בארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית  IAC , ערכו בראשון את ערב הגאלה השנתי – לראשונה, באופן מקוון. באירוע צפו מאות מתומכי הארגון, מכל רחבי ארצות הברית, ביניהם יו״ר הארגון, ובעלי חברת 'שיכון ובינוי' - נתי סיידוף, יחד עם רעייתו דבי. אחת ממטרות הערב הייתה לסייע לעסקים ישראליים שנפגעו ממשבר הקורונה, ולכן מרבית ההוצאות הקשורות לגאלה נעשו בישראל - אם בהעסקת בעלי מקצוע בישראל בתחום ההפקה והאומנות, ואם בקניית מוצרי מזון מעסקים ישראלים קטנים שהוטסו לארה״ב, נארזו בחבילות, ונשלחו לכל משתתפי הערב. כחלק מהחלטה של הארגון לתמוך באמנים ישראלים ובתרבות הישראלית הוזמנו להופיע: עדן אלנה, מירי מסיקה, ליאור סושרד, מיקה משה, להקת שלוה, ואבי סינגולדה. 

האסטרונאוט של חבר הנאמנים

 נשיא המדינה רובי ריבלין וקרן רמון, בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, הכריזו בשני כי איתן סטיבה (62), טייס קרב בעברו, ואחד מאנשי העסקים הישראלים המצליחים ביותר, יטוס לחלל בסוף שנת 2021 למשימה מדעית בתחנת החלל הבינלאומית. סטיבה יעבור בחודשים הקרובים אימונים והכשרות בארה"ב, גרמניה ורוסיה, והשיגור צפוי להיות מפלורידה.

אלא שזהו לא האתגר היחיד של סטיבה בתקופה הקרובה. לאחרונה, הוא נבחר יחד עם אנשי עסקים, פוליטיקאים, בכירים בתעשייה והשנה - גם ספורטאים לכהן בחבר הנאמנים הישראלי של האוניברסיטה העברית בירושלים. לפני כשנה וחצי העניק נשיא האוניברסיטה העברית - פרופ' אשר כהן, לסטיבה, תואר עמית כבוד במסגרת אירועי חבר הנאמנים, על מעורבותו ותרומתו לפיתוח כלכלת יבשת אפריקה, על פעילותו בחברת LR שביצעה פרויקטים רבים באפריקה.

אשר כהן ואיתן סטיבה  (צילום: ברונו שרביט,האוניברסיטה העברית בירושלים)
אשר כהן ואיתן סטיבה  (צילום: ברונו שרביט,האוניברסיטה העברית בירושלים)

הוקרה לפוטרמן

 ארגון 'ידידי עלם ארה"ב', התומך בעמותה למען נוער בסיכון בישראל (עלם),  קיים לפנות בוקר שעון ישראל, את אירוע הגאלה המסורתי השנתי - ELEM Ray Of Hope  . ברוח מגבלות הקורונה האירוע התקיים השנה במתכונת מקוונת מיוחדת. על ההנחיה הופקד השחקן המוערך, זוכה פרס אופיר, תומר קאפון ("פאודה", "בשבילה גיבורים עפים", "The Boys" של אמאזון). במסגרת האירוע הוענקו אותות הוקרה והערכה ליזם החינוך - אלון פוטרמן - מנכ"ל תלמ"א, התוכנית הלאומית למצוינות באנגלית, על פעילותו פורצת הדרך בתחום החינוך לאנגלית, ומסירותו לאורך השנים לקידום מצוינות ושוויון בחינוך בישראל באמצעות קידום הוראת האנגלית בקרב ילדי הפריפריה, והאוכלוסייה החרדית. אותות הוקרה נוספים הוענקו למפיקה האמריקנית סוזן סולץ - פעילה חברתית למען זכויות הילד; ולזוכת האמי, יוצרת הסדרה Crazy Ex-Girlfriend, השחקנית והמפיקה רייצ'ל בלום.

באירוע נטלו חלק ראשי עלם ארה"ב: מייסדת עלם - אן ביאלקין, ונשיאת עלם ארה"ב - לנור רובן. כמו כן השתתפו חברי הנהלת העמותה בישראל: נאוה ברק - נשיאת העמותה, וענבל דור-קרבל, מנכ"לית העמותה. אל השידור הצטרפו שותפים ותומכי העמותה מכל העולם.

