קרן פטריק ולינדה דרהי תרמה לאוניברסיטה העברית 52 מיליון שקלים לטובת איחוד מרכז הקוונטום ומרכז הננו של האוניברסיטה, תחת בניין אחד בקמפוס א. ספרא, שבגבעת רם. מדובר באיחוד שני המרכזים, תחת אכסניה ראויה ומכובדת, בלב הקמפוס, במסגרת שאיפת האוניברסיטה לקדם את תחום ההייטק בירושלים, ישראל, והעולם, ולהמשיך במסורת של יצירת חדשנות.

המענק הנוכחי הוא הגבוה ביותר שנתרם על ידי איש העסקים דרהי לאוניברסיטה העברית, ואחד הגבוהים שניתנו למוסד אקדמי בישראל אי פעם. "האוניברסיטה העברית גאה לקבל את המענק הנדיב מקרן פטריק ולינדה דרהי", מסר נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, "בניין דרהי לחדשנות יאפשר לאוניברסיטה להמשיך ולקדם את המדע אל מעבר לגבולות הידועים לנו היום". קרן פטריק ולינדה דרהי, נוסדה על ידי הזוג בשוויץ בשנת 2014, ופעילותה מוקדשת לקידום פרויקטים של חדשנות טכנולוגית. 

החגיגה של חג'ג'
איש הנדל"ן עידו חג'ג', לא נתן למגפת הקורונה לשבש את חגיגות יום הולדתו. היזם המוכשר שידוע בזכות מסיבות יום ההולדת השמחות והמושקעות שלו, המתקיימות בדרך כלל בחו"ל, עשה אדפטציה קלות ברוח התקופה, צמצם את מספר המוזמנים, ובהרכב של גברים בלבד, המריא יחד עם מוזמניו לבילוי יום ההולדת באי היווני הנחשב מיקונוס. 

עידו חג'ג' (צילום: ניר פקין)
עידו חג'ג' (צילום: ניר פקין)

 אימוץ כלבים הדור הבא

 מותג מזון בעלי החיים 'אורבן צ'ויס' ועמותת "תנו לחיות לחיות" יזמו יחד את פרויקט "בוק לכל כלב". הפרויקט נועד לאפשר לאנשים להתאהב במבט ראשון בכלבים המוצעים לאימוץ ולהקל את תהליכי האימוץ. במסגרתו, כמאה כלבים עברו "מייקאובר" שכולל אילוף בסיסי, טיפוח, ותזונה מותאמת כהכנה לחיים בבית. כל הכלבים השתתפו ביום צילומים מיוחד עם צלם מקצועי ותמונותיהם יפורסמו בקטלוג אלקטרוני חדש באתר של "תנו לחיות לחיות". כך למעשה יתאפשר למתעניינים באימוץ להתרשם מהכלבים מבלי לצאת מהבית.

 ליום הצילומים הגיע מירום שיף - מנכ"ל ביופט, בעלת המותג 'אורבן צ'ויס', אשר נפגש עם יעל ארקין - מנכ"לית עמותת 'תנו לחיות לחיות', ועדכן אותה, כי מלבד תרומה של מאות שקי מזון הפרמיום לעמותה, כל כלב שיאומץ בפרויקט יקבל גם חבילת שי של המותג הכוללת מזון וחטיפים המכילים רכיבים התורמים להפחתת סטרס ומצבי לחץ המאפיינים כלבים בשלבים הראשונים של הכניסה לבית חדש.

יעל ארקין ומירום שיף (צילום: מאיר גור)
יעל ארקין ומירום שיף (צילום: מאיר גור)

קפה לשחקנים
חברת קפה לנדוור - בבעלות משפחת פדרמן, חתמה על הסכם ספונסר עם מכבי תל אביב בכדורסל לעונת 2021. במסגרת השת"פ תשיק החברה ליין מכונות קפה ממותגות מכבי, במהדורה מוגבלת; וכן תקיים פעילות דיגיטל ענפה שתכלול ראיונות עם שחקני הקבוצה, חסויות במשחקים ושיתופי פעולה למען הקהילה. בירכו על השת"פ: אורי פדרמן - מנכ"ל חברת קפה לנדוור, ועדלי מרכוס - מנכ"ל מכבי תל אביב.

