קרן פטריק ולינה דרהי תרמה תרומה בסך 20 מיליון שקל לשיפוץ ושיקום בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי שבתל אביב. את סכום התרומה של קרן דרהי תשווה עיריית תל אביב יפו בהשקעה של סכום זהה. תרומת קרן דרהי היא אחת התרומות המרכזיות המאפשרות את השלמת תהליך החזרתו של בית הכנסת הישן להיות מרכז עירוני - מוקד דתי, קהילתי ותיירותי מרכזי בתל אביב.

האדריכל אורי פדן, המתמחה בשימור מבנים היסטוריים, יוביל את חידוש הפרויקט. השיפוץ צפוי להתחיל בעוד כשנה וחצי ולהיפתח מחדש לקהל ב-2025. הפרויקט ישיב למבנה את המראה המקורי משנות ה-20 של המאה שעברה. במסגרת השיפוץ המתוכנן, כיפת הסלע המעטרת את ראש בית הכנסת תיחשף, שלוש מארבע הקולונדות המקיפות אותו ייהרסו ויוקם מרכז מבקרים חדש שיציג את תולדות בית הכנסת ועוד.

עמליה זרקא, מנהלת קרן פטריק ולינה דרהי: "אנו גאים להיות שותפים בשיפוץ בית הכנסת הגדול, אחד הסמלים היפים והמשמעותיים ביותר  של העיר תל אביב יפו. התרומה לטובת שיפוץ בית הכנסת הגדול בתל אביב הינה נדבך נוסף בהשקעה של קרן דרהי בתחומי התרבות הקהילה והיהדות".

ביטון וספיר פותחים
בשני בבוקר פתחה הנהלת מיכמן את המסחר לרגל רישום מניות החברה בבורסה לניירות ערך.  מיכמן הוקמה בשנת 2015 ועוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. החברה מצטרפת לענף השירותים הפיננסיים בבורסה, הכולל כיום 25 חברות בשווי כולל של כ- 21 מיליארד שקל, מהם 12 חברות אשראי חוץ בנקאי בישראל.

 פתחו את המסחר יניב ביטון, מנכ"ל ומייסד  מיכמן שציין כי הוא נרגש מהפיכת החברה לציבורית שכן  זהו שלב חשוב ומהותי בחיי החברה,  דורון ספיר,יו"ר מיכמן, חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת היחידה הכלכלית בבורסה  וקובי אברמוב, מנהל יחידת המחקר בבורסה. 

דורון ספיר ויניב ביטון (צילום: יח''צ הבורסה לניירות ערך)
דורון ספיר ויניב ביטון (צילום: יח''צ הבורסה לניירות ערך)

מגדל מתחסנים עם הסוכנים

חברת הביטוח מגדל, בראשות המנכ"ל רן עוז, פתחה בשני מתחם חיסונים נגד קורונה במשרדי החברה ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה. מי שהוזמנו להתחסן הם כל עובדי החברה, סוכניה ובני משפחותיהם, שטרם התחסנו.

רן עוז וצוות המחסנים (צילום: דלית ויכסלבאום)
רן עוז וצוות המחסנים (צילום: דלית ויכסלבאום)

מנקים את החוף עם גרינברגר
חברת ההייטק הבינלאומית 'אפלייד מטיריאלס', המעסיקה בישראל כ- 1700 עובדים ועובדות, נרתמת לניקוי החופים, בעקבות אסון הזיהום שאירע בסוף השבוע. עשרות מעובדי ועובדות החברה ובני משפחותיהם יגיעו ביום שישי הקרוב לנקות חוף בשיתוף עם עמותת "אקואושן". עופר גרינברגר, מנכ"ל 'אפלייד מטיריאלס ישראל', אמר: "לחברות העסקיות יש תפקיד משמעותי מאוד בהובלת הפעילות למען הסביבה לאורך כל השנה ובהצבת הסטנדרטים הגבוהים ביותר לשמירה על כדור הארץ למען הדורות הבאים.

האסון האקולוגי הגדול בחופי ישראל מחייב את כולנו להירתם למאמץ ואני קורא לכמה שיותר חברות ומעסיקים לקחת חלק בפעילות הניקוי והשיקום".  אפלייד מטריאלס פועלת בכל העולם, וגם בארץ, בהתאם לתוכנית אסטרטגית שנועדה להבטיח חברה, תעשייה ועולם בני קיימא. במסגרת זו היא מחויבת לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים בלבד בכל מתקניה בעולם, מקיימת שרשרת אספקה נקייה והוגנת יותר ועוד.

