1. הפילהרמונית שורדת מתקפת סייבר

קרן התזמורת הפילהרמונית הישראלית ואגודות ידידי התזמורת מרחבי העולם, קיימו בראשון, לראשונה בתולדות התזמורת, אירוע גאלה וירטואלי בינלאומי, שאותו הנחתה השחקנית, זוכת האוסקר, הלן מירן. הגאלה הוקדשה לזכרו של לאון נכט ז”ל ולכבודה של רעייתו – אנטה - ידידת התזמורת, הוריו של היזם מבעלי צ'ק-פוינט - מריוס נכט. זמן קצר לאחר תחילת האירוע, שותקו אתר medici.tv  ואתר התזמורת הפילהרמונית שבהם שודרה הגאלה, ככל הנראה, בשל מתקפת סייבר מכוונת. על אף הניסיון לקטוע את השידור, זמן קצר לאחר מכן הוא הועבר לעמוד הפייסבוק של התזמורת הפילהרמונית ובסופו של דבר צפו בו עשרות אלפי אוהדי מוזיקה קלאסית מכל רחבי העולם, ביניהם גם מאות מידידי התזמורת בישראל. 

באירוע הגאלה המיוחד הופיעו מנהלה המוזיקלי המיועד של התזמורת הפילהרמונית - להב שני, נגנים של התזמורת, וכן שורה של כוכבים, חברים קרובים של התזמורת ביניהם יצחק פרלמן, פנחס צוקרמן ואמנדה פורסיית', יפים ברונפמן, יבגני קיסין, אנדרש שיף, חן רייס, חטיה בוינאטישווילי ועוד רבים. גם מנצחה האגדי של התזמורת - זובין מהטה וג'נאנדרה נוזדה לקחו חלק באירוע החגיגי. שלושה תורמים של התזמורת הודיעו במהלך הערב כי כל תרומה הגבוהה מ- 200 דולר שתתקבל באירוע, תוכפל על ידיהם. נהנו מהערב: עו"ד מיקי צלרמאיר - יו"ר קרן התזמורת הפילהרמונית, טלי גוטליב - המנכ"לית, מיכאל סלע, צביה מיתר וידידים נוספים.

מיכאל סלע  (צילום: פרטי)
מיכאל סלע  (צילום: פרטי)

שרה מיתר (צילום: פרטי)
שרה מיתר (צילום: פרטי)

2. והזוכה היא: DAYTWO

הסטארטאפ הישראלי DayTwo  זכה בתחרות החדשנות של ענקית התרופות Roche בתחום ההתמודדות עם סוכרת. בתחרות השתתפו חברות רבות מכל העולם שפיתחו כלים למניעה ועיכוב התפתחות הסוכרת במטרה להקל ולשפר את מצבם של החולים בכל שלבי המחלה.

 חברת התרופות Roche השוויצרית היא השנייה בגודלה בעולם בהיקף הכנסותיה ומעסיקה כ-85,000 עובדים ב-150 מדינות, לרבות בישראל. לזכייה של הסטארט-אפ הישראלי ישנה משמעות מיוחדת שכן היא תאפשר שיתופי פעולה במחקר, פיתוח ושיווק עם החטיבות השונות של קונצרן Roche. בנוסף, DayTwo זוכה להצטרף לתוכנית MATTER בארה״ב אשר מקדמת סטארט-אפים בתחום הרפואי בדגש על השוק האמריקאי.

חברת DayTwo נוסדה על ידי מריוס נכט, ממייסדי קרן aMoon וחברת הסייבר צ'ק פוינט; ליהיא סגל, ויובל אופק. החברה גייסה סכום כולל של 48 מיליון דולר מאז נוסדה, ממשקיעים ביניהם קרן aMoon, קרן אופק של יהל זילכה, מאיו קליניק בארה"ב, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן סבנצ'ר (Seventure) הצרפתית, והשחקן הישראלי הראשון ב-NBA, וקפטן נבחרת ישראל בכדורסל - עמרי כספי.

מריוס נכט תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי ולנס הפקות)
מריוס נכט תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי ולנס הפקות)

ליהיא סגל  (צילום: סמדר כפרי)
ליהיא סגל (צילום: סמדר כפרי)

3. זמיר ולנקרי מסיירים

שר התיירות - אסף זמיר, ומנכ״ל משרדו - אמיר הלוי, ביקרו בסוף השבוע בעיר עכו ועמדו מקרוב על ההתקדמות ותנופת הפיתוח של  פרויקטים תיירותיים בעיר. 

ראש העיר עכו - שמעון לנקרי, הציג בפני זמיר והלוי את התפתחותה של העיר בשנים האחרונות, בתחום התיירות והפיתוח הסביבתי, וסייר יחד איתם במלון עכותיקה של היזם מאיר דוידסון, ובחאן אל עומדאן, שעתיד להפוך למלון יוקרתי של האחים נקש והחברה לפיתוח עכו העתיקה.

אסף זמיר, שמעון לנקרי (צילום: עיריית עכו)
אסף זמיר, שמעון לנקרי (צילום: עיריית עכו)

4. מדמוני מארח

בתקופה המשברית והמאתגרת שעובר ענף המלונאות, בחר אסא מדמוני - מנכ"ל מלון הבוטיק התל-אביבי - B ברדיצ'בסקי , לפתוח את הלב ולארח בסוף השבוע האחרון צעירים המטופלים ע"י רשויות הרווחה וללא עורף משפחתי. החיבור נעשה ע"י עמותת 'ילדים בסיכוי', שמסייעת לאותם צעירים בכל היבטי החיים, ובזכותו נהנו האורחים הצעירים מסוף שבוע מפנק במיוחד. 

קבינט 

אילן וגנר, מנכ"ל ארגון Onward Israel, הפועל למען הבאת צעירים לישראל לתכנית התמחות מקצועית בחברות ישראליות במגוון תחומים עסקיים (פיננסים, הייטק, תעשייה ועוד...)

חוסר יכולתנו לנוע בעולם בחופשיות משפיע על הקשר עם יהדות התפוצות, מה שפוגע במדינת ישראל בהיבט כלכלי, לאומי, זהותי וחברתי.

על הממשלה לעודד את טיפוח הקשר עם יהדות העולם מרחוק, באמצעות הקצאת משאבים חינוכיים וטכנולוגיים, פיתוח תכניות ייחודיות, סיורים וירטואליים והתמחויות בחברות ישראליות דרך הכשרת אנשים לניהול מפגשים וירטואליים. השקעה כזו תסייע גם לשוק העבודה בכך שמורי דרך ואנשי חינוך, יוכלו להתפרנס כעת באמצעות פעילות מרחוק. 

בשלב השני, לקראת פתיחת השמיים, יש להשקיע בעידוד תיירות חינוכית: קבוצות מאורגנות שיגיעו במסגרת פעילות חינוכית מודרכת, שתנוהל באמצעות "תו סגול" ייחודי, שיאפשר מפגש עם החברה הישראלית תוך כדי שמירת כללי ריחוק חברתי בצורה מפוקחת. 

באמצעות הפעולות הללו אני מאמין שניתן יהיה לשמר ואף להמשיך לטפח קשר חיוני זה, עבורנו ועבור העם היהודי כולו. 

אילן וגנר (צילום: ג'סיקה שפירו)
אילן וגנר (צילום: ג'סיקה שפירו)