1.מזל טוב לאיש העסקים טדי שגיא שחגג השבוע את יום הולדתו ה-49. בצל מגפת הקורונה, נאלץ שגיא, שנהג לחגוג את ימי ההולדת שלו במסיבות נוצצות ושמחות במיוחד, לחגוג בצנעה בחיק משפחתו בקפריסין. מי ששלח ברכה מצולמת חמודה במיוחד היה פריצת הקורונה – הילד דקל וקנין. 

טדי שגיא  (צילום: יונתן בלום)
טדי שגיא (צילום: יונתן בלום)

2. רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר ושותפה מנהלת ב-Team8 Fintech מצטרפת לוועדת ההשקעות של מיזם "מדינה למופת" שהקימו בכירים מן העולם העסקי ותנועת אור. רוסק-עמינח מביאה עימה מומחיות בתחום הפינטק ותסייע לחברי הוועדה לבחור את החברות שישקיעו בהן.

מיזם 'מדינה למופת' שם לו למטרה להוביל את המשק הישראלי לצמיחה ושגשוג מתוך משבר הקורונה. התכנית כוללת הזנקת כלל תחומי החיים החשובים ביותר, שבהם פגע  המשבר, ביניהם, תעסוקה, תעשייה, בריאות תיירות, באמצעות התווית כיוונים חדשים, וקידום יוזמות שיובילו לשם. בימים אלו מחפשים ב"מדינה למופת" את היזמיות והיזמים שיוכלו לשנות את עתיד שוק התעסוקה בישראל ולחזק את החוסן הכלכלי–תעסוקתי של אזרחי המדינה.

היזמים שייבחרו על ידי ועדת ההשקעות של המיזם, יקבלו חבילה הכוללת: ליווי אישי עם אנשי מפתח מהבכירים במשק בוועדת השקעות; השקעה של עד 250 אלף דולר; חיבורים וליווי אישי של משקיעים ובכירים מהעולם העסקי והחברתי; סיוע וליווי בישום בשטח וביצירת Beta sites בישראל, כולל חיבורים לרשויות מקומיות, סיוע בקידום מדיניות וחיבור לקהלי יעד או לקוחות. בין חברי הצוות הנוספים המובילים את המיזם ניתן למנות את: מייקל אייזנברג, דניאל שרייבר, עדי סופר-תאני, רוני פלמר, אליאור בר, ישראל דנציגר, פרופ' דן אריאלי, פרופ' גילה קורץ, ד"ר דנה הלר ועוד.

רקפת רוסק-עמינח (צילום: רון קדמי)
רקפת רוסק-עמינח (צילום: רון קדמי)

3. באקט של ערבות הדדית ודאגה לרווחת העובדים, הביאה חברת 'ביטוח ישיר' אל בנייני החברה, את שוק מחנה יהודה. המתחם שהוקם כלל מגוון של דוכנים, שהביאו אל העיר פתח-תקווה את הקסם הירושלמי המפורסם. מאות עובדי 'ביטוח ישיר', בניהם המנכ״ל קובי הבר, נהנו מחוויה קולינרית ומאווירת השמחה שמאפיינת את השוק, אשר בימים אלו נחשבת כיוצאת דופן.

4. בארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית  IAC , ערכו בראשון האחרון את ערב הגאלה השנתי – לראשונה, באופן מקוון. באירוע צפו מאות מתומכי הארגון, מכל רחבי ארצות הברית, ביניהם יו״ר הארגון, ובעלי חברת 'שיכון ובינוי' - נתי סיידוף, יחד עם רעייתו דבי. אחת ממטרות הערב הייתה לסייע לעסקים ישראליים שנפגעו ממשבר הקורונה, ולכן מרבית ההוצאות הקשורות לגאלה נעשו בישראל - אם בהעסקת בעלי מקצוע בישראל בתחום ההפקה והאומנות, ואם בקניית מוצרי מזון מעסקים ישראלים קטנים שהוטסו לארה״ב, נארזו בחבילות, ונשלחו לכל משתתפי הערב. כחלק מההחלטה של הארגון לתמוך באמנים ישראלים ובתרבות הישראלית הוזמנו להופיע: עדן אלנה, מירי מסיקה, ליאור סושרד, מיקה משה, להקת שלוה, ואבי סינגולדה. 

דבי ונתי סיידוף  (צילום: לינדה קסיאן)
דבי ונתי סיידוף  (צילום: לינדה קסיאן)

5. איל וולדמן - מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, מסיים את תפקידו בחברה, וממשיך לאתגר הבא. בסוף השבוע שעבר היה יום עבודתו האחרון של וולדמן בחברה שהקים, והביא לרכישתה על ידי ענקית הטק 'אנבידיה' עבור 6.9 מיליארד דולר. עובדי החברה החליטו שגם הקורונה לא תמנע מהם להעניק לוולדמן את הכבוד הראוי לו עם עזיבתו את החברה, וערכו לו מסיבת הפתעה בביתו. האירוע כולו שודר 'אונליין' ל- 3000 עובדי החברה בישראל וברחבי העולם. וולדמן נכנס לביתו והופתע לגלות את בני משפחתו, ומאחוריהם מסך ענק עם פניהם של עובדי החברה מסביב לגלובוס. בזה אחר זה עלו נציגי העובדים לברכו ולהודות לו.

