אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, ומנחת הסדנאות בתחומי ההתפתחות הרוחנית והאישית, נורית אלדר, משיקות ספר חדש העוסק בשאלה "מי אני באמת?". באמצעות שיחות אישיות, ושלל דוגמאות מניסיון חייהן, מעלות השתיים שאלות שפותחות צוהר לתוך עולמן האישי והרוחני, ומעלות תובנות בנוגע לתהליך של גילוי העצמי.

אריסון היא אשת עסקים ופילנתרופית, המתמקדת בחיבור בין רוח לחומר בתחומים רבים ומגוונים. היא הוציאה לאור שמונה ספרים שתורגמו לשפות רבות וחלקם הפכו לרבי מכר בישראל ובעולם.  אלדר היא מפתחת השיטות "מרחב היכולות" ו"ההקשבה לקול הנשמה". היא חיברה ארבעה ספרים, ביניהם רב המכר "מכתבים מהעולם הבא", ובנוסף היא מנחת סדנאות וקורסים בתחומי ההתפתחות הרוחנית והאישית.

"יש בתוכי כל כך הרבה דברים שמרכיבים את המהות שלי, ששום תואר לא ייצג את התמונה המלאה של מי שאני", אומרת אריסון, "בעולם הדיגיטאלי מסתכלים על מישהו ושופטים אותו לפי התקשורת, או המראה, או העשייה..... אני בלמידה כל החיים וארבעים שנה בתהליכים פנימיים, והתהליך הזה לא נגמר... אז איך מישהו יכול לומר שהוא מכיר אותי? הוא מכיר את האשליה שהוא רואה".

"תהליך ההיכרות עם עצמנו לעולם לא נגמר. בכל פעם שנתבונן על דברים, נגלה רבדים חדשים. זה היופי בתהליך", מוסיפה אריסון, "אנחנו משנים צורה כל הזמן, מגלים עוד משהו על עצמנו, עוד רובד, עוד זווית. הגילוי הוא אין סופי. אני מאחלת לכם הקוראים לגלות את עצמכם ולהביא את הגירסה הכי מוארת של עצמכם לעולם".

שרי אריסון ונורית אלדר (צילום: פרטי)
שרי אריסון ונורית אלדר (צילום: פרטי)

2. פרדו וכיפת הבריאות 

חברת NRX הודיעה על מינויו של תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר לחבר דירקטוריון  החברה. חברת NeuroRX היא חברת תרופות בינלאומית, אשר פועלת בישראל וכן נסחרת בנסד"ק, נוסדה ומנוהלת על ידי ד"ר ג'ונתן ג'אביט. החברה מייצרת טיפולים חדשניים ומצילי חיים בתחום הקורונה ובריאות הנפש המיועדים לאלו המתמודדים עם מחלות שטרם נמצאו עבורן טיפולים או תרופות לשינוי  מצבם. 

לאחרונה נבחרה החברה ע"י משרד הביטחון להוביל את המשך הניסוי הקליני ואת האישורים הרגולטוריים הבינלאומיים לקראת תהליך המסחור של החיסון נגד קורונה של המכון הביולוגי והפצתו בעולם. פרדו אמר: "אני שמח על ההזדמנות להמשיך ולפעול למען המדינה, הצלחתם של פיתוחים כחול לבן ובוודאי במלחמה בקורונה היא הצלחה לכולנו. החיסון נגד הקורונה הוא כיפת הבריאות של ישראל לעולם. יש לנו את הידע והמוחות הטובים ביותר בעולם ואני יחד עם כל הצוות המוביל את NRX נעשה הכל על מנת להבטיח את הצלחת החיסון כמו גם פיתוחים נוספים של החברה". 

תמיר פרדו   (צילום: רן בירן)
תמיר פרדו (צילום: רן בירן)

3. הזוכות של סם שפיגל

שלוש במאיות זכו בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי לשנת 2021 . מדובר בפרס הראשי של החממה, והפרס לקולנוען המבטיח, שהוענקו בתמיכה של קרן ברכה, ועוד פרס חדש שנוסף השנה - פרס החזון האמנותי של "פקטורי 54" בתמיכת חברת האופנה. 

