קרן משפחת רודרמן,  שהיא קרן אמריקאית-ישראלית הפועלת בתחום שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, הכריזה על השחקנית, הבמאית, הסופרת, הפילנתרופית והפעילה החברתית, זוכת פרס 'גלובוס הזהב' והמועמדת לפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר - טראג'י הנסון, כזוכת "פרס מורטון רודרמן" לשנת 2020. הפרס ניתן מדי שנה לדמויות ציבוריות על תרומתן למען שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה. הנסון קיבלה אותו על פועלה למיגור הסטיגמה בתחום בריאות הנפש.


"בתקופה סוערת זו, שבה החברה מתמודדת עם מגפה עולמית ועם אי-שוויון על רקע גזעי, השיח סביב בריאות הנפש מעולם לא היה חשוב יותר", אומר ג'יי רודרמן - נשיא קרן משפחת רודרמן. לדבריו, "כשמשפיענים ומודלים לחיקוי, כמו טראג'י הנסון, מתבטאים בצורה נחרצת לגבי התמודדותם עם בריאות הנפש, הדבר מעודד מיליוני אנשים ומסייע להם במציאת דרכים לטפל בעצמם. אלא שטראג'י לא הסתפקה רק במילים אלא נקטה פעולות של ממש במסגרת עבודתה בקרן הנסון. אנו זקוקים לאנשים נוספים כמו הנסון, שימשיכו להילחם בסטריאוטיפים סביב בריאות הנפש באמריקה וברחבי העולם".

הפתעה בטיימס סקוור

בורסת Nasdaq בניו יורק הפתיעה את חברת Tipalti הישראלית, בשלט ברכה רחב מימדים, ב'טיימס סקוואר', שכלל ברכות על גיוס 150 מיליון דולר, אשר הכניס את החברה למועדון היוקרתי של חברות הייטק ישראליות ששווין מעל שני מיליארד דולר.  טיפלתי פיתחה פלטפורמה בינלאומית להעברת תשלומים, והצליחה להגדיל את שוויה פי ארבעה בשנה האחרונה, על אף משבר הקורונה. היא מגלגלת מחזור עסקאות שנתי של 12 מיליארד דולר.

 החברה שהוקמה על ידי חן עמית ואורן זאב, מעסיקה 350 עובדים במרכז הפיתוח שלה בקיבוץ גליל ים ובארה"ב. בקרוב, בעקבות הגיוס  - יתווספו לחברה עוד כ-250 עובדים לצורך הרחבת פעילותה. בין המשקיעים בחברה - גרופ 11 של דובי פרנסיס ("הכרישים") ודיק קוסטולו - מנכ"ל טוויטר לשעבר.

חן עמית

מור הדור הבא

דור ההמשך של יזם הנדל"ן חנן מור, הבן - בר מור, מגייס לסטרטאפ  אותו הוא ממנכ"ל והוקם בשיתוף  ליאור דולינסקי, מנהל מוצר ונועם קאהן, מנהל פיתוח. מדובר בסטרטאפ Agora הפועל במסגרת מאיץ הסטרטאפים Proptech Zone שהשלים גיוס שלשלושה3 מיליון שקלים, לצורך המשך פיתוח מערכת לניהול ואוטומציה של השקעות נדל"ן, ולצורך הרחבת פעילותו בארה"ב. בין המשקיעים רן שריג ואפי כהן - מייסדי דאטורמה, שרית פירון - מנהלת ב TEAM 8 VC, דורון מאירסדורף - מנכ"ל סטורדוט, והאב הגאה חנן מור מקבוצת מור ו-Fusion LA.

ליאור דולינסקי, בר מור ונועם קאהן (צילום: ירון טרנוס)
ליאור דולינסקי, בר מור ונועם קאהן (צילום: ירון טרנוס)

גדולים מהחיים במוקד ההתרמה

משדר ההתרמה של עמותת גדולים מהחיים הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם נערך בראשון בשיתוף ערוץ רשת 13. במשדר לקחו חלק אמנים רבים  ובמוקד ההתרמה שהופעל נתרם ע"י חברת ישרכרט שידרו כוכבות המירוץ למיליון אן זיוי וירדן הראל. ליאור שמואלי מנכ"ל גדולים מהחיים ורון וקסלר מנכ"ל ישרכרט שמחו על כך שבסיום המשדר הוכרז על גיוס תרומות בסכום של 7 מיליון ₪ .

