ראש אגף התקציבים במשרד האוצר לשעבר, שאול מרידור, יצטרף בשנת הלימודים הקרובה לביה"ס למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, וילמד יחד עם פרופ' מומי דהן וד"ר אייל פאר את הסדנה לניתוח מדיניות. במסגרת הסדנה, שתועבר לסטודנטים לתואר שני בלבד, ילמדו הסטודנטים לפתח יכולת ניתוח עצמאית של סוגיות במדיניות ציבורית, והיא נועדה אף להכשיר את הלומדים לבחון ולבקר הצעות מדיניות של מוסדות ממשלתיים, ארגונים חוץ ממשלתיים וגופים בינלאומיים.

כזכור, לפני כחודש התפטר מרידור ממשרד האוצר, במהלך שגרם לסערה תקשורתית רבה, וכעת פניו לעולם האקדמיה. משפחת מרידור קשורה קשר הדוק לאוניברסיטה העברית. שאול סיים את התואר הראשון שלו בה בתוכנית פכ"מ היוקרתית (פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה); אביו, דן, סיים את לימודיו בפקולטה למשפטים והוסמך כעורך דין; סבו - אליהו מרידור, מראשי האצ"ל, כיהן כפרופ' ללימודים קלאסיים באוניברסיטה; ואימו - ליאורה, סיימה תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה, תואר שני במתמטיקה ודוקטורט במחלקה לכלכלה, והייתה מרצה במחלקה לכלכלה – כולם באוניברסיטה העברית.

 הידידים והאב המייסד
בשני האחרון נערך מפגש אונליין מטעם המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון - שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, ומנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע המקוון נפגשו ב"זום" כ-200 מידידי ותורמי המכון, כדי להאזין להרצאתם של פרופ' מוטי גולני ופרופ' יהודה ריינהרץ, על מחקרם המקיף על ד"ר חיים ויצמן - הכימאי, ונשיאה הראשון של מדינת ישראל, ועל ספרם החדש שיצא בעקבות המחקר תחת השם "האב המייסד". 

פרופ' ריינהרץ ופרופ' גולני, האירו את הצדדים הפחות והיותר מוכרים בחייו של ד"ר חיים ויצמן. לדבריהם: "ללא חיים ויצמן, לא הייתה קמה מדינת ישראל. מדובר באדם שלא הייתה לו שום סמכות ציונית עד 1920 - השנה שבה נבחר לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית וכאן הכל החל. זוכרים את ויצמן כנשיא מדינת ישראל חסר אונים כמעט, ואנחנו שוכחים את תפקיד חייו כנשיא ההסתדרות הציונית העולמית במסגרתה הוא שינה את גורלו של המפעל הציוני שהיה חבוט, לאחר מלחמת העולם הראשונה". 

 עלו בזום והאזינו: אלפרד אקירוב, רמי שלמור, אמנון שהם, גדעון המבורגר, רחל וערי סטימצקי, רינה מאיר, אברהם ביגר, דיתה ויהודה ברוניצקי, טלי זליכה, בלה לוסטיג  וישראל מקוב, עידו נחושתן, אלון קפלן, חמי פרס, רותי ודורון טמיר, אודי ארטל ורבים נוספים.

ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: צילום מסך)
ישראל מקוב ובלה לוסטיג (צילום: צילום מסך)

 פרופ' יהודה ריינהרץ (צילום: צילום מסך)
 פרופ' יהודה ריינהרץ (צילום: צילום מסך)

פרופ' מוטי גולני (צילום: צילום מסך)
פרופ' מוטי גולני (צילום: צילום מסך)

חדשנות במוח

בשני  נפתח הכנס הבינלאומי המקוון לחדשנות וטכנולוגיה ברפואת המוח  (BrainHIT2020) המהווה פלטפורמה שמטרתה לאפשר שיתוף מידע חדשני ופורץ דרך בנושא המוח, בין קלינאים, מדעני מוח, אקדמאים, יזמים, סטרטאפים וחברות הייטק המעורבות באקו-סיסטם הנוגע לחדשנות וטכנולוגיה בתחום המוח. לכנס נרשמו יותר מ- 1,000 משתתפים מ- 61 מדינות, בהן גם: איראן, אלג'יר, טורקיה, מצרים, סודאן, ערב הסעודית, פקיסטן וקטאר. למרות החסך החריף בתקני מיטות אשפוז בישראל וחוסר ברופאים נוירולוגים, הרי שבתחום החדשנות וטכנולוגיות רפואת המוח, ישראל מדורגת בצמרת העולמית.

הכנס העולמי, שמתקיים באופן מקוון ונגיש לציבור הרחב, מובל על ידי פרופ' דוד טנה - יו"ר האיגוד הנוירולוגי בישראל ומנהל מכון שבץ מוח וקוגניציה ברמב"ם. המושב המרכזי שהתקיים בשידור חי, נוהל על ידי מנכ"ל סנארה ונצ'רס - אסף ברנע, יחד עם פרופ' דוד טנה ופרופ' רפאל ביאר, מהקריה הרפואית רמב"ם. הפאנל עסק בחדשנות וטכנולוגיות הקשורות למוח.