אלון פוטרמן ונאוה ברק (צילום: עידו מהצרי)
אלון פוטרמן ונאוה ברק (צילום: עידו מהצרי)

הפיתוח העסקי של רונה אנג'ל
דירקטוריון חברת  'מליסרון' אישר  השבוע את הארכת כהונתה של יו״ר הדירקטוריון  ליאורה עופר, לתקופה נוספת, ואת הצטרפותה של סגי איתן  לדירקטוריון החברה. בנוסף אושר כי רונה אנג׳ל - בתה של ליאורה עופר, אשר מכהנת גם בשנתיים האחרונות כדירקטורית בחברת 'עופר השקעות' - בעלת השליטה במליסרון, ומובילה שם את תחום הפיתוח העסקי, תמונה לתפקיד מנהלת הצמיחה והאסטרטגיה של מליסרון. בתפקידה, אנג'ל תהיה אמונה על ריכוז תהליכי עדכון החזון ומנועי הצמיחה של החברה לטווח ארוך מול מנכ"ל החברה.  כמו כן, יכלול תפקידה סיוע למנכ"ל החברה בביסוס תשתיות ניהולית בחברה, על מנת להכין אותה לאתגרים וההזדמנויות העתידיים, לצד ביסוס תהליכים בעולמות החדשנות והאחריות התאגידית. 

רונה אנג'ל (צילום: יח''צ מליסרון)
רונה אנג'ל (צילום: יח''צ מליסרון)

על הסט עם פאדי מוסטפא

 לכבוד קמפיין חדש של חברת LG למסכי טלוויזיה, נפגשו על סט הצילומים השותפים העסקיים מקבוצת ח.י. ומ-LG . סמנכ"ל שיווק LG ישראל - גיא בן יהודה; מנכ"ל ח.י אלקטרוניקה מקבוצת ח.י. - גיא דה פיצ'וטו; וסמנכ"ל מותג LG ואסטרטגיה בקבוצת ח.י. - שלומי ברוך, הגיעו לראות את השחקן והקומיקאי שלום מיכאלשווילי, המככב בקמפיין בדמותו של פאדי מוסטפא מתוך התוכנית "בובה של לילה" בערוץ הספורט.

גיא בן יהודה, גיא דה פיצ'וטו, שלום מיכאלשווילי ושלומי ברוך (צילום: דניאל אדרי)
גיא בן יהודה, גיא דה פיצ'וטו, שלום מיכאלשווילי ושלומי ברוך (צילום: דניאל אדרי)

שלך לחג שמח
מועדון הצרכנות "שלך", בהובלת המנכ"לית הילה קניסטר-בר-דויד, החליט להרים את הכפפה ולאגד את כוכבי הילדים הכי גדולים בארץ: מיכל הקטנה, יובל המבולבל, מיקי מוכתר, משה דץ, הדוד חיים, ומני ממטרה, כולם במקום אחד, לקייטנת אונליין בעלות של 10 שקלים בלבד, לכל 8 ימי החנוכה. המופעים של הכוכבים יועברו אונליין לעשרות אלפי חברי המועדון.

הילה קניסטר- בר דוד ומיקי מוכתר  (צילום: מורג ביטון)
הילה קניסטר- בר דוד ומיקי מוכתר  (צילום: מורג ביטון)

שיח של אחדות | שלומית לזרוביץ- מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של רשת סטודיו קרמיקה

שלומית לזרוביץ (צילום: ירדן עדי)
שלומית לזרוביץ (צילום: ירדן עדי)

"בתקופה המאתגרת שבה אנחנו חיים, גם המגזר העסקי מחויב להירתם להבראת החברה בישראל-  החל מהקונגלומרטים הגדולים ועד לחברות הקטנות - כל עסק בדרכו ובמסגרת יכולותיו. אחת הדרכים לקדם אופרטיבית את הנושא היא לקבוע מנגנון של  "מעשר מלאים" במסגרתו כל חברה (בהתייחס לתחום התמחותה) תפריש אחוז מסוים מהמלאי שבמחסנים לטובת פעילויות צדקה ותרומה לפרויקטים חברתיים וקהילתיים. בחברות שאינן מתעסקות במלאים אפשר לחילופין לקבוע "מעשר כספים"- אז יופרש אחוז מסוים מהכנסות החברה לטובת מימון פרויקטים או לחילופין יועבר לתמיכה בעמותות וארגונים חברתיים.

ההבראה של החברה הישראלית צריכה להיעשות כאן ועכשיו והיא דורשת הירתמות, עבודה קשה וסולידריות מצד כולנו. כשאנחנו בעיצומו של משבר כלכלי שלצערנו רק מקצין ומעמיק את השסע, מחובתנו לתת יד ולגלות אמפטיה לקהלים שונים, גם אלה שאינם נמנים באופן מסורתי כחלק מציבור הלקוחות. זאת הדרך האקטואלית ביותר לחולל שינוי וליצור אינטראקציה וחיבור בין קהלים".