בפרס הראשי של החממה בסך 50,000 דולר תרומת קרן ברכה, זכה הפרויקט "חמצן" של נטעלי בראון בהפקת עדי בר יוסף; את פרס הקולנוען המבטיח על סך של 20,000 דולר, תרומת קרן ברכה, חלקו שתי קולנועניות, על הפרויקטים "איריס" של מירסיני אריסטידו (קפריסין) בהפקת נטלי דנס, ו"אחיות" של מריאנה ברננד (ברזיל) בהפקת קרולינה בנבידס; 

פרס החזון האמנותי בסך 8000 דולר, הוענק לפרויקט "שבעה פרקים בהישרדות" של אודיה רוזנק, בהפקת מארק רוזנבאום. 

טקס הענקת הפרסים נערך במוצאי השבת האחרונה, וכלל קבלת פנים וארוחת ערב במסעדת צ'אקרה בירושלים. אירחו: דנה בלנקשטיין-כהן מנהלת ביה"ס סם שפיגל; אורית זמיר מנהלת החממה ואסף ויטמן יו"ר הועד המנהל של סם שפיגל. התייצבו: ליסה שילוח-עוזרד מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי, רות דיסקין מנהלת מחלקת הפרויקטים בקרן ירושלים, יפעת ורוני אירני, בעלי 'פקטורי 54', שתמכו בחממה השנה וייסדו את פרס החזון האמנותי; המעצבת דורית בר-אור, תום נשר, השחקן ליאור אשכנזי ובת זוגו מפיצת הסרטים מאיה אמסלם ועוד. את הטקס הנחתה השחקנית נור פיבק בוגרת סם שפיגל, המככבת בסרטו החדש של נדב לפיד (גם בוגר סם שפיגל) "הברך". 

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)

אודיה רוזנק ויפעת אירני (צילום: יוסי צבקר)
אודיה רוזנק ויפעת אירני (צילום: יוסי צבקר)

דורית בר אור ומאיה אמסלם (צילום: יוסי צבקר)
דורית בר אור ומאיה אמסלם (צילום: יוסי צבקר)

4. אברהמי משלים וחוגג

בערב חמישי האחרון הגיעו עשרות אורחים למסיבה שערך יזם הנדל"ן יוסי אברהמי עם השלמת פרויקט היוקרה של החברה - הפילהרמונית בשכונת כוכב הצפון בתל אביב. האורחים נהנו מהופעות של אלה לי, עדן אלנה ולהקת מומנטס כמו גם מעמדות קוקטיילים וסיגרים קובניים. הגיעו לברך את אברהמי:  איציק דיין, ג'קי בן זקן, יזם הנדל"ן מוטי כוזהינוף, מנחם אורן, אלי יונס, עו"ד איתן ארז, איש העסקים משה לוי שתרם לאירוע את רכבי האספנות שהוצבו במתחם, אלוף במיל' יום טוב סמיה, משה קראדי, אל"מ במיל' יגאל בן עמי, נטלי היסטר, איש העסקים ירון תשבי שהשתתף לאחרונה בעונה החמישית של "בואו לאכול איתי" ועוד. 

משה לוי, יגאל בן עמי, יוסי אברהמי ומשה קראדי  (צילום: ששון משה)
משה לוי, יגאל בן עמי, יוסי אברהמי ומשה קראדי (צילום: ששון משה)

5. האלופות של דולפין

אירה דולפין, פרזנטורית ומאמנת בסטודיו 1REBEL, המותג הלונדוני החדש בישראל, אירחה את האלופה האולימפית לינוי אשרם ובן זוגה אופק, ואת המתעמלת ניקול זליקמן לאימון אישי בסטודיו במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב.

אשרם שזכתה במדליית הזהב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו 2020 וזליקמן חברתה שהשתתפה אף היא בגמר וסיימה במקום השביעי המכובד, נענו לאתגר וסיפרו שזהו להן האימון הראשון אחרי האולימפיאדה, בדיוק שלושה שבועות אחרי יום התחרות ששינה את חייהן.

דולפין לא עשתה שום הנחות לאלופות האולימפיות של ישראל והעבירה אימון מפרך עם השיטה הייחודית שכוללת משקולות חופשיות ומסילות ריצה מהמשוכללות בעולם, וכל זה באווירה של מסיבה מטורפת.

לינוי אשרם, אירה דולפין, ניקול זליקמן (צילום: אביב חופי)
לינוי אשרם, אירה דולפין, ניקול זליקמן (צילום: אביב חופי)