אורי פדרמן  (צילום: סיון הור)
אורי פדרמן  (צילום: סיון הור)

פיירברג-איכר חונכת
מרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראייה הוקם לאחרונה בעיר נתניה ובימים אלו פתח את שעריו לרווחת אוכלוסיית העיוורים, לקויי הראיה, ובני משפחותיהם. המרכז הוקם ביוזמת  ראשת העיר נתניה מרים פיירברג-איכר ונחנך במעמד יו"ר האגודה למען העיוור - דוד מרקוביץ'. הפעילויות במרכז מתקיימות בשיתוף מתנדבים תושבי העיר נתניה, ומארגוני מתנדבים נוספים בארץ. 

מרים פיירברג-איכר ודוד מרקוביץ' (צילום: דוברות עיריית נתניה)
מרים פיירברג-איכר ודוד מרקוביץ' (צילום: דוברות עיריית נתניה)

 המשאב האנושי | שרית עולמי, סמנכ"לית משאבי האנוש של Ex Libris

שרית עולמי (צילום: רונן חורש)
שרית עולמי (צילום: רונן חורש)

 לחברות הירושלמיות יש קסם משלהן. המרקם הייחודי של העיר משתקף בכל חדר, כשהעובדת החרדית יושבת לשיחה קולחת עם עמיתה הערבי. סצנת ההיי-טק הירושלמית גם ניצבת בפני קשיים משלה, בראשם אתגרי הגיוס, שאכן מורגשים בחברה שגדלה ומתרחבת כמו Ex Libris. משבר הקורונה הפך במהרה להזדמנות, כשהמעבר לעבודה מרחוק פתח בפנינו שוק רחב. המכשולים שעמדו בפני מועמדים כישרוניים מרחבי הארץ הוסרו וצורת העבודה החדשה אפשרה לנו להתמיד במדיניות הגיוון - המגזרי והגאוגרפי. הצלחנו לעמוד ביעדי גיוס שאפתניים וגילינו שהגמישות החדשה מיטיבה עמנו. בעודנו מייחלים לחזרה מהירה לשגרה ומתגעגעים לשיחות המסדרון, אני בטוחה שהתובנות החדשות יתוו את דרכנו גם אחרי המגפה.

שיח של אחדות | אופיר נוח, סמנכ"ל שיווק, הוט מועדון צרכנות 

אופיר נוח (צילום: פרטי)
אופיר נוח (צילום: פרטי)

בימים בהם כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה בחזיתות שונות, עבודה, משפחה ועוד, צריך לעסוק ולשים במרכז הבמה את המשותף ואת המחוות שאנחנו עושים אחד לשני. במקום לעסוק במפלג נעסוק במאחד. גם במשבר הקורונה, בדומה למשברים שחווינו בעבר, אזרחים רבים נרתמים אחד לטובת השני, כלפי האוכלוסיות שנמצאות בסיכון, העזרה למבודדים ולחולים, תרומות הפלזמה של המחלימים לחולים כדי לסייע גם להם להבריא ועוד. ממחוות אלו של אזרחי ישראל מתקופת הקורונה צריך להפיק קמפיין שירוץ במדיות השונות, ברשתות החברתיות ואותו יקריין אומן מאחוריו יש קונצנזוס. את הסרטון יחתום המשפט – "אחדות שלנו כעם זה החיסון החברתי של כולנו". קמפיין זה יציג לכולנו את פניה היפות של החברה הישראלית וכך נוכל להאיץ שיח של אחדות בין הקבוצות השונות המרכיבות את הפסיפס החברתי של מדינת ישראל.