1. מגייסים בצניחה

בצל משבר הקורונה והמגבלות הנלוות אליו, ממשיכה מחלקת פרויקטים מיוחדים של בית החולים השיקומי אלי"ן לילדים ולבני נוער שבירושלים, להוביל פרויקטים חווייתיים לגיוס כספים, עבור הילדים המאושפזים בבית החולים.

ביום שישי האחרון, קיים בית החולים אלי"ן אירוע צניחה חופשית תחת הכותרת: 'השמיים הם הגבול'. האירוע התקיים באתר הצניחה "פרדייב" שבחוף הבונים, ובמסגרתו צנחו למעלה מעשרה משתתפים שגייסו כל אחד סכום של  850$, לטובת ילדי אלי"ן. בין המשתתפים שצנחו ממטוס שטס בגובה של 11,000 רגל מעל חוף דור היו: ד"ר מורית בארי - מנכ"לית בית החולים אלי"ן, נעמי גפן - סמנכ"ל אלי"ן ומרק שרמן - יו"ר אגודת ידידי אלי"ן.

מרק שרמן, מורית בארי ונעמי גפן   (צילום: דוברות ביה''ח אלי''ן)
מרק שרמן, מורית בארי ונעמי גפן  (צילום: דוברות ביה''ח אלי''ן)

2. כצמן עוצר את המרקט

בשבוע שעבר הושק במתחם  G-CITY שבראשון לציון, סניף של רשת הסופרים "סטופ-מרקט". אל ההשקה הגיע חיים כצמן, מייסד ובעלי השליטה בקבוצת 'גזית גלוב' – בעלת הנכס.   סטופ-מרקט הוקמה לפני כעשרים שנים ופועלת גם בימי שבת - דבר המייחד אותה משאר רשתות המזון.

הסניף החדש נפתח בהשקעה של יותר מ-20 מיליון שקל. הגיעו להשקה: יוסי משיח - בעלי רשת סטופ-מרקט, ירון אשל - מנכ"ל קבוצת גזית גלוב, אורן הוד - משנה למנכ"ל קבוצת גזית, מיה גבאי - סמנכ"לית שיווק ונכסים בגזית ועוד.

יוסי משיח, חיים כצמן ואורן הוד (צילום: אפי יוספי)
יוסי משיח, חיים כצמן ואורן הוד (צילום: אפי יוספי)

3. ניסנבאום בקיץ קולינרי

רונן ניסנבאום - מנכ"ל מלונות דן, השיק בסוף השבוע האחרון, את פרויקט הקיץ הקולינרי של הרשת, וביקר בבתי המלון אשר אירחו את השפים משתתפי המיזם. במלון המיתולוגי של הרשת – "המלך דוד"  שירושלים, אירח ניסנבאום יחד עם תמיר קוברין - מנכ"ל המלון, את השף המוערך יוסי שטרית - שופט בתוכנית 'משחקי השף' בערוץ 13. שטרית והשף החדש של המלון - רועי ענתבי, בישלו יחד ארוחת טעימות עבור אורחי המלון.

רונן ניסנבאום, רועי ענתבי, יוסי שטרית ותמיר קוברין (צילום: סיון פרג')
רונן ניסנבאום, רועי ענתבי, יוסי שטרית ותמיר קוברין (צילום: סיון פרג')

4. עזרה מהסופר 

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, נרתם לעזרת תיאטראות הילדים החברים באיגוד א.ל.ה (אגודה לתיאטראות ולאמנויות הבמה לילדים ונוער) ומסבסד לחברי האיגוד תווי קנייה על סך 200 ₪, שחולקו להם על מנת לעזור ולתמוך בעקבות משבר הקורונה. 

ואילו ברשת יוחננוף התגייסו, שוב, להרמת המורל והמוטיבציה של הצוות הרפואי של בית החולים איכילוב בתל-אביב, והעבירו משאית פינוקים עם בקבוקי שתיה אישיים, חטיפי אנרגיה, ומתוקים, למחלקות השונות העובדות מסביב לשעון. 

 אייל רביד (צילום: עומר וידר)
 אייל רביד (צילום: עומר וידר)

5. נפלאות סופהשבוע

שר התקשורת יועז הנדל קיים מפגש עם ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר. במפגש נידונו ההתמודדות של כפר קאסם עם אתגרי הקורונה וחשיבות קידום תשתיות מתקדמות לעתידה.

יועז הנדל תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יועז הנדל תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

רוני וינדמן - מנהלת פיתוח עסקי ב'פרוקטר אנד גמבל', ביקרה את הפרזנטורית של המותג OLAY - דנה זרמון, על סט הצילומים של הקמפיין החדש של המותג. 

דנה זרמון ורוני וינדמן  (צילום: רפי דלויה)
דנה זרמון ורוני וינדמן  (צילום: רפי דלויה)

כדורסלן העבר דורון ג'מצ'י מלווה בשתי דמויות M&M  ענקיות וצהובות, של תאגיד הממתקים הבינלאומי MARS, הגיע עד לזוכה בתחרות עליה הכריזה מכבי תל אביב בכדורסל יחד עם חברת הממתקים, על מנת להעניק לו את הפרס המתוק. 

דורון ג'מצ'י (צילום: דוברות מכבי תל אביב)
דורון ג'מצ'י (צילום: דוברות מכבי תל אביב)

קבינט 

אבי סלמה – מנכ"ל בנק Hyposwiss  ישראל

נגיף הקורונה גרם למשבר כלכלי חסר תקדים וההשפעה על המשק הרסנית עם אבטלה גבוהה ועסקים רבים שנסגרו או שהכנסתם ירדה דרמטית. המדינה והבנקים, בתמיכת בנק ישראל, דחו תשלומים במשכנתאות ותמכו בעסקים, עצמאים ומובטלים, אך לא ברמה מספקת. 

הבנקים הם ספקי האשראי הגדולים במשק באשראי צרכני לעסקים ולפרטים ועל המדינה לתמוך בהם כפי שנעשה באירופה ובארה"ב, כדי "להזרים חמצן" למשק. בנקים יציבים וחזקים הם אחד הכלים המשמעותיים לסייע להחזרת גלגלי המשק לפעולה.

בידוד או סגר הם פתרון קצר טווח ולכן על הממשלה לפעול לפתיחת המשק באופן הדרגתי עד למקסימום תוך הסברה ואכיפה, ומתן מענה למי שאיבדו את מקור פרנסתם לטווח של לפחות שנה. רק התערבות ממשלתית פיסקאלית ומוניטארית משמעותית תחזיק את המשק "עם הראש מעל המים" עד שגל הקורונה יעבור אותנו. 

אבי סלמה (צילום: רן אליהו)
אבי סלמה (צילום: רן אליהו)