בשני בערב נערך על גג מתחם גן העיר בתל אביב, אירוע הרמת כוסית חגיגי לכבוד עלייתה ב- yes דוקו של הסדרה החדשה "שלום" העוקבת אחר הזמר והיוצר שלום חנוך. את הסדרה יצרה ענת גורן. הגיעו לשמוח עם חנוך וגורן:  קרן גלייכר, סמנכ"ל התוכן של  yes גיא לביא, מנהל ערוץ yes  דוקו, רפי רשף ונורית גלרון, רביב דרוקר, אמנון לוי, ירון לונדון, גיא סודרי, יאיר ניצני, חמי רודנר ועוד ועוד. חנוך עצמו ישב בחוץ בזמן שידור פרק מן הסדרה ובסופו הפתיע את הנוכחים ונשא דברים.

רפי רשף ונורית גלרון (צילום: רפי דלויה)
רפי רשף ונורית גלרון (צילום: רפי דלויה)

אבנון גדולים במדים
קבוצת אבנון מאמצת את עמותת "גדולים במדים", הפועלת לשילוב צעירים עם מוגבלויות בצה"ל, ובמסגרת זו משיקה את 'יחידת אבנון' בחיל האוויר.  בשנים הקרובות תתמוך קבוצת אבנון בחיילים ובחיילות עם מוגבלות, ותשקיע מדי שנה כמאה אלף שקלים על מנת לסייע לאותם צעירים להשתלב בשירות צבאי משמעותי. בנוסף, לאורך השנה, עובדי קבוצת אבנון ישתתפו בפרויקטים שונים של העמותה, ילוו את החיילים והחיילות, ישתתפו בכנסים מטעם העמותה, ויארחו משלחות.

יחידת אבנון הושקה באירוע חגיגי, שנערך בבסיס חיל האוויר בפלמחים, בהשתתפות אלוף יניב עשור ראש אכ"א, בוגי יעלון - יו"ר קרן סינפטק של קבוצת אבנון, תומר אבנון - מנכ"ל ומייסד קבוצת אבנון, תא"ל עומרי דור, מפקד הבסיס, ועוד 60 חיילים וחיילות. במסגרת האירוע חולקו לחיילים כומתות וספר תנ"ך.

תומר אבנון, יניב עשור, עומרי דור ובוגי יעלון (צילום: דניאל נתנוב)
תומר אבנון, יניב עשור, עומרי דור ובוגי יעלון (צילום: דניאל נתנוב)

פטלון בעניין של חיים ומוות

השבוע הושק פודקאסט תחת הכותרת "עניין של חיים ומוות", של ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות 'קאהן סגול מכבי'. פטלון היא רופאה מומחית ברפואת משפחה ורפואה דחופה, חוקרת, עורכת דין ומקדמת חדשנות רפואית. המכון שהיא מנהלת - קאהן, סגול, מכבי (KSM) עוסק במחקר ובחדשנות מטעמה של מכבי שירותי בריאות, לאחר שהוקם בשנת 2016 בשיתוף אנשי העסקים והפילנטרופים מוריס קאהן וסמי סגול.

הפודקאסט המדובר מתעד מפגשים עם אורחים מאסכולות שונות, לשיחה אישית על הקו הקטן שבין יום ההולדת הראשון, ליום האחרון. בפרק הבכורה שעלה השבוע, התארח פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של אסותא מרכזים רפואיים, והוא עוסק בקשר הבלתי אמצעי בין רופא למטופל בצל הקדמה הטכנולוגית. בפרקים הבאים שיעלו בפודקאסט ישתתפו בכירים בתחום הבריאות, הטכנולוגיה ועולם העסקים, וביניהם רן סער, פרופ׳ זאב רוטשטיין, דב מורן, גליה אלבין, צופית גרנט, אילן הייטנר, ד"ר נאדר בוטו ועוד.

טל פטלון (צילום: ריקי רחמן)
טל פטלון (צילום: ריקי רחמן)

קורמן לומד הייטק חברתי

מתיאס קורמן, מזכ"ל ה – OECD, הגיע השבוע לביקור במרכז הפיתוח הירושלמי של חברת ההייטק סינמדיה. במרכז מתארח המיזם הילמ"ה  (ר"ת -הייטק למען החברה). מדובר במיזם המבקש להפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום חדשנות האימפקט. הילמ"ה שהוקמה על ידי בכירים בהיטק הישראלי ובראשם יוסי צוריה (ממייסדי NDS) מפתחת פתרונות טכנולוגים לאתגרים חברתיים באמצעות רתימת צעירות וצעירים מוכשרים לתכנית התנדבות דרך השירות הלאומי. במהלך שירות של שנתיים, צעירות וצעירים אלו מקבלים הכשרה טכנולוגית עילית, ומפתחים אפליקציות ופתרונות חדשניים מבוססי תכנה בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה למגזר הציבורי והחברתי. מאז הקמתה פותחו בהילמ"ה כ- 50 פתרונות טכנולוגיים חדשניים (30 מהם כבר נמסרו ללקוחות) עבור עמותות, משרדי ממשלה, בתי חולים, בתי ספר לחינוך מיוחד ועוד.

