חברת הענק מיקרוסופט משיקה בהרצליה קמפוס חדשני, ירוק ונגיש – בניין בר קיימא עם הדירוג הסביבתי הגבוה ביותר בישראל. החברה פועלת בישראל באמצעות שני גופים: 'מיקרוסופט ישראל' - בהנהלת רונית אטד, ו'מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח' - בהנהלת מיכל ברוורמן-בלומנשטיק. במהלך השבועות הקרובים - בהדרגה ובהתאם להנחיות - יעברו אלפי עובדי שני הגופים המקומיים לקמפוס החדש בהרצליה, שהוקם בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. בקמפוס החדש יתאחדו לראשונה תחת קורת גג אחת מרכז המחקר והפיתוח, וגוף המכירות שישב עד כה ברעננה. מדובר בהשקעה משמעותית של מיקרוסופט העולמית בישראל ובהבעת אמון של החברה בטאלנט הישראלי, תוך מחויבות אסטרטגית ארוכת טווח לשוק המקומי.

בניין המשרדים הוא הראשון בישראל שזוכה לתקן LEED V4 GOLD פנים וחוץ - דירוג בינלאומי להסמכת מבנים כברי-קיימא וסביבתיים. הקמפוס יכלול, בין היתר, מרכז חדשנות להדגמת טכנולוגיות החברה למבקרים, מרכז למפגשי לקוחות ומעבדות מתקדמות לאנשי הפיתוח. בקמפוס יופעל גם הגראג', פרויקט שבמרכזו מעבדת חדשנות שמעודדת יצירתיות בתחומים של אבטחת מידע, מציאות רבודה ובינה מלאכותית. M12 - קרן ההשקעות הבינלאומית של מיקרוסופט, תמוקם אף היא בקמפוס.

 הקמפוס החדש תוכנן על ידי "ישר אדריכלים" ונבנה על ידי "תדהר". פנים הבניין עוצב על ידי ורד גינדי אדריכלים ועמי שמלצמן. יצירות האמנות במתחם נרכשו מאמנים ישראלים על ידי גלריית גורדון שניהלה את האוצרות, ובמקום הוצב גם מיצג ייחודי של המעצב רון ארד. 


ורבין מוציא לאור
הח"כית לשעבר איילת נחמיאס-ורבין שיתפה פוסט אישי וגאה במיוחד לכבוד ספר שהוציא בעלה עברי, מנכ"ל Good vision מקבוצת פאהן קנה: "אני לא יודעת איך לחלוק את ההתרגשות הזאת איתכם, מבלי שהלב שלי יקפוץ החוצה. הספר של עברי יצא היום בלונדון בהוצאת ספרי הניהול החשובה בעולם, ההוצאה שבה פרסם אלברט איינשטיין את ספריו. במשך שנתיים וחצי, תחת רצינות שמאפיינת רק איש כמוהו, הוא ישב וכתב. בלילות, בשבתות, בשעות שאחרים לא היו עושים בהן כלום, הוא ישב וכתב.

האיש שיש לו מניות יסוד באחריות תאגידית בישראל, ניתח ואסף מקרי מבחן מחו"ל, שם את ישראל על המפה עם מקרי מבחן ייחודיים לנו, וכתב ספר חדש. הוא מחבר בין המהפכה הדיגיטלית למהפכת הקיימות, וכיצד נהפכה אחריות תאגידית - גם בעידן הקורונה - מעניין רומנטי למשוגעים לדבר, לכלי ניהולי אנליטי ומחויב המציאות. כשהתחילה הקורונה וכולנו היינו בתחושה שהקרקע נשמטת לנו תחת הרגליים, שיגרתי אותו למשרד ואמרתי לו "עכשיו תורי". עכשיו תורי להיות משענת וגב וכתף. כי ככה זה אצלנו - שווים כל אחד בנפרד, אבל שווים הרבה יותר יחד. זה בעצם היה ככה מהיום הראשון שלנו, ועברנו לא מעט בדרך המטלטלת והייחודית לנו. הוא יצא למשרד לשמור על החזית, ובסגר הראשון סיים את עריכת הספר. כל שלב היה מרגש - פרק אחר פרק נערכו והושלמו, הממליצים המכובדים של הספר נעתרו ושמחו, עוד עמוד ועוד דף, והנה תינוק חדש בא לעולם. התינוק המרשים הזה כולו של עברי, למרות שהוא מוקדש לילדינו האהובים ולי, למרות שכתבתי בו פרק על ממשל תאגידי, הוא כולו של האיש שלי. אז היום הוא יצא בלונדון ובסוף החודש יגיע לישראל, ומה אומר לכם 5555555, זה יום מיוחד כאן בבית, מאוד".

