"שבוע הסייבר הלאומי השנתי" של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי במשרד רה"מ ומשרד החוץ, החל בשני – השנה, לראשונה, בפורמט דיגיטלי בעקבות משבר הקורונה. הכנס מהווה נקודת מפגש מרכזית למומחי סייבר וחוקרים בולטים מהארץ ומהעולם, לצד סטארט-אפיסטים, קובעי מדיניות, גורמי ביטחון בינלאומיים, דיפלומטים ואנשי עסקים בכירים. במהלכו עולות לדיון סוגיות עדכניות והמגמות בתחום, לצד חשיפת פיתוחים חדשים.

הנושאים המדוברים השנה בכנס נגעו, איך לא, לתחום הסייבר בצל משבר הקורונה העולמי; השינויים שחלו במציאות התעסוקתית בעולם ואתגרי המעבר לעבודה מרחוק; וגם לחיים שאחרי הקורונה, סייבר במערכת הבריאות ועוד. בין המשתתפים: פרופ' איציק בן ישראל - יו"ר הכנס וראש המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א; גילי דרוב-היישטין - מנכ"לית המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א; יגאל אונא - ראש מערך הסייבר הלאומי; גיל שוויד - מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; אודי מוקדי - יו"ר ומייסד סייברקארק; אסתי פשין - מנהלת מפעל הסייבר של התעשייה האווירית; מיכל ברוורמן-בלומנשטיק - סגנית נשיא, סמנכ"לית הטכנולוגיה הגלובלית של מיקרוסופט לאבטחת ענן ובינה מלאכותית, ומנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; עופר שרייבר - שותף ומנהל הסניף הישראלי של קרן ההשקעות בסייבר YL Ventures ; מארק רסינוביץ' - סגן נשיא, סמנכ"ל הטכנולוגיה הגלובלית של מיקרוסופט לענן; דניאל האן - ס' נשיא בכיר וראש מחלקת אבטחת מידע בסמסונג אלקטרוניקס, ורבים נוספים.

אלמוג מודה ללאון
השבוע התקיימה פגישה משותפת של דורון אלמוג - יו"ר ומייסד 'נחלת ערן' ('עלה נגב'), ושלומית גרייבסקי - מנכ"לית 'עלה ירושלים', עם ראש עיריית ירושלים משה לאון. הפגישה עסקה בהתפתחות פעילותה של 'עלה ירושלים' ובתוכניות ההתחדשות שלה לשנים הקרובות. אלמוג הודה לליאון על הירתמותו האישית לעניין ועל העבודה המקצועית והנחושה שעושים הוא וצוותו למען אלו התלויים בחסדי אחרים וכל העשייה עבורם היא ביטוי נעלה לערבות הדדית ואהבת אדם. 

דורון אלמוג ומשה ליאון (צילום: יחצ)
דורון אלמוג ומשה ליאון (צילום: יחצ)

המשקיעות פוגשות את היזמיות 

 נשות קהילת הארגון החברתי-התנדבותי "היזמיות", הפועל לקידום של יזמות נשית והגדלת מספר הנשים במיזמים בתחום ההיי-טק והביו-טק, קיימו אירוע לציון ההשקה של תוכנית "הכרישות" – כשיזמיות מעולות פוגשות משקיעות מצוינות לשיחת השקעה אמיתית. מהות התוכנית לתת ליזמיות נבחרות מקהילת היזמיות להציג את המיזמים שלהם בפני משקיעות מובילות בארץ, ולקבל תובנות אמיתיות, מקצועיות, פתוחות וכנות.

 באירוע השתתפו שלוש יזמיות נבחרות מהקהילה אשר הציגו את המיזמים שלהן: נטע שרייבר מנכ"לית ומייסדת משותפת ב- Safeup – רשת קהילות נשים לביטחון אישי; ורד איסמן, מייסדת ומנכ"לית MusicianPro ; ורחל פרידמן – מייסדת Treat it, אפליקציה למענה מיידי למצוקה רגשית.

 המשקיעות שהשתתפו באירוע הן: רוני רוס - מנכ"לית חברת ההייטק Panorama, פעילה חברתית ויזמת שמכרה בעבר טכנולוגיה לחברת מיקרוסופט וגם ביצעה אקזיט; עדי לבנון-חזן, מנהלת בקרן ההון סיכון 'פלינט קפיטל'; ומור אסיא - מייסדת פלטפורמת iAngels – פלטפורמה המתמחה בהשקעות בסטרטאפים. 