במהלך הביקור התרשמו המזכ"ל והצוות שלו מהפיתוחים האחרונים של המיזם ודנו עם ראשי התכנית בשיתופי פעולה וכיצד אפשר לשכפל את המודל המצליח של הילמ"ה למקומות נוספים ברחבי העולם. את הביקור ליוו ראש התכנית יוסי צוריה, ומירב ישראל-אמרנט סמנכ"לית שותפויות בהילמ"ה.

 יוסי צוריה ומתיאס קורמן (צילום: שחר קופלוביץ')
 יוסי צוריה ומתיאס קורמן (צילום: שחר קופלוביץ')

מאמצים באחריות

רויאל קנין ישראל (Royal Canin), בראשות המנכ"ל קריסטיאן טאשב, מותג התזונה והבריאות לכלבים ולחתולים, ואתר yad4 - המאגר לאימוץ כלבים שאותו ייסדה ד"ר ליאת מורגן , הודיעו על שיתוף פעולה שמטרתו  למצוא בית חם  ואחראי לכלבים בישראל. לפי נתוני האתר,  המאגד תחתיו כ- 100 עמותות ורשויות העוסקות בתחום בישראל, בתקופת "הפוסט-קורונה" חלה ירידה של למעלה מ-40% בחיפוש אחר כלבים לאימוץ. 

שיתוף הפעולה יהיה מבוסס על תפעול והעשרת  האתר בתחומי אימוץ אחראי לכלבים, רווחת החיים של הכלבים, והסברים על ההתאמה שבין הכלבים  למאמצים. בנוסף, השת"פ  יכלול יוזמות  לטובת מאמצי הכלבים, חיבור בין הגופים באירועי אימוץ מרכזיים, והטבות ומבצעים ייחודיים שיוצעו מעת לעת למאמצים.

ליאת מורגן וקריסטיאן טאשב (צילום: איתי בן דוד)
ליאת מורגן וקריסטיאן טאשב (צילום: איתי בן דוד)

וולברג מציג בפירמה

עם סגירתה, באופן לא צפוי, של תערוכה שנערכה במוזיאון רמת גן, כשלושה שבועות לאחר פתיחתה, נצרכו  חלק מהאמנים למצוא פתרון מיידי לאחסון העבודות, או, עדיף, להצגתן במקום אחר. על רקע זה התגייסו מספר גלריות מרחבי הארץ, להציג במהלך כמה ימים חלק מהעבודות מהתערוכה. האמן פבל וולברג הציג במוזיאון 16 עבודות – המהוות תערוכה בפני עצמה. משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, שהחל בבניית אוסף אמנות ישראלית לפני כשנתיים, ורכש עבור האוסף בעבר עבודה של וולברג, הציע לאמן להעביר את התצוגה ממוזיאון רמת גן למשרדיו החדשים, על מנת להמשיך ולהציג את העבודות כסדרה שלמה. וכך יצא שתערוכת הצילומים העדכנית של  וולברג, תוצג במהלך חצי השנה הקרובה בחלל הציבורי של קומת הכנסים של פירמת עוה"ד הרצוג בתל אביב. 

מנהלים מציאות משתנה

אילת גונן ברוש  | מבעלי קבוצת ברוש

אילת גונן ברוש (צילום: אלה פאוסט)
אילת גונן ברוש (צילום: אלה פאוסט)

"כבעלים של חברת נדל"ן יזמית ומבצעת, האתגר המרכזי שלנו בשנתיים האחרונות ובגל האומיקרון הנוכחי, הוא לשמור על שגרת עבודה. חשוב לנו מאד להמשיך לעבוד ככל שניתן, להיות כל הזמן בתנועה ולמצוא פתרונות איך לשמור על עסקים כרגיל, על אף המציאות המשתנה. כחברה שמחזיקה במספר אתרי בנייה, וכחלק מנהלי הבטיחות המחמירים של החברה, אנו מורגלים לעבוד בתקשורת מלאה ושוטפת, כאשר אחד היתרונות הבולטים שלנו הוא שכל אתר בנייה מתפקד כמו מפעל עצמאי שהוקם למספר שנים, ומתנהל כ"קפסולה".

אנחנו מברכים על החלטת הממשלה לאפשר למשק להמשיך לעבוד ולחיות בשגרת קורונה, מדובר בהחלטה נכונה שאפשרה למשק להמשיך לפעול. למדנו למכור דירות בזום. חידדנו וחידשנו את ארגז הכלים שלנו לשיווק דירות, כך שיתאים לשיחת מכירה בזום ויאפשר לנו להעביר לרוכשים הפוטנציאליים חווית קנייה מותאמת לשגרת הקורונה.

הקורונה גרמה לנו לבלות ולשהות זמן רב בבית ואף לעבוד מהבית. לאור זאת, כחברה יזמית, בחרנו להתמקד ולהשקיע יותר בתכנון מותאם ומדויק של המרחב הפרטי, חלל המשפחה, פינות עבודה, גינות ומרפסות, כך שיתאימו לצרכים החדשים המשתנים ולעלייה המאוד משמעותית בביקושים לדירות. שמירה על פרופורציות ורוח אופטימית היא מפתח חשוב לצליחה של כל משבר ואתגר".