עברי ורבין (צילום: זיו קורן)
עברי ורבין (צילום: זיו קורן)

FIDF  מדברים מהשטח

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) משיק סדרת אירועים מקוונים הנקראת "מאחורי הכותרות" (“Behind the Headlines”), הכוללת מפגשים עם אנשים משפיעים בחברה הישראלית במגוון תחומים: צבא וביטחון, בריאות, יחסי חוץ ועוד. המפגשים נועדו להעניק לתומכי הארגון בארה"ב ובפנמה קשר בלתי אמצעי לנעשה בישראל ומבט על השפעתו של צה"ל על כלל היבטי החברה הישראלית ואזרחיה.

 בין המשתתפים בפרויקט: ד"ר מיכאל הלברטל - מנהל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה וסא"ל אריאל פורר - ראש ענף חדשנות בחיל הרפואה שייפגשו לשיחה על מחלקת הקורונה של צה"ל בבית החולים; דיוויד פרידמן - שגריר ארצות הברית בישראל שידבר על הסכמי השלום ההיסטוריים שנחתמו בין ישראל למדינות ערב בחודשים האחרונים ויחלוק סיפורים מתהליך המשא ומתן מול איחוד האמירויות; אל"ם יובל משה - מפקד ההנדסה בפיקוד המרכז שיספר על גילוי מנהרות טרור מרצועת עזה; סא"ל יונתן קונריקוס - דובר צה"ל לתקשורת הזרה שיספר על הסיקור המוטה נגד ישראל בתקשורת הבינלאומית והאלוף נדב פדן - ראש אגף התקשוב לשעבר בהרצאה בנושא לוחמת סייבר והמימד החדש במלחמה המודרנית.

 "לא מעט מתומכי הארגון בכל רחבי ארה"ב עוקבים מדי יום אחר החדשות והנעשה במדינת ישראל", אומר סטיבן וויל, מנכ"ל FIDF, "רצינו לספק להם גישה ייחודית ומעמיקה אל כל אותם הבכירים המשפיעים על התהליכים מאחורי הקלעים ויכולים לספר ממקור ראשון על המדיניות ותהליכי קבלת ההחלטות המשפיעות על כל אחד ואחת מתושבי ישראל"

סטיבן וויל (צילום: Mint Media)
סטיבן וויל (צילום: Mint Media)

פאר מגייסת שומרות

לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים יוצאת נעמ"ת בקמפיין חדש: שורה ארוכה של מובילות דעה מפרסמות סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם במסגרת הקמפיין שנקרא: "שומרת אחותי". יו"ר נעמת, חגית פאר, טוענת שבחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז פרוץ משבר הקורונה, ישנה עלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום של הארגונים השונים לדיווח אל אלימות במשפחה. הרוב המוחלט של הפניות נוגע לאלימות כלפי נשים, כאשר לעיתים האלימות מופנית גם כלפי ילדים. לדבריה, הלחצים הנפשיים והכלכליים שהביאה עמה הקורונה הפכו את חייהן של מאות אלפי נשים בישראל לסיוט מתמשך, נשים שחלקן סבל מאלימות עוד לפני הקורונה ושכעת בתיהן הפכו לבתי כלא של ממש, קל וחומר בתקופות הסגר. "אני רוצה להודות מקרב לב לכל אחת מהמשתתפות אשר כולן התגייסו לקמפיין העלאת המודעות בהתנדבות. המסר שלנו לציבור הישראלי הוא לא להשאיר לבד את אותן נשים – אם נתקלתם בסיטואציה שמטרידה את מנוחתכם ואם ישנו ספק כלשהו – הרי שאין ספק", מסכמת פאר.  

