בכירים מן האקדמיה, מעולם המשפט ואנשי עסקים, התכנסו בתחילת השבוע לאירוע מקוון חגיגי, שקיימה אוניברסיטת בר-אילן לרגל הצטרפותה של קרן מנומדין, למרכז למשפט יהודי ודמוקרטי, אשר ייקרא מעתה "מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי". המרכז פועל במסגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, ועוסק בהגדרתה וזהותה של ישראל "כמדינה יהודית ודמוקרטית", תוך הבנה כי ישנן דרכים לפשר ולגשר על המתח המובנה שבהגדרה זו. 

את הערב פתח נשיא אוניברסיטת בר-אילן - פרופ' אריה צבן, שהודה לנשיא קרן מנומדין - חיים טייב, על שיתוף הפעולה המתהדק עם האוניברסיטה. בין הנוכחים באירוע: יו"ר מועצת הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן - רו"ח שלמה זוהר, דיקן הפקולטה למשפטים - פרופ' אורן פרז, מנכ"לית קרן מנומדין - ד"ר מירב גלילי, ראש מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי - פרופ' שחר ליפשיץ, אנשי העסקים: יהודה לנקרי, אפרים קריאל, יוסף ז'רז'בסקי, רפי אלול ועוד. בין דברי הברכה, הפאנלים וההרצאות, נהנו המשתתפים מהופעה של הזמר קובי אפללו שהודה למארגנים על ההזדמנות. 

שגיא ואדם בדובאי

בעוד משלחות של אנשי עסקים ישראלים יוצאות וחוזרות מדובאי, המיליארדר טדי שגיא הגיע גם הוא ליעד המדובר ועצר לתמונה עם החבר הטוב - הזמר עומר אדם, ואחיו גל אדם, בלובי המפואר של מלון היוקרה Waldorf Astoria Dubai Palm.

עומר אדם, טדי שגיא וגל אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עומר אדם, טדי שגיא וגל אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שחם מתרגש בבית הנשיא
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הזניק בשני את ק"מ הריצה האחרון של מרוץ "גמאני רצה" לציון חודש המודעות לסרטן השד. הנשיא הזניק את הרצות, נשים חולות ומחלימות מסרטן השד, לריצת הסיכום של קמפיין המודעות לסרטן השד - "מקיפים את כדור הארץ בריצה". המשתתפות יצאו לריצה חגיגית משערי בית הנשיא עם חולצות ורודות על מנת להודות לאלפי הישראלים שנרתמו ורצו במהלך החודש להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של המחלה. בית ההשקעות אלטשולר-שחם העניק, זו שנה שניה את החסות הראשית,  לקבוצות 'גמאני רצה', ומלווה את אימוני הנשים הרצות המתמודדות עם המחלה לכל אורך הדרך. קלמן שחם - מייסד ובעלים משותף בבית ההשקעות סיפר: "זהו אחד הימים היותר מרגשים שחוויתי. מבית נשיא המדינה ובמעמדו הזנקנו את הק"מ האחרון מתוך 40,075 ק"מ - היקפו של כדור הארץ. "גמאני רצה" הוא מיזם חשוב ומרגש, שאנחנו תומכים וגאים בו מכל הלב."

ראובן (רובי) ריבלין וקלמן שחם (צילום: חיים צח לע''מ)
ראובן (רובי) ריבלין וקלמן שחם (צילום: חיים צח לע''מ)

טיפות של שלום
שר החקלאות, אלון שוסטר ומשלחת מטעם משרד החקלאות ביקרו בשלישי בבוקר במפעל נטפים בקיבוץ מגל. הביקור כלל פגישת עבודה עם מנכ"ל ונשיא נטפים העולמית - גבי מיודובניק, וחברי הנהלת 'נטפים ישראל'. מיודובניק סקר בפני השר את פתרונות ההשקיה והחקלאות המדייקת שפיתחה נטפים בשנים האחרונות. במפגש דנו גם בהזדמנויות העסקיות החדשות שנפתחו בפני החברה בעקבות הסכמי הנורמליזציה האחרונים שקידמה הממשלה עם איחוד האמירויות ובחריין.