באמנותי: מרינה מקסימיליאן הפציעה בסלון ביתו של וולדמן ושרה לו לייב את "הללויה" של לאונרד כהן, בעברית, אנגלית וערבית – במטרה לסמל את העשייה של וולדמן בחיבור בין העמים הישראלי והפלסטיני (לאחרונה הצליח וולדמן לרתום את 'אנבידיה' למאמץ הזה והחברה הרוכשת הכריזה כי תעסיק כ-100 עובדים פלסטינים בצורה ישירה – ברמאללה, שכם, רוואבי, ובהמשך גם בעזה). הפתעה נוספת היתה בלון צפלין ענק שהמריא משדרות רוטשילד בתל אביב וריחף עד למרפסת ביתו של וולדמן עם הסלוגן  WE EW. את המשך השבוע בילה וולדמן בנסיעת עסקים בדובאי. 

איל וולדמן מארינה מאקסימיליאן (צילום: באדיבות אנבידיה)
איל וולדמן מארינה מאקסימיליאן (צילום: באדיבות אנבידיה)

6. שלומי פוגל - יו"ר 'כרמל-אגרקסקו' השתתף בשבת באירוע בדובאי שבו הוצגו, לראשונה, פירות וירקות מעוטרים בדגל ישראל, במסגרת אירוע רשמי שנערך בשוק "פרש מרקט" ("FRESH MARKET") באזור ראס אל חור.  האירוע נערך במרכז הקמעונאי המרכזי של דובאי המהווה מרכז סחר אזורי, שבו נמכרים מדי יום אלפי טונות של תוצרת מקומית ומיובאת. שיתוף הפעולה הרשמי בין ישראל ודובאי יאפשר לחקלאים מישראל לשווק ישירות את תוצרתם לאיחוד האמירויות,  ולאיחוד האמירויות להרחיב את מקורות התוצרת החקלאית המיובאת.

 האירוע שבו הוצגה התוצרת הישראלית בדובאי, נערך בהשתתפות פוגל, יואב שור -מנכ"ל כרמל-אגרקסקו ובכירים מאיחוד האמירויות ובכללם  סולטן אחמד בין סוליים - יו"ר ומנכ"ל DP World; אסה עבדול רחמן אל האשמי - ראש לשכת אבטחת המזון בלשכת ראש הממשלה; מוחמד אל דהאני - מנהל תחום פיתוח חקלאות ובריאות במשרד לשינוי אקלים וסביבה (MOCCAE); עאדל סייד אל האשמי - מנהל אזור דובאי ב- MOCCAE; מוחמד אל מועלם - מנכ"ל DP WORLD באיחוד האמירויות; אחמד מחבוב מוסאביח - מנכ"ל מכס דובאי; וח'אליד מוחמד שריף אל עוואדי - מנכ"ל מגזר הבריאות, הבטיחות והסביבה בעיריית דובאי.

 

סולטן אחמד בין סוליים ושלומי פוגל  (צילום: DP WORLD)
סולטן אחמד בין סוליים ושלומי פוגל  (צילום: DP WORLD)

  7. דירקטוריון חברת  'מליסרון' אישר  השבוע את הארכת כהונתה של יו״ר הדירקטוריון  ליאורה עופר, לתקופה נוספת, ואת הצטרפותה של סגי איתן  לדירקטוריון החברה. בנוסף אושר כי רונה אנג׳ל - בתה של ליאורה עופר, אשר מכהנת גם בשנתיים האחרונות כדירקטורית בחברת 'עופר השקעות' - בעלת השליטה במליסרון, ומובילה שם את תחום הפיתוח העסקי, תמונה לתפקיד מנהלת הצמיחה והאסטרטגיה של מליסרון. בתפקידה, אנג'ל תהיה אמונה על ריכוז תהליכי עדכון החזון ומנועי הצמיחה של החברה לטווח ארוך מול מנכ"ל החברה.  כמו כן, יכלול תפקידה סיוע למנכ"ל החברה בביסוס תשתיות ניהולית בחברה, על מנת להכין אותה לאתגרים וההזדמנויות העתידיים, לצד ביסוס תהליכים בעולמות החדשנות והאחריות התאגידית. 

רונה אנג'ל (צילום: יח''צ מליסרון)
רונה אנג'ל (צילום: יח''צ מליסרון)

8. סמסו מזל טוב ובשעה טובה לאיש העסקים דניאל מיכאלי - בנם של אירמה ואבי מיכאלי, שהתארס השבוע לבחירת ליבו אליס בלנק, בעלת אתר האופנה לילדים The Lil’s . השניים הכירו לפני כשנתיים וברוח התקופה התארסו בסלון ביתם. 

אליס בלנק ודניאל מיכאלי (צילום: צילום פרטי)
אליס בלנק ודניאל מיכאלי (צילום: צילום פרטי)