עופר גרינברגר (צילום: באדיבות 'אפלייד מטיריאלס ישראל')
עופר גרינברגר (צילום: באדיבות 'אפלייד מטיריאלס ישראל')

מוכרי החלומות של אולמרט 
היזם שאול אולמרט, נשיא חברת פליי-באז ובנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עדכן את חבריו בטוויטר על צאת ספר הביכורים שלו - 'מוכרי החלומות': "הסיפור על מה זה להיות יזם ומה קורה מאחורי הקלעים של עולם הסטרטאפים לא נכנס לי ב -280 תווים, אז נאלצתי להוציא אותו כספר. מקווה שתקראו ושתיהנו". 

שאול אולמרט (צילום: אורי לנץ)
שאול אולמרט (צילום: אורי לנץ)

שיפרמן מארחת את ויזר
בצהרי ראשון האחרון המריאו מטרמינל פתאל הפרטי בשדה התעופה בן-גוריון, נשיא איגוד הג'ודו העולמי - מריוס ויזר ופמלייתו. ויזר הביע התלהבות מהטרמינל הפרטי וגם עצר לחתום בספר האורחים למזכרת. ליוו את ויזר בצאתו לאחר טורניר גרנד-סלאם תל-אביב שהסתיים בהצלחה: משה פונטי - יו"ר איגוד הג'ודו בישראל; ושני שיפרמן – מנכ"לית פתאל טרמינל.

מריוס ויזר, שני שיפרמן ומשה פונטי (צילום: יח''צ פתאל)
מריוס ויזר, שני שיפרמן ומשה פונטי (צילום: יח''צ פתאל)

לרכב עם זהבי 
השחקן עוז זהבי נבחר לשמש כפרזנטור של מותג האופנועים היפני המוביל  YAMAHA. במסגרת החוזה, אשר נחתם לשלוש שנים, זהבי התחדש בדגם    XSR900  של המותג כך שיוכל להתחבר מקרוב ולחוות את הרכיבה הייחודית. הוא גם יצטלם בשנה הקרובה לקמפיין רחב היקף של החברה שצפויה להתחדש במגוון דגמים.

תומר קומרוב, מנכ"ל 'מטרו מוטור', יבואנית YAMAHA לישראל: "הבחירה בעוז נעשתה בשל התאמתו לערכי המותג המשלבים ווינריות, חספוס וריגוש. אנו מצפים לעבודה המשותפת ובטוחים שעוז בכישרונו ואישיותו יעביר את חווית הרכיבה הייחודית המאפיינת את אופנועי המותג".

תומר קומרוב ועוז זהבי  (צילום: רונן טופלברג)
תומר קומרוב ועוז זהבי  (צילום: רונן טופלברג)

תפסו ג'וב

 >בועז מולדבסקי הוא הנשיא החדש של הבורסה ליהלומים. בתום מערכת בחירות מותחת במיוחד, ורק לאחר סיבוב שני, הוכרע כי היהלומן בועז מולדבסקי, מבעלי קבוצת מולדבסקי, ומי ששימש כסגן נשיא הבורסה ליהלומים ויו"ר מכון היהלומים, ישמש מעתה כנשיא הבורסה.  

בועז מולדבסקי (צילום: יח''צ)
בועז מולדבסקי (צילום: יח''צ)

>עו"ד גדעון רוזנברג מונה לראש מערך משאבי האנוש ב'אנבידיה ישראל' וזאת במקביל לתפקידו כמשנה ליועץ המשפטי וסמנכ"ל לעניינים משפטיים בחברה. במסגרת תפקידו עו"ד רוזנברג ינהל את צוות משאבי האנוש והרווחה של החברה האחראים על עובדי החברה בישראל, דנמרק, שבדיה, צפון אירלנד, אוקראינה, יוון והרשות הפלסטינית.

גדעון רוזנברג (צילום: באדיבות אנבידיה)
גדעון רוזנברג (צילום: באדיבות אנבידיה)

>מנכ"ל חברת התחבורה הציבורית HopOn, אמיר רוזנצביג, הודיע על מינויה של איילת נחמיאס-ורבין לתפקיד דירקטורית בחברה. נחמיאס-ורבין משמשת כיום כסגנית נשיא התאחדות התעשיינים, וכיו"ר חברת 'תבליט פלסטיק' העוסקת בטכנולוגיות השקיה ומים. היא כיהנה בכנסת ה -20 כח"כית מטעם מפלגת העבודה, עורכת דין במקצועה, מומחית לממשל תאגידי, ומרצה בלהב - הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב. 

>רפאל ים, מנכ"ל חברת NCR לשעבר, ימונה לתפקיד מנכ"ל ב-  A2Z Smart Technologies corp אשר נסחרת בבורסת ה- TSXV בקנדה ובארה"ב בבורסת OTCQX . החברה הוקמה ע"י היזם בן צור יוסף.