בשבת הקרובה תעלה לאוויר העונה החדשה של אחת מתוכניות הריאליטי הסודיות והמסקרנות בטלוויזיה, ומשחק הניחושים יתחיל. אחרי עונת בכורה מוצלחת, "הזמר במסכה" חוזרת, ואל המסך שלכם ישובו התחפושות המרהיבות שיסתירו את המתמודדים המוכשרים.

חשבתם לעצמכם פעם איך מתחילים לעצב בכלל תחפושת כזו? איך כל סלב משודך לדמות מסויימת? ישבנו לשיחה עם עדי אנה טלז'ינסקי מעצבת התלבושות של הפורמט המצליח כדי לשמוע את הסודות שמאחורי הקלעים. אז איך מגיעים ליצירות מופת כמו הפטרייה? היעל? הקקטוס והקרמבו שכיכבו בשנה שעבר? מסתבר שזה עוד כלום לעומת מה שמחכה לכם בעונה החדשה.

הזמר במסכה (צילום: ערן לוי)
הזמר במסכה (צילום: ערן לוי)

תחילה, אחרי המצאה ופיתוח של 25 דמויות, בסופו של דבר נוצרו השנה 18 תחפושות לעומת 14 בעונה הקודמת. "ההחלטה איזה דמויות להכין כוללת אינפורמציה של שמות משתתפים שמתחיל להתנהל מולם משא ומתן ועל פי נתוני הגוף של אותו כוכב", מספרת טלז'ינסקי "לאורי ששון למשל בעונה הקודמת היינו צריכים להתאים תחפושת גדולה, של הפלאפל, כדי שלא יזהו את מימדי הגוף שלו ויעלו עליו ישר". את המסכות ייצרו במשך חודשיים אינטנסיביים במיוחד של עבודה קדחתנית על כל הדמויות במקביל כשצוות התופרים ורוב שאר אנשי ההפקה כלל לא יודעים למי מיועדת כל תחפושת, כדי לשמור את כל ההליך בסודיות גמורה.

אז איך בעצם עובד תהליך ההתאמה של סלב לתחפושת? מתחילים לגבש רשימה של מתמודדים אופציונלים, ומייעדים לכל אחד תחפושת. "אמור להיות איזשהו חיבור בין המתמודד עם הדמות" מספרת טלז'ינסקי. "אני יודעת באופן כללי מי אמור להגיע, אם הוא מתחום הספורט, או זמר או מישהו שיודע לרקוד, וזה דברים שאני לוקחת בחשבון בעיצוב".

עדי אנה טלז'ינסקי (צילום: אופק בירנבאום)
עדי אנה טלז'ינסקי (צילום: אופק בירנבאום)

המפגש הראשון של המתמודדים עם הדמות מתרחש ביום המדידות הראשון. "זה החלק הכי מרגש של העבודה כי יש את המוצר המוגמר. יש את הבן אדם שהולך להופיע בתלבושת. בדרך כלל במפגש הזה יש למתמודדים המון מה להגיד ואני משתדלת לקחת הכל בחשבון". מספרת טלז'ינסקי. "לפעמים לא הכל אפשרי. יש כאלה שקשה להם לראות או לזוז, או שרוצים שנוסיף או נוריד דברים מסויימים. חשוב לי שמי שבתוך זה ירגיש מחובר לתחפושת".

האם היה סלב שלא היה מוכן ללבוש תחפושת מסויימת שקיבל? כלומר הטיל וטו ואמר 'אני לא היה מלפפון חמוץ' לצורך העניין?

"קרו דברים דומים בעונה שעברה, שהיו תלבושות שבעיקר היו מאתגרות ללבישה, קונסטרוקציות ענק. אז כן, היו משתתפים שבאו וראו את הדמות במדידה הראשונה ואמרו 'אין סיכוי שאני מצליח לאזן את זה על הגוף שלי'. אבל אני עובדת עם קונסטרוקטר כדי להתאים את התחפושת לממדים". 

איך העונה הזו תהיה שונה מהקודמת?

"שמנו הפעם דגש על פיתוח הדמויות עצמן. מבחינת הבעה ואופי בין אם בצבעים, טקסטורות וסילואטות או בין אם זה במסכה עצמה; גבות, אישונים, לחיים, פה, ההבעות פנים מאוד חשובות כי בסוף זה מסכה ולא רואים את הפנים של מי שבפנים, אז כל זה בכדי שנוכל להעביר מה האופי של הדמות, מה היא באה להביע. גם מבחינה טכנית, עשינו שילוב בין טכנולוגיות מתקדמות לעבודה ידנית, בהחלט עלינו רמה. העונה הזו עשינו המון ניסויים, וזה יצא לנו מושלם. בגלל שיש הרבה דמויות יש מגוון יותר רחב של סגנונות אז כל דמות היא ממש ייחודית בפני עצמה. יש דמויות יותר הייטק מינימליסטי ויש כאלה יותר אוונגרדיות או פואטיות. יש הפתעות מבחינת הנושא של מה זה מסכה". 

אחרי עבודה כזו מאומצת על תחפושת זה מבאס בטח שהזמר מודח בשלבים מוקדמים ולא מספיקים לראות מספיק מהדמות לא?
"תראי אנחנו בוכים. זה לא רק העניין של הדמות, בסוף זה הבן אדם שהוא מתחבר לדמות הזאת והם הופכים להיות יחידה אחת. אבל זה לא רק הפלאפל שהולך הביתה זה גם הבן אדם שבפנים שהולך הביתה, שאת עובדת איתו כבר כמה חודשים והוא נותן את הנשמה שלו. אז כן הרגעים של החשיפה זה בכי. כשטל פרידמן הקרמבו הודח זה היה ממש עצוב, ומפתיע גם".

הטיזרים לעונה החדש כבר החלו להתפרסם והניחושים כבר מתחילים לרוץ ברשת, בין האנשים הבודדים שיודעים מי מסתתרים מאחורי המסכות הם עובדי הקונטרול, צוות השופטים וטלז'ינסקי, שמספרת שהטלפון שלה כבר קורס מחברים שמשתוקקים לדעת מי מסתתר מתחת לרוגלך, הסוס, הקיפוד, החיפושית ושאר הדמויות שתראו העונה. 

איך מגיעים להיות המעצבת תלבושות של הזמר במסכה?
"היה לי מחסן תלבושות אי אלו שנים שהיה בו אוסף ממש גדול של תלבושות במה, אז ככה אני קשורה לתחום והזמינו אותי להציע דמויות לתוכנית, ועשיתי סקיצות שאחת מהן הייתה ממש מוצלחת שנכנסה לתוכנית שזה הדב. והכל עבר בהצלחה והנני כאן".

לוסי אהריש, צחי הלוי (צילום: צילום מסך: קשת 12)
לוסי אהריש, צחי הלוי (צילום: צילום מסך: קשת 12)