. אני מסתכלת עכשיו על מה שקורה באל־איי: בארץ כבר חזרנו כמעט לשגרה מלאה, ופה יש עדיין חוקים והגבלות מאוד חריפות. אני רואה אנשים מאוד לחוצים. אני שומרת על ההנחיות, אבל אני הרבה יותר רגועה כי אני מחוסנת. פה אנשים בני גילי עוד לא מחוסנים וגם לא בכיוון בכלל. כולם מדברים על איזו הצלחה זו שבישראל הצליחו לחסן את כולם ושחזרנו לשגרה".
מה את מאחלת לעצמך לעשור החדש?
"אני מאחלת לעצמי בריאות, זה הכי חשוב, להמשיך להתפתח בתור אמן. זה קורה לי יותר ויותר כל חודש שעובר. אני מאחלת לעצמי להמשיך ליצור וליהנות ממה שאני עושה, והכי חשוב להמשיך להישאר עם רגליים על הקרקע ולהישאר צנועה ושפויה, לשמור על הערכים שלי. עם העשור החדש אני מתחילה גם דרך חדשה בינלאומית. אף אחד לא יכול להבטיח לי מה יקרה, אבל אני יודעת שאני אעבוד הכי קשה כדי שזה יקרה. המטרה הכי גדולה שלי זה להסב גאווה לישראל בעולם בתחום המוזיקה".