אוזן אינטראקטיבי

אלי אוזן, בעל השליטה בקבוצת The Box, אשר בבעלותה חברת הטכנולוגיה והתוכן Screenz, גוף ההשקעות TLV Media lab ומשרד הפרסום The Box Advertising, יחד עם רעי גרינבלט ואסף גרינפלד, רכשו את השליטה בפלטפורמת מכירת הכרטיסים Eventer. Eventer ו Screenz השיקו בימים אלו פלטפורמה מתקדמת וחדשנית, פרי פיתוח ישראלי, לשידור אינטראקטיבי הכוללת זירת מסחר לתוכן וידאו בשם Screenz Live - המחברת בין פלטפורמה המתמחה בשידור דיגיטלי ואינטראקטיבי, לבין פלטפורמה מתקדמת למכירת כרטיסים.

אלי אוזן (צילום: יח''צ)
אלי אוזן (צילום: יח''צ)

תפסה ג'וב

הדס ביטרן,  ראש קבוצת הבריאות ב'מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח', מונתה כחברת דירקטוריון של SNOMED, הארגון הבינלאומי לטרמינולוגיה רפואית. זהו ארגון ללא מטרות רווח הקובע את הסטנדרטים עבור מידע רפואי ברוב העולם ובשפות שונות. ביטרן היא הישראלית הראשונה אי פעם שמונתה לדירקטוריון החברה והיא תבצע את התפקיד בהתנדבות, לצד עבודה במיקרוסופט, יחד עם עוד 6 חברי וחברות דירקטוריון. מיקרוסופט בירכה על תרומתה הרבה של ביטרן לקהילה.

הדס ביטרן  (צילום: מיכה בריקמן)
הדס ביטרן (צילום: מיכה בריקמן)

 המשאב האנושי | אילת אורין גודארד – סמנכ"לית משאבי אנוש ב'קורנית דיגיטל'

אילת אורין גודארד (צילום: כפיר זיו)
אילת אורין גודארד (צילום: כפיר זיו)

"משבר הקורונה היווה נקודת מפנה בחברתנו. הבנו שזה הזמן להיות פרואקטיביים ולאתר הזדמנויות. בחרנו לרתום את העובדים, הנכס הכי יקר לנו, לעשייה, והבנו שזה הזמן לענות על מכלול צרכיהם. כארגון גלובלי ומולטי-דיספלנרי, דאגנו להכשיר את כל המנהלים להתמודדות עם המצב, לרבות הענקת כלים ניהוליים ומנהיגותיים. אנו דוגלים בתקשורת רציפה ושקופה עם העובדים, נעים בין עבודה בקפסולות לעבודה מהבית, עמלים על פתרונות אלטרנטיביים לשירות לקוחות, ומתאימים את העשייה העסקית לטרנדים והמגמות המשתנים בשוק. ההתמקדות בלקוח וההתמקדות בעובד שזורים זה בזה ואנו משקיעים רבות בשני ערוצים אלה. 

אנו מעניקים לעובדים ולמנהלים כלים אופרטיביים רלוונטיים להתמודדות עם אתגרים מקצועיים, לרבות תכניות למידה אונליין וציוד מחשוב מתקדם לעבודה מהבית. אנו מקדמים קשר אישי בין מנהלים לעובדים ומאפשרים גמישות בניהול הלו"ז היומיומי שמקלה על איזון בית-עבודה. כחלק ממעטפת הרווחה פתחנו מוקד למשפחה לתמיכה במצבי חירום, אנו מקיימים פעילויות גיבוש מרחוק ודואגים לציין יחד חגים ואירועים גלובליים ומקומיים. צרכי הקהילה הם ערך חשוב ומרכזי אצלנו ולכן דווקא עכשיו אנו מעודדים את העובדים שלנו לתרום מזמנם לקהילה, גם במהלך שעות העבודה. בנוסף, צוות ה-HR ספציפית תורם מזמנו לסיוע לבני משפחה וחברים מחוסרי עבודה".

אחדות |  יוני ארליך סמנכ"ל שיווק של מי עדן

יוני ארליך (צילום: באדיבות מי עדן)
יוני ארליך (צילום: באדיבות מי עדן)

"הקורונה מעמידה את כולנו במבחנים, בוחנת גבולות, מתעתעת, ובעיקר דורשת מאיתנו לקחת אחריות על עצמנו ועל הסביבה. בגל הראשון הייתה תחושת אחדות ושותפות גורל, אך דווקא כעת בעיצומו של הגל השני והסגר, משהו נפגם בתחושת האחדות, והתחושה של הסולידריות הישראלית שכל כך מוכרת לנו ומוערכת, חסרה.  

במסגרת זו נכנסים חברות מסחריות במשק, שמנסות בתקופה הזאת לתרום את חלקן לחיזוק הקהילה והחברה. מי עדן מאמינה בהירתמות לחיזוק המרקם החברתי בישראל, מתוך רצון לשפר את המקום שבו אנו גרים. בחצי השנה החולפת העלנו הילוך בפעילות הקהילתית, תוך הקשבה למקומות בהם אפשר לתרום לשיח של אחדות- תמיכה בעידוד פעילות גופנית ואורח חיים בריא בדגש על בני נוער, תגובה לגל אלימות כלפי נשים ביום להעלאת המודעות, וכן תמיכה בארגוני מגזר שלישי חשובים כגון וראייטי ופתחון לב".