1. וולדמן מתגייס 

איל וולדמן - מייסד חברת 'מלאנוקס' שנמכרה לאחרונה, התגייס לקמפיין להעלאת המודעות לתמיכה בהלומי קרב, שיזמה שותפות מגן ישראל. וולדמן – פעם גולנצ'יק תמיד גולנצ'יק, סיפר במסגרת הקמפיין שעלה לרשת כי אותו חינכו בגולני שלא משאירים פצועים בשטח, וכי הוא חושב שכל מי שתרם למדינה, היה שם ונפגע, אנחנו צריכים להיות שם כעת בשבילו. 

איל וולדמן  (צילום: באדיבות מלאנוקס)
איל וולדמן (צילום: באדיבות מלאנוקס)

2. בנט הכבשה השחורה

בראשון בערב הזמין ח"כ נפתלי בנט את עוקביו בפייסבוק: "אתם מוזמנים לשיחה בלייב עם שלושת חבריי המוכשרים, שיחד הקמנו את חברת 'סאיוטה'.  מיכל, ליאור, בן ואני, נספר על שגיאות ולקחים ועוד. ‫אגב, כל אחד ואחת מהם מנהלים כיום חברות הייטק בשווי מאות מיליוני/מיליארד דולר. ורק אני הכבשה השחורה שהלכתי לפוליטיקה". 

שר הביטחון נפתלי בנט במסיבת עיתונאים (צילום: צילום מסך)
שר הביטחון נפתלי בנט במסיבת עיתונאים (צילום: צילום מסך)

3. חדד מארח

פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE  - המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, אירח במכללה את השר להשכלה גבוהה ומשלימה - זאב אלקין, ואת יו"ר הות"ת – הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה - פרופ' יפה זילברשץ.

השניים הדרימו לבאר שבע כדי ללמוד מקרוב על התכנית להקמת קמפוס לאדריכלות בעיר העתיקה באר שבע, ועל התוכנית להקמת קמפוס במתחם חדש בעיר אשדוד, שיאפשר להגדיל משמעותית את מספר הסטודנטים בו מ- 2,500 כיום לכ-10,000 בעתיד. השר אלקין אמר כי משרדו יסייע לקדם את תוכניות הפיתוח של המכללה. במפגש שמרו כולם על ריחוק מתבקש אבל לא ויתרו על צילום משותף עם מסכות.

יפה זילברשץ, זאב אלקין ויהודה חדד (צילום: יח''צ)
יפה זילברשץ, זאב אלקין ויהודה חדד (צילום: יח''צ)

4. רובוט האנטי קורונה של ינובסקי

על רקע המתרחש לאחרונה במחלקות הסיעודיות בבתי אבות, ומקרי המוות של הדיירים כתוצאה מהקורונה, עמותת 'רפואה בטוחה' בראשות היו"רית רחל לייקוביץ', יזמה פרויקט משותף עם חברת "אינדקס אינוביישן", בבעלות יצחק ינובסקי. הפרויקט נועד לחיטוי ומניעת זיהומים בבתי אבות, במטרה לצמצם את התחלואה והאשפוזים של בני האוכלוסייה המבוגרת בבתי חולים.

במסגרת הפרויקט, "אינדקס אינוביישן", שמייצגת יצרני פתרונות בתחום הטיהור והחיטוי, תשאיל לבתי אבות ללא עלות, מכשיר חיטוי חדשני - Yanex-2M - רובוט UV, בשווי של כ-60 אלף דולר, בעל פטנט ייחודי ומוביל בתחומו. המכשיר מיועד לביצוע פעולות חיטוי אוויר ומשטחים נגד וירוסים וחיידקים במקומות מוכי קורונה. עמותת רפואה בטוחה שביום יום מובילה מאבק ציבורי לצמצום ריבוי זיהומים ותמותה במרכזים רפואיים, בירכה על שיתוף הפעולה המיוחד.

יצחק ינובסקי (צילום: יח''צ)
יצחק ינובסקי (צילום: יח''צ)

5. מלגה לקנאביס 

רשת הנשים של תעשיית הקנאביס הרפואי הגלובלית -  WomenCanCann, בשיתוף היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של הטכניון, וחברת הקנאביס Cann 10, העניקו מלגה מלאה ליזמת ריקי לביא לקורס 'יזמות קנאביס רפואי' בטכניון. הענקת המלגה נעשתה במסגרת התוכנית WoCC SCHOLAR המהווה שיתוף פעולה ראשון מסוגו של רשת WomenCanCann, אשר הוקמה על ידי מעיין וייסברג-יואלס, יעל זילברמן-רומנו ורוית לברן במטרה לעודד יזמות ומנהיגות על ידי נשים בתחום הקנאביס.

לביא נבחרה לקבל את המלגה בהיותה יזמית מבטיחה שהצטרפה ChemoAlternatives, מיזם חדשני המאפשר הנגשת מידע בתחום הרפואה הטבעית לחולי סרטן. 

מעיין וייסברג-יואלס וריקי לביא (צילום: יוגב שדה)
מעיין וייסברג-יואלס וריקי לביא (צילום: יוגב שדה)

6. גרניט מתכונן לראש השנה

שף אסף גרניט, היועץ האסטרטגי של חברת נעמן, הפתיע בשבוע שעבר עשרות נציגי וועדי עובדים ומנהלי רווחה ומשאבי אנוש בחברות המובילות במשק, ביניהן תנובה, בתי זיקוק, חברות היי טק ונציגי עיריות ומועצות שהגיעו למשרדי 'נעמן גרופ' במסגרת תערוכת הוועדים, לקראת ראש השנה. גרניט הרצה על עסקי המסעדנות ושיתף בחוויותיו האישיות. בהמשך הדגים והכין למשתתפים מנת טרטר טונה בווינגרט פטל על חלה שרופה שגרפה שבחים רבים.

אסף גרניט (צילום: טלית ארליך)
אסף גרניט (צילום: טלית ארליך)

רגע של אופטימיות 

יעל אלמור, מ"מ מנכ"לית הטוטו. 

בעידן הקורונה, בו כולנו מחפשים את הדרך להגיב לשינויים, ולהסתגל במהירות למציאות החדשה, קיימים עבורי, ואני מאמינה שגם עבור רבים אחרים, אותם רגעי קסם המייצרים את המצפן להכלת השינוי. 

הקסם הזה נוצר אצלי בפעילות ספורט. הפעילות לא רק מעניקה תחושה של נורמליות אלא גם מסייעת ביצירת חוסן מנטאלי, פיסי ורוחני המעניק לנו כוחות עילאיים להגיב לשינוי, להתאושש, לחשב מסלול מחדש ולצעוד אל העתיד.  

יעל אלמור  (צילום: ראובן קפוצנסקי)
יעל אלמור (צילום: ראובן קפוצנסקי)