אלון שוסטר וגבי מיודובניק (צילום: דרור סיתהכול)
אלון שוסטר וגבי מיודובניק (צילום: דרור סיתהכול)

נקסט מציגים

באתר האופנה הבריטי NEXT הנחשב למוביל בבריטניה וחביב על הקהל הישראלי מציינים בימים אלה עשור של  פעילות בארץ הקודש. שונטל בנילי מנהל יחסי הציבור הבינלאומיים של המותג ואליס גרגורי מנהל הסושיאל לא נכנעו למגבלות הקורונה ועלו בזום לתצוגת האופנה מקוונת של קולקציית הסתיו חורף 2020-2021 שהובילו משפחות ישראליות של ידוענים. 

צילום ארכיון שונטל בנילי ואליס גרגורי (צילום: רפי דלויה)
צילום ארכיון שונטל בנילי ואליס גרגורי (צילום: רפי דלויה)

שיח של אחדות | טל שגיא סמנכ״ל שיווק מיה תעשיות מזון

טל שגיא (צילום: אבי כהן)
טל שגיא (צילום: אבי כהן)

"התקופה הקשה וההזויה שנכפתה על כולנו, ערערה וזעזעה את שגרת החיים, אך לא פחות מכך חשפה את השבריריות של ״האחדות בעם״ והערבות ההדדית בין כל אזרחי המדינה שמהווה את הבסיס לחיים משותפים בארצנו האהובה. הייתי ממליץ למקבלי ההחלטות להגיע לסיור במפעלי מיה במישור אדומים וללמוד כיצד יכולים לעבוד כתף אל כתף ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, ימנים ושמאלניים. יש לנו דעות שונות ואמונות שונות, אך מעל הכל יש הבנה כי כולנו בסירה אחת - חותרים למען מטרה משותפת הגדולה מכולנו".

המשאב האנושי | לימור שאקו, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת ישראכרט

לימור שאקו (צילום: מיכה לובטון)
לימור שאקו (צילום: מיכה לובטון)

"כחברה פיננסית שפועלת תחת הנחיות ומגבלות של מפעל חיוני, על כתפינו רובץ חלק גדול באחריות להמשך פעילותו של המשק בישראל, והאתגר שלנו היה להפוך באפס זמן, לחברה שיודעת להתאים עצמה במהירות למציאות המשתנה. בתחילת אירוע הקורונה קיבלנו החלטה להמשיך בתקשורת שקופה ומלאה מול העובדים מתוך הבנה ששקיפות היא התגובה הנכונה ביותר לחוסר הוודאות הגדול הקיים. דאגנו להוציא תקשורים שוטפים לכלל האוכלוסיות, המתארים את המצב המתפתח – ברמה הלאומית, ברמה העסקית, ברמה הארגונית ומבחינת אירועי חשיפה וחולים מאומתים. 

הכנו ערכות לעבודה מהבית לעובדים הנמצאים באוכלוסיות סיכון ולעובדים שמתגוררים ב"ערים אדומות". ערוץ נוסף של פעולת משאבי אנוש התמקד בשדרת הניהולית של הקבוצה, מתוך הבנה שחוליית המנהלים היא קריטית לצליחת המשבר, וכי המנהלים עצמם מתמודדים בכמה חזיתות במקביל. לצורך כך בנינו מעטפת תומכת למנהלים תוך הקניית כלים מקצועיים ורגשיים לניהול מרחוק, שינוי תפיסות עבודה וניהול במציאות החדשה ואף יצרנו ערוץ לליווי ולתמיכה שוטפת במנהלים. אלה הפכו לשופר ארגוני וחיזקו בקרב העובדים את תחושת הוודאות, השייכות והחוסן הארגוני שלנו. לכל עובד אשר נכנס לבידוד שלחנו חבילות "בידוד" ייעודיות שתמתיק את זמנם ותסייע להם להעביר את הבידוד בנוחות".