מור אסיא, רוני רוס ועדי לבנון-חזן (צילום: חנה טייב)
מור אסיא, רוני רוס ועדי לבנון-חזן (צילום: חנה טייב)

תפסו ג'וב

>מועצת המנהלים של ארגון הג'וינט העולמי הודיעה על בחירתה של אריאל זוואנג למנכ״לית הבאה של הג׳וינט העולמי. תהליך הבחירה הושלם  כשהבורד בחר את זוואנג, כיום מנכ״לית ארגון Safe Horizon, אחד מארגוני השירותים החברתיים המובילים באמריקה, לתפקיד המנכ״לית הבאה של הארגון  והאישה הראשונה לכהן בתפקיד זה.

זוואנג (57), נולדה בניו יורק למשפחה של רבנים ומחנכים. בעבר כיהנה כמנכ״לית ארגון New York Cares,  ולפני כן במגוון תפקידים בהם במשרד השיכון הפדרלי, בעיריית ניו יורק ובייעוץ למגזר העסקי. היא בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד.

אריאל זוואנג (צילום: ארגון Safe Horizon)
אריאל זוואנג (צילום: ארגון Safe Horizon)

>יפעת רז מונתה לארט דירקטור הראשית של קבוצת קשת. זהו המינוי הראשון של Chief Design Officer בגוף תקשורת ישראלי. רז, מבכירות אנשי הקריאטיב בארץ, היתה אחראית בשנים האחרונות על עיצוב המהלכים המובילים של החברה לרבות המיתוג הויזואלי של קשת כערוץ "12" עם פיצול ערוץ 2 ב 2017 והשקת המותג  N12.

עם מינויה לארט דירקטור הראשית של החברה - Chief Design Officer תהיה אחראית על העיצוב והמיתוג הויזואליים של כלל קבוצת קשת, כולל ערוץ 12, mako ו- Keshet International, ותנהל מקצועית את מערך העיצוב והאנימציה בקשת.

יפעת רז (צילום: עידית שריג)
יפעת רז (צילום: עידית שריג)

המשאב האנושי | דפנה קליינר סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת 'ביטוח ישיר'

דפנה קליינר (צילום: רונית פז)
דפנה קליינר (צילום: רונית פז)

"אין ספק שהמשבר הנוכחי מעמיד אותנו בפני אתגר לא פשוט, הן מבחינת סטנדרט השירות הגבוה לו החברה מחויבת כלפי לקוחותיה והן מבחינת ניהול ההון האנושי. הודות לתשתיות ומהלכים מתקדמים שיצרנו בשנים האחרונות, מתאפשרים לנו כיום גמישות עסקית, יתרון תחרותי ויכולת תגובה מהירה לסביבה המשתנה.

תוך שלושה ימים הצלחנו לארגן את כל העובדים לעבודה מהבית. אנו עושים כל שביכולתנו שלא לפטר או להוציא לחל"ת, תוך מציאת פתרונות יצירתיים וגמישים.  דווקא בתקופה זו חשוב לייצר מול העובדים תחושת מחוברות, שייכות, וודאות ושקיפות. אנו פועלים כל העת להפתיע ולרגש את העובדים ובני משפחותיהם באירועים חווייתים ויוצאי דופן, גם בתקופה זו, והכי חשוב – לראות אותם ולתת להם הרגשה שהם משמעותיים עבורנו".

 אחדות | גלית ברששת, סמנכ"לית השיווק בחברת 'סודקסו'

גלית ברששת (צילום: סודקסו)
גלית ברששת (צילום: סודקסו)

 שניים מבין היסודות החשובים של שיווק טוב הם - אמון ו"מוצר מנצח". העם היושב בציון הוכיח בהיסטוריה הקצרה שלו שהוא ללא ספק "מוצר מנצח" אבל נושא האמון נסדק מאוד במשבר האחרון, עד כדי כך שהוא פוגע ביכולת הפעולה המשותפת שלנו לקידום אינטרסים חיוניים. משבר הקורונה מלמד כי לצד חוסר האמון, מלחמת התרבות בין חלקי החברה הישראלית, מחלחלת עמוקות אפילו בתחום של פיקוח נפש ציבורי. יש לשווק את הפעולות נגד הנגיף כלחימה כוללת ומשותפת של כלל אזרחי ישראל, בלי סגמנטציה או הפרדתה למלחמה מגזרית ולעודד שיח הסברתי חיובי, ולא פחות חשוב, חיזוק המורל והאגו הלאומי שנמצא בשפל היסטורי .