חגית פאר  (צילום: ג'ון פרץ)
חגית פאר (צילום: ג'ון פרץ)

הגשר ליצירה קולנועית

דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת בית הספר 'סם שפיגל' ליצירה קולנועית, וזיו נווה - מנכ"לית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, יזמו את פרויקט "סיפורים מהבידוד". הפרויקט יצא לדרך עם תחילת משבר הקורונה, במטרה לעודד סטודנטים ובוגרים של סם שפיגל, לכתוב תסריטים שיביאו אל המסך סיפורים העוסקים במציאות המורכבת בעולם כיום. לאחרונה הוכרזו הזוכים במיזם : התסריט "הקורוענא של שורה ביילא" מאת רינה קרפול , זכה במענק הפקה בסך 130,000 ₪; התסריט "המספרים המרוכבים" והסטודנט עומר שטרנברג, זכה במלגת הפקה לסרט גמר, בסך 17,000 ₪

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אילן בשור)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אילן בשור)

המשאב האנושי | הילה מנוח, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת DSPG

הילה מנוח (צילום: אדוה אילנד)
הילה מנוח (צילום: אדוה אילנד)

 "הקורונה, תקופת הסגר והעבודה מהבית בתנאי משבר עולמי וחוסר וודאות גדולה, מייצרים אתגרים ששוק העבודה לא פגש בעבר. כמו ארגונים אחרים, גם אנחנו ב-DSPG פגשנו מורכבויות של מעבר לעבודה מרחוק, אתגרי עבודה היברידית, לחץ ושחיקה של אנשי צוות לצד דאגות של שמירה על ביטחון ובריאות האנשים הן בבית והן במשרדי החברה. בעבודה משותפת עם ההנהלה והעובדים הצלחנו למצוא מענה לטובת העובדים והחברה באמצעות שיטות יצירתיות שפיתחנו.

כחברה אנחנו מנסים לסייע בכמה צורות ואופנים עם האתגרים הרגשיים בעבודה מהבית בתנאים מורכבים אלו. לצורך כך פיתחנו מספר שיטות עבודה חדשות ביניהן: הטמעת רוטינות של מפגשי צוות תכופים שמטרתם ונטילציה ושיתוף; פעילויות ב'זום' שמטרתן אוורור/העשרה והפוגה לעובדים וגם לבני משפחותיהם; מתן מענה רגשי נקודתי למי שחש במצוקה אישית; בקשה ממנהלי הצוותים לתשומת לב אישית למצב כל אחד מחברי הצוות ומתן כלים למנהלים כדי לדעת כיצד יש להתמודד עם קשיים שעולים. 

אנחנו יודעים שאנחנו בדרך הנכונה כשאנחנו שומעים מאנשים במפגשי פידבק/שולחן עגול עם המנכ"ל כשהם מציינים את התנהלות החברה בתקופה זו כעדות לחוסן ארגוני. למרות הסגר ומשבר הקורונה, תוכניות הגיוס שלנו לא הושפעו אלא אף ייצרו הזדמנויות מעניינות לגיוס טאלנטים שבעבר היו פחות פתוחים להצעות. אנחנו בתנופת גיוס בסניף בהרצליה ובשלוחה החדשה שפתחנו בצפון בפארק ההי-טק בר לב כחלק מפרויקט של השקעה בפריפריה".