ליאור שמואלי, רון וקסלר, אן זיוי וירדן ויזל (צילום: אבשלום ששוני)
ליאור שמואלי, רון וקסלר, אן זיוי וירדן ויזל (צילום: אבשלום ששוני)

השקת קוד נגב 

בראשון בבוקר נערך אירוע להשקת מיזם טכנולוגי-חברתי ייחודי, תחת השם Code;Negev אשר עתיד לספק לעשרות מתושבי הנגב המזרחי הכשרה מקצועית ותעסוקה איכותית בתחום ההייטק. המיזם נועד לגשר על פערים ולייצר הזדמנויות לתושבי האזור, והוא ממומן ע"י המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, ואשכול רשויות נגב מזרחי. תפעיל אותו חברת Experis Academy,  מהמובילות בתחום ההסבות להייטק בארץ.

את אירוע ההשקה, שברוח התקופה נערך באמצעות אפליקציית ה-ZOOM  , פתח, ראש עיריית דימונה - בני ביטון, שבעירו ייפתח אחד משני מרכזי code;negev שיכשיר את תושבי דימונה והסביבה לתפקידי פיתוח תוכנה. לאחר מכן נאמו גם מנכ"ל אשכול נגב מזרחי וממובילי המיזם - אליעזר יעקבי, ודוד זלצר - שותף, מייסד ומנכ"ל חברת ההייטק   Cambium שתומכת בפיתוח ענף ההייטק בדרום. את האירוע סיכמה  עירית אברשטרק, מנהלת חטיבת ההכשרות של Experis Academy, שסקרה את עיקרי המיזם ובירכה את המשתתפים על חלקם בקידומו.

המשאב האנושי | רונית רונן-קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ומנהלת משאבי אנוש, ישראל

רונית רונן-קרפול (צילום: שלומי יוסף)
רונית רונן-קרפול (צילום: שלומי יוסף)

"ווסטרן דיגיטל הינה חברת הייטק בינלאומית, ועברה לצורת עבודה היברידית כבר בתחילת הקורונה, תוך הבנה מה האתגר שכרוך במודל משלב של עבודה בבית ובמשרד. השיח על הטשטוש שנוצר בין המרחב האישי לבין הארגוני הוביל אותנו לתת מענה במספר רבדים: הרובד הניהולי, התרבותי, הטכנולוגי, והרובד האנושי – פרטני. אחד הדגשים החשובים , הינו הרובד האנושי – פרטני, וזאת משום שאנו רואים את העובדים כליבת החברה וכמנוע הצמיחה שלה. 

כחברה ששמה דגש על חדשנות וגיוון תעסוקתי כחלק אינטגרלי מתרבותה וערכיה, המשכנו להעניק לעובדים שלנו תמיכה הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית-משפחתית, באמצעות הרצאות, תוכניות העשרה, ייעוץ אישי ופעילויות מגוונות. ככל שחלף הזמן מאז פרוץ הקורונה, הבנו שעלינו לבנות תשתית שתתמוך בעבודה הווירטואלית על כל ממדיה. אין ספק שאחד מאתגרי התקופה הינו מחוברות עובדים, המתכלל בתוכו חיזוק תחושת ה"ביחד", ערבות ההדדית וחיזוק המותג הארגוני. בנוסף וכחלק מה-DNA של החברה המרכיב של תרומה לקהילה נשאר משמעותי ותורם גם הוא לתחושת המחוברות".

אחדות | גיא בן יהודה, סמנכ"ל שיווק LG ישראל

גיא בן יהודה (צילום: לירון אלמוג)
גיא בן יהודה (צילום: לירון אלמוג)

"יותר מכל אנו זקוקים בימים אלה לאחדות. לכך יכול לסייע קמפיין שיציג את השונה בינינו ובמקביל ידגיש את המכנה המשותף לכולנו, שיש לנו מדינה אחת וכולנו חיים זה לצד זה, גם בזמנים קשים יותר, בהם נדרשות סולידריות ואחדות. תאוריית השבטים, שהציג נשיא המדינה לפני מספר שנים, באה לידי ביטוי בימים אלה במיוחד, ואנו רואים כיצד כל שבט דואג קודם כל לאינטרסים שלו. כדי לשנות גישה זו, הקמפיין צריך לעורר אמון והזדהות. מוזיקה למשל היא דבר שמחבר ומרגיע. באמצעות פרויקט מוזיקלי ארוך טווח נוכל לשלב דמויות מגוונות ומזוהות מכל השבטים ומכל הגילאים, יחד עם אמנים ישראליים מוכרים, שישירו יחד ויקראו לאחדות והדדיות. קמפיין כזה שיופיע ברשתות החברתיות, בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי החוצות לאורך זמן, יכול להוריד את מפלס האמוציות השליליות, ולעורר רגשות